Gå til innhold

Flytte når man har leiekontrakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leier bolig nå og har fått jobb et annet sted og må flytte i løpet av 1 måned da jeg begynner å jobb i september

Har leid der jeg bor i 4 måneder nå.

I kontrakten står det at jeg må bo der minst 9 måneder før jeg kan si opp og der er det 3 måneders oppsigelse.Finnes det noen måte å komme seg ut av dette på slik at jeg kan begynne jobbe i tide. Jeg har gått på NAV i et halvt år så vil gjerne flytte så fort som mulig og komme i gang med å skaffe bolig og etablere meg i den nye byen.

Veldig surt dette her da jeg ikke har råd til å betale dobbel leie da jeg såvidt får det til å gå rundt nå. Finnes det noen mulighet for å komme seg ut av dette på. Jeg har stelt fint med lieligheten og alltid betalt i tide til nå.

Har tenkt på å bare flytte, rydde og vaske og fint og stikke av og betale for den tiden jeg bor her da jeg må flytte nå. Finnes det noen andre muligheter her.



Anonymous poster hash: 02528...460
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt på å bare flytte, rydde og vaske og fint og stikke av og betale for den tiden jeg bor her da jeg må flytte nå. Finnes det noen andre muligheter her.

Anonymous poster hash: 02528...460

Det er veldig lite lurt! Snakk med utleier og forklar situasjonen. Kanskje du kan slippe å betale fra han finner en ny leietaker, hjelpe til med å finne ny leietaker eller noe. Uansett er det 3 mnd oppsigelse som gjelder. Det med 9 mnd er ikke lov.

Anonymous poster hash: 90d2e...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lite lurt! Snakk med utleier og forklar situasjonen. Kanskje du kan slippe å betale fra han finner en ny leietaker, hjelpe til med å finne ny leietaker eller noe. Uansett er det 3 mnd oppsigelse som gjelder. Det med 9 mnd er ikke lov.

Anonymous poster hash: 90d2e...5b5

Det stemmer ikke, det er lov å ha tidsbundet husleiekontrakt.

TS, jeg havnet i en lik situasjon for en stund siden. Dersom huseieren ikke er grei nok til å bare la deg flytte, kan du framleie leiligheten. Du kan lese om dette her: http://www.dinside.no/29925/kan-utleieren-nekte-framleie

Dette kan du legge fram for huseieren at du har tenkt å gjøre dersom du ikke kan komme deg ut av husleiekontrakten, og da er jo sannsynligheten stor for at han/hun heller vil finne noen selv og dermed løse deg ut av kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier bolig nå og har fått jobb et annet sted og må flytte i løpet av 1 måned da jeg begynner å jobb i september

Har leid der jeg bor i 4 måneder nå.

I kontrakten står det at jeg må bo der minst 9 måneder før jeg kan si opp og der er det 3 måneders oppsigelse.Finnes det noen måte å komme seg ut av dette på slik at jeg kan begynne jobbe i tide. Jeg har gått på NAV i et halvt år så vil gjerne flytte så fort som mulig og komme i gang med å skaffe bolig og etablere meg i den nye byen.

Veldig surt dette her da jeg ikke har råd til å betale dobbel leie da jeg såvidt får det til å gå rundt nå. Finnes det noen mulighet for å komme seg ut av dette på. Jeg har stelt fint med lieligheten og alltid betalt i tide til nå.

Har tenkt på å bare flytte, rydde og vaske og fint og stikke av og betale for den tiden jeg bor her da jeg må flytte nå. Finnes det noen andre muligheter her.

Anonymous poster hash: 02528...460

Sjekk husleieloven. Som leietaker er ikke kontrakten ufravikelig for din del, da har du tre måneders oppsigelse.

Anonymous poster hash: 699f7...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...