Gå til innhold

Overnatte - eller ikke?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg er så forelsket at jeg tror jeg sprekker. :rødme:

Har to barn, han har to også, begge er single. Vi skal besøke dem på lørdag, med barn og alt. Lage litt mat, barna leker osv.

Han har tilbudt oss å overnatte. Jeg er usikker, siden jeg har introdusert han som en "venn", ingen ny kjæreste. Jeg vet heller ikke hvordan han har introdusert meg for sine barn, og hvorvidt han forventer at vi koser etc mens barna er til stede. Jeg tror det er lurt å vente med dette en stund. Men det er vanskelig å holde fingrene fra fatet....

Dersom vi overnatter, bør jeg i hvert fall ikke sove sammen med han.

Jeg tror jeg selv vet hvilken avgjørelse jeg må ta her, men jeg er selvsagt superfristet til å takke ja. Men for fornuftens skyld -eller barnas- så bør vi reise hjem når kvelden kommer.

Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_silje_*

Hei:) Hvor gamle er barna deres?

Jeg synes dere bør ta en prat på forhånd om hvordan dere skal oppføre dere foran barna, alder har jo mye å si for hvor mye disse barna vil forstå.

Angående overnatting kan du spørre barna dine hva de vil og se det an i løpet av kvelden. Hvis du overnatter kan dere jo få litt alenetid, også kan du evt sove på rommet sammen med barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (Trådstarter)
Hei:) Hvor gamle er barna deres?

Jeg synes dere bør ta en prat på forhånd om hvordan dere skal oppføre dere foran barna, alder har jo mye å si for hvor mye disse barna vil forstå.

Angående overnatting kan du spørre barna dine hva de vil og se det an i løpet av kvelden. Hvis du overnatter kan dere jo få litt alenetid, også kan du evt sove på rommet sammen med barna dine.

Barna går i småskolen, så de skjønner MYE.

Ja, jeg har tenkt på det, at jeg kan sove sammen med dem, eller på sofaen...kanskje jeg da kan snike meg inn til han også, mens de sover... :rødme: og løpe ut i stua og sove på sofaen når de våkner igjen. Skikkelig fjortis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_silje_*

Det hjelper at han også har barn, for da blir de mer opptatte av seg selv og de andre barna enn å følge med på dere. Bare de er enige om at det er ok å sove der ser jeg ingen fare for dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest (Trådstarter)
Jeg ville nok anbefale å dra hjem om kvelden, men dette er selvsagt en avgjørelse du selv må ta

Veldig vanskelig. Vi bor et godt stykke fra hverandre, og det blir derfor ikke så ofte vi sees. Jeg er helt syk av lengsel etter han....

Men det gjelder å gjøre det som er det rette overfor barna, og det spørs om ikke det er å dra hjem. Men det frister ikke...

Jeg tror at barna hadde synes det var gøy å sove borte, og det er langt å kjøre, så de kommer til å bli trøtte. Men jeg liker ikke tanken på at de skal vekke meg opp fra hans seng, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt må du ta denne avgjørelsen selv. Det er mye du ikke har fortalt oss om situasjonen. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor seriøst er det? Hvor lenge har barna visst om det? Hvor godt kjenner barna dine barna hans? Hvordan er aldersforskjellen mellom barna? Hvor godt kommer de overens? Vet de at dere er kjærester, eller tror de dere bare er venner?

Denne avgjørelsen kan ingen av oss egentlig hjelpe deg med uten at vi vet mye mer enn du har valgt å fortelle oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (trådstarter)
Som sagt må du ta denne avgjørelsen selv. Det er mye du ikke har fortalt oss om situasjonen. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor seriøst er det? Hvor lenge har barna visst om det? Hvor godt kjenner barna dine barna hans? Hvordan er aldersforskjellen mellom barna? Hvor godt kommer de overens? Vet de at dere er kjærester, eller tror de dere bare er venner?

Denne avgjørelsen kan ingen av oss egentlig hjelpe deg med uten at vi vet mye mer enn du har valgt å fortelle oss...

de har bare møtt barna hans og han en gang før. De er ganske jevngamle, og fant hverandre fint forrige gang. Jeg har kjent han siden september, men det er først i denne måneden det har blitt noe mer... Kan vel ikke kalle han kjæresten min enda, til det er det litt tidlig, men både han og jeg er nok forelsket og håper på noe mer...

Jeg vet at jeg må ta avgjørelsen. Jeg vet hva jeg har lyst til ;-) men jeg vet ikke om det er lurt i forhold til barna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har bare møtt barna hans og han en gang før. De er ganske jevngamle, og fant hverandre fint forrige gang. Jeg har kjent han siden september, men det er først i denne måneden det har blitt noe mer... Kan vel ikke kalle han kjæresten min enda, til det er det litt tidlig, men både han og jeg er nok forelsket og håper på noe mer...

Jeg vet at jeg må ta avgjørelsen. Jeg vet hva jeg har lyst til ;-) men jeg vet ikke om det er lurt i forhold til barna....

Hadde jeg vært et av barna, hadde jeg ikke likt å vite at moren min sov i samme seng og muligens gjorde andre aktiviteter med en vi sist gang fikk presentert som en venn..

Beklager, men jeg synes det beste er å dra hjem, eventuelt ligge på sofaen eller på samme rom som barna, og bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest -trådstarter
Hadde jeg vært et av barna, hadde jeg ikke likt å vite at moren min sov i samme seng og muligens gjorde andre aktiviteter med en vi sist gang fikk presentert som en venn..

Beklager, men jeg synes det beste er å dra hjem, eventuelt ligge på sofaen eller på samme rom som barna, og bli der.

Ja, du har nok rett! Vanskelig å holde seg unna han, bare...Blir nok enda vanskeligere hvis vi overnatter, å holde seg på matta. Skjønner jo at det ikke er så greit for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere er på et så tidlig stadium at du ikke helt kaller han kjæreste en gang, bør dere definitivt reise hjem igjen. Dere får bruke barnefri stunder til overnatting og dating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har bare møtt barna hans og han en gang før. De er ganske jevngamle, og fant hverandre fint forrige gang. Jeg har kjent han siden september, men det er først i denne måneden det har blitt noe mer... Kan vel ikke kalle han kjæresten min enda, til det er det litt tidlig, men både han og jeg er nok forelsket og håper på noe mer...

Jeg vet at jeg må ta avgjørelsen. Jeg vet hva jeg har lyst til ;-) men jeg vet ikke om det er lurt i forhold til barna....

Da mener jeg nok som jeg tidligere sa, at dere burde reise hjem. Skjønner godt at du har lyst til å bli, men barn er ofte ikke så naive som vi gjerne skulle ønske, og dette tror jeg kan bli ubehagelig for dem. Dere vil finne muligheter til å være sammen uten barna, bare gi det litt tid. Og lykke til med denne mannen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest - trådstarter
Da mener jeg nok som jeg tidligere sa, at dere burde reise hjem. Skjønner godt at du har lyst til å bli, men barn er ofte ikke så naive som vi gjerne skulle ønske, og dette tror jeg kan bli ubehagelig for dem. Dere vil finne muligheter til å være sammen uten barna, bare gi det litt tid. Og lykke til med denne mannen! :)

Ja, det er nok det det blir til. Selv om jeg gjerne skulle blitt der...

Takk for lykkeønskningene, jeg tror jeg funnet en veldig fin person her. Kjemien er det ingenting å si på, i hvert fall :)

Jeg har lite avlastning med barna, det er bla derfor jeg har lyst til å utnytte hvert sekund sammen med han. Faren til barna er ikke noe særlig til stede, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok det det blir til. Selv om jeg gjerne skulle blitt der...

Takk for lykkeønskningene, jeg tror jeg funnet en veldig fin person her. Kjemien er det ingenting å si på, i hvert fall :)

Jeg har lite avlastning med barna, det er bla derfor jeg har lyst til å utnytte hvert sekund sammen med han. Faren til barna er ikke noe særlig til stede, dessverre...

Har de kanskje besteforeldre som kan ha dem over natten av og til? Ting pleier å løse seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hvor langt unna er langt unna?

Hvor lenge er det siden dere ble single?

Det er mange ting som spiller inn. Likevel tenker jeg at det er tidlig å begynne med overnatting og full familiepakke. Barna trenger mer tid på å bli kjent med hverandre. Dette er mine første tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du ingen til å passe barna så går det nok helt fint å overnatte hos kjæresten din :klemmer: Vi voksne har en tendens til å legg voksne tanker i barnas hoder som barna faktisk ikke har. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke kaller ham for kjæresten din en gang synes jeg det er ganske drøyt å overnatte med småskolebarna dine.

Blir kjærester, bli kjent med hverandre, ikke minst, la barna få bli kjent med ham og du med hans - ikke ha det så travelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest -trådstarter

Jeg har lyst til å fortelle hvordan det gikk:

Takk for alle innspill, jeg var usikker på hva som var rett å gjøre. Jeg vet ikke om det var riktig å gjøre det jeg gjorde til slutt, men nå er det i hvert fall gjort.

vi reiste til han og barna hans, og det snødde og var mørkt. Hadde tatt med overnattingsutstyr, og vi overnattet. Mest fordi jeg hadde lyst, men også fordi det var en lang og svingete vei å kjøre, og veldig glatt og mørkt -og snøkaos.

Barna sov på rom nede i kjelleren, guttene på ett rom og jentene på ett annet. Jeg la meg til på sofaen hans. Vi spiste, spilte spill og koste oss før vi la oss.

etter at alle barna hadde sovnet lurte jeg meg inn på soverommet hans (må vel innrømme det), men barna merket ikke dette, da de sov i en annen etasje.

morgenen etter fant barna meg på sofaen, og vi spiste frokost sammen og hadde det hyggelig.

Alt i alt gikk det fint, og han og jeg er fortsatt "bare venner" overfor barna. Men det er klart, barna er sikkert smartere enn jeg tror, og merker vel at det er noe ekstra...

Jeg har barnefri så sjelden, at dersom jeg skal ha sjans til å være med han, må jeg nesten kunne ta med barna dit av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke noe om det valget ditt. Å i det hele tatt involvere barna i forholdet før det er superseriøst, dvs. begynner å nærme seg stadiet for å flytte sammen, syns jeg er en skikkelig uting.

Du får skaffe deg en fast barnevakt, da, vet du. Så får dere bruke den tiden sammen. At dere ikke klarer å få truffet hverandre ofte er ikke ungenes skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...