Gå til innhold

Låne litt ekstra for møbler


Gjest andersio

Anbefalte innlegg

Gjest andersio

Hei, jeg skal begynne å studere i Oslo til høsten. Er så heldig at jeg og tanten min arvet en leilighet som er verdt rett over 2 mill og jeg skal få kjøpe den til 1 mill. Skal i banken neste mnd og regner med at det går fint med tanke på verdi i forhold til lån, og det at jeg kan sette en hytte som sikkerhet. Det jeg lurer på er om det er mulig å låne litt ekstra til møbler? Det står noen møbler fra loppemarked der nå som både ser helt jævlige ut og er ubehagelige. Kunne jeg lånt 30 k ekstra hadde det vært konge. Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er mulig, men er ikke å anbefale siden møblene da blir dyrere enn de trenger å være. Det finnes så utrolig mange fine møbler helt gratis på finn.no. Så kan du heller spare og bytte de ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du ha mer en 1 mill i lån på en leilighet til over 2 mil - gitt at du har inntekt til å betale renter og avdrag.

Selv ville jeg ikke ha lånt 30k til møbler hvis jeg var student. Hvis det er mye hvitevarer ol. som du trenger så høres det greit ut, men hvis det kun er sofa/seng/div så ville jeg heller ha prøvd å kjøpt så mye som mulig billig/brukt. Men hver sine prioriteringer. :)



Anonymous poster hash: 33472...6cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få masse gratis møbler på f.eks finn.no.

Og det er ikke bare søppel. Jeg har selv gitt vekk en sofa fra Bolia, men mest møbler fra Ikea.



Anonymous poster hash: 4f057...0fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter og gratis møbler fra finn.no/torget og velg gis bort. Sorter etter ditt bosted.

Ville heller ikke lånt til innbo, det blir veldig dyrt innbo.

Bohus har hatt, vet ikke om de har den anda, en kampanje der du kjøper på avbetaling,uten gebyrer av noe slag og betaler ned over 3 år. Har en bekjent som har handlet på den måten lg vi har studert alt med liten skrift.

Anonymous poster hash: 1356d...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

I Oslo får du kjøpt masse fint og billig. Det gis til og med bort fine ting. Kjedelig å fortsatt betale på lån for møbler når du har lyst til å bytte dem ut igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 000 betaler du ned på et år, regner jeg med? Det blir et års lengre lån, det er ikke mye. Vi lånte 100000 til møbler, hvitevarer og gulv. Betalte ned fort, glad vi lånte det.



Anonymous poster hash: 43aa3...a7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skulle inte ha gjort det, om det inte var för vitvaror.

Möbler, där kan du hellre ha de där gamla möblerna ett tag till och antingen se på finn.no efter utbyten ,eller spara undan lite pengar för nya möbler i stället för att ha extra lån.

Min första soffa var en avlagd soffa från pojkvännens jobbs fikarum. Vi ägnade en helg åt att skrubba rent skye-skinnet på den "väntrumskilnande" soffan och så hade vi den i ca 9 månader innan vi hade råd att köpa ny soffa. Den fungerade och var OK för en första möbel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å handle på finn.no blir dyrt om man må leie bil hver gang, da. Ikke lett å samkjøre selgere heller, som gjerne praktiserer først til mølla-prinsippet.

"Det er bare å handle på finn.no" er så lett å si, men ikke alltid så lett å få gjennomført.



Anonymous poster hash: 48638...6a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i oslo gir de bort møbler i hytt og pine, så ikke lån mer en strengt talt nødvendig :P



Anonymous poster hash: 7d5db...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å andra sidan bör du låna "lagom mycket", alltså det kan finnas en vits i att inte tömma alla sparkonton för att få buffert i vardagen. Det är dock en annan sak än att låna extra för att shoppa möbler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å handle på finn.no blir dyrt om man må leie bil hver gang, da. Ikke lett å samkjøre selgere heller, som gjerne praktiserer først til mølla-prinsippet.

"Det er bare å handle på finn.no" er så lett å si, men ikke alltid så lett å få gjennomført.

Anonymous poster hash: 48638...6a0

Ikke handle, men få ting fra finn.no. Det er fullt mulig bare man planlegger litt. Mange er hyggelig å holder av møbler hvis man spør pent. Så kjenner man sikker noen som kan være behjelpelig med bil og da hente alt på samme dag. Uansett om man må leie en bil så er er det ikke snakk om samme kostnaden man må ut med for å låne pengene.

Skal man kjøpe disse møblene i butikk så har man uansett det samme transportproblemet. Man kan ofte få møbler levert mot betaling, men det kan man gjerne med privatpersoner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...