Gå til innhold

Lønnsoppgjør, ny lønn?


Hectine

Anbefalte innlegg

Jeg er pleieassistent på et sykehjem med 0 i ansiennitet. Jeg har hatt 265000 i årslønn. Men jeg ser på nsf at ny årslønn for "stillinger uten særskilt krav til utdanning", nå skal ha 273000 kr i årslønn.

Spørsmål 1: Går jeg under dette? Vil jeg da få høyere årslønn, eller får vi ikke høyere lønn vi som er assistenter?

Spørsmål 2: Når trer dette i kraft? Og vil vi da få etterbetalt noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar at dette er et resultat av lønnsforhandlingene i KS-tariffområde i vår. Virkningsdatoen er 1. mai. Antar at dette blir effektuert og etterbetalt i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fagorganisert? Kan hende du må være det for å få etterbetalt lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du organisert?

Dersom du ikke er organisert i nsf, så er det heller 'ingen vits' i å se på deres lønnsstige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke organisert, men min lønn følger ks lønnstigen :)

Anonymous poster hash: 855b3...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å si det, men jeg håper du ikke får lønnsoppgjør...

Jeg er drittlei 'dere' snyltere som skal ha samme lønn som fagforeningene forhandler seg frem til...

Skulle ønsket vi i Norge hadde en egen lønnstabell for uorganiserte - som dermed ikke ble oppforhandlet...

*hjertesukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager å si det, men jeg håper du ikke får lønnsoppgjør...

Jeg er drittlei 'dere' snyltere som skal ha samme lønn som fagforeningene forhandler seg frem til...

Skulle ønsket vi i Norge hadde en egen lønnstabell for uorganiserte - som dermed ikke ble oppforhandlet...

*hjertesukk*

Hvorfor er du lei av det? Hvorfor betyr du deg?

Anonymous poster hash: 59882...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å si det, men jeg håper du ikke får lønnsoppgjør...

Jeg er drittlei 'dere' snyltere som skal ha samme lønn som fagforeningene forhandler seg frem til...

Skulle ønsket vi i Norge hadde en egen lønnstabell for uorganiserte - som dermed ikke ble oppforhandlet...

*hjertesukk*

Og jeg er lei alle de ineffektive arbeidstakere som skal få lønna si høynet bare fordi de er med i en fagforening. Kjener nok av tilfeller der folk absolutt ikke har fortjent noe lønnsøkning da de yter omtrent ingenting (og ikke prøv på den "kanskje de gjør ting du ikke ser", det er godt synlig). Sparken kan jo mamn omtrent ikke få i Norge, og lønnsøkning skal de ha. *sukk*

Anonymous poster hash: 0f0df...b9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er lei alle de ineffektive arbeidstakere som skal få lønna si høynet bare fordi de er med i en fagforening. Kjener nok av tilfeller der folk absolutt ikke har fortjent noe lønnsøkning da de yter omtrent ingenting (og ikke prøv på den "kanskje de gjør ting du ikke ser", det er godt synlig). Sparken kan jo mamn omtrent ikke få i Norge, og lønnsøkning skal de ha. *sukk*

Anonymous poster hash: 0f0df...b9d

Jeg er sykepleierstudent og er med i NSF. Og hvorfor skal ikke alle få høynet lønnen sin når andre får det? Og hvordan mener du at vi pleieassistenter yter "omtrent ingenting"? Jeg gjør mye på jobb, jeg er medisingodkjent etter bestått medikamentregningseksamen, og får mer og mer ansvar. Jeg gjør det jeg skal på jobb og mer til. Hvorfor i alle dager fortjener ikke jeg høyere lønn når alle de andre innen helsevesenet får det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

I offentlig sektor følger lønnen stillingskategori og ansiennitet, ikke hvorvidt du er medlem i en fagforening eller ikke. Så, trådstarter, du får ny årslønn og etterbetalt fra mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ny årslønn selv om du ikke er organisert, og selv om du ikke er fagarbeider.

Etterbetalt fra mai måned vil du sannsynligvis få i august,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleierstudent og er med i NSF. Og hvorfor skal ikke alle få høynet lønnen sin når andre får det? Og hvordan mener du at vi pleieassistenter yter "omtrent ingenting"? Jeg gjør mye på jobb, jeg er medisingodkjent etter bestått medikamentregningseksamen, og får mer og mer ansvar. Jeg gjør det jeg skal på jobb og mer til. Hvorfor i alle dager fortjener ikke jeg høyere lønn når alle de andre innen helsevesenet får det?

Svaret mitt var til anonym over som mente at det var fryktelig urettferdig at "alle" fikk lønnsøkning når det var fagforeningene som forhandlet opp lønna.

Jeg har erfaring fra en annen sektor enn helse og forskjeller i produktivitet er ganske godt synlige. Men allikevel skal de som er med i fagforening få lønnsøkning, uansett. Ikke noe jeg grubler over så fryktelig mye, men kan likevel anses som noe surt.

Anonymous poster hash: 0f0df...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt var til anonym over som mente at det var fryktelig urettferdig at "alle" fikk lønnsøkning når det var fagforeningene som forhandlet opp lønna.

Jeg har erfaring fra en annen sektor enn helse og forskjeller i produktivitet er ganske godt synlige. Men allikevel skal de som er med i fagforening få lønnsøkning, uansett. Ikke noe jeg grubler over så fryktelig mye, men kan likevel anses som noe surt.

Anonymous poster hash: 0f0df...b9d

Det kan jeg forstå :) Og jeg beklager, jeg siterte feil person, jeg skulle sitere h*n du svarte og. Jeg skjønner at forskjelligheten i produktivitet er forskjellig i andre bransjer, men i helsesektoren så gjør vi mye for pengene våre.

Men takk for svar alle sammen, da får jeg vel etterbetalt i August og er fornøyd med det :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...