Gå til innhold

skrivefeil man blir heftig irritert over


KissKissBang

Anbefalte innlegg

Ser mange skriver en del vanlige ord så feil at jeg har lyst til å rive av meg håret!! Er det så forbanna vanskelig å skrive HER og ikke HÆR???!??? HER ER HER OG DER, HÆR ER I MILITÆRET FOR POKKER!!!

Det heter jeg, ikke jei. Kanskje, ikke kansje. Rumpe, ikke rompe. Og uendelig mange andre som jeg ikke kommer på, nettopp fordi HÆR har brent seg fast. Ser for meg neandertalere som sitter å sier "hæ, hær er kansje jei". Verst er det når folk skifter ut ord i ordboka på telefonen, slik at feilen blir "riktig", noen ganger er auto correct på sin plass for faen! Vet jeg selv gjør feil, men hvis du ikke vet hva som er forskjellen på her og hær... nei, da er det på tide med norskkurs eller ordbok i bursdagsgave.

Hvilke irriterer du deg over?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser mange skriver en del vanlige ord så feil at jeg har lyst til å rive av meg håret!! Er det så forbanna vanskelig å skrive HER og ikke HÆR???!??? HER ER HER OG DER, HÆR ER I MILITÆRET FOR POKKER!!!

Det heter jeg, ikke jei. Kanskje, ikke kansje. Rumpe, ikke rompe. Og uendelig mange andre som jeg ikke kommer på, nettopp fordi HÆR har brent seg fast. Ser for meg neandertalere som sitter å sier "hæ, hær er kansje jei". Verst er det når folk skifter ut ord i ordboka på telefonen, slik at feilen blir "riktig", noen ganger er auto correct på sin plass for faen! Vet jeg selv gjør feil, men hvis du ikke vet hva som er forskjellen på her og hær... nei, da er det på tide med norskkurs eller ordbok i bursdagsgave.

Hvilke irriterer du deg over?

Språknazier. Huffda, var det en skrivefeil :fnise:

Anonymous poster hash: 9d4c1...677

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

"Di" der det skal være "de".

Det å skrive på dialekt er en styggedom som burde straffes med bøter - vi har to offisielle skriftspråk her i landet, det burde da virkelig holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værre (verre)

intrisert (interessert)

psykiatriker (psykiater)



Anonymous poster hash: 9310d...803
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange skriver en del vanlige ord så feil at jeg har lyst til å rive av meg håret!! Er det så forbanna vanskelig å skrive HER og ikke HÆR???!??? HER ER HER OG DER, HÆR ER I MILITÆRET FOR POKKER!!!

Det heter jeg, ikke jei. Kanskje, ikke kansje. Rumpe, ikke rompe. Og uendelig mange andre som jeg ikke kommer på, nettopp fordi HÆR har brent seg fast. Ser for meg neandertalere som sitter å sier "hæ, hær er kansje jei". Verst er det når folk skifter ut ord i ordboka på telefonen, slik at feilen blir "riktig", noen ganger er auto correct på sin plass for faen! Vet jeg selv gjør feil, men hvis du ikke vet hva som er forskjellen på her og hær... nei, da er det på tide med norskkurs eller ordbok i bursdagsgave.

Hvilke irriterer du deg over?

Jeg er språklærer. Hvilke jeg irriterer meg over? Sånne som deg.

Anonymous poster hash: d76a8...20b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er språklærer. Hvilke jeg irriterer meg over? Sånne som deg. Anonymous poster hash: d76a8...20b

Så leit for deg. Håper for din skyld at du klarer å lære bort riktige ord :) jeg irriterer meg rett og slett fordi jeg liker språk, folk som ikke bryr seg burde slutte å snakke/skrive. Da de tydeligvis ikke bryr seg om språket de har.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

værre (verre) intrisert (interessert) psykiatriker (psykiater) Anonymous poster hash: 9310d...803

Jeg synder på verre, her jeg bor drar man mye på "vææærrrre" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den desidert verste feilen er og/å og særskrivingsfeil. Deretter følger alt annet:

de/di

enn/en

ordentlig/onkli (er det mulig!?)

an/ann

verre/værre

vere/være

-e/-et

gått/godt

her/hær



Anonymous poster hash: 4b723...b1b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språknazier. Huffda, var det en skrivefeil :fnise:

Anonymous poster hash: 9d4c1...677

Jeg er språklærer. Hvilke jeg irriterer meg over? Sånne som deg.

Anonymous poster hash: d76a8...20b

Dette er en tråd som omhandler skrivefeil som er lagt i språkforumet. Liker dere den ikke så la være å svare.

Anonymous poster hash: 34729...d8c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over:

Feil mellom ett og et.

Værre, hær og dær.

Folk som ikke bruker stor bokstav etter punktum, og som ikke lager mellomrom etter tegnsetting.

En del som skriver h for var "jeg hvar glad".

Og/Å

Mensentrasjon og eggeløsning.



Anonymous poster hash: 34729...d8c
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette var ett teitisk innlegg. Hvorfor bry seg så mye når man skjønner hva folk mener?



Anonymous poster hash: 7aed7...beb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjelden (sjelden)

desverre (dessverre)



Anonymous poster hash: 9310d...803
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vertfall (i hvertfall)



Anonymous poster hash: 9310d...803
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Sundt", "blandt", og lignende ord hvor det blir puttet inn d-er.
Når noen bruker "henne", når de mener "hun", type "henne likte maten"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjelden (sjelden)

desverre (dessverre)

Anonymous poster hash: 9310d...803

Fint at du skrev det riktig i parentes, ellers ville nok ingen skjønt noe som helst.

Anonymous poster hash: 7aed7...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sundt", "blandt", og lignende ord hvor det blir puttet inn d-er.

Når noen bruker "henne", når de mener "hun", type "henne likte maten"

Ja, eller motsatt. "Jeg sa det til hun". :)

Anonymous poster hash: 9310d...803

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Dette er en tråd som omhandler skrivefeil som er lagt i språkforumet. Liker dere den ikke så la være å svare.

Anonymous poster hash: 34729...d8c

Manglende komma etter adverbiell leddsetning står ganske høyt oppe på lista, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...