Gå til innhold

Ville du godtatt en "uerfaren" fórrytter/stallhjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg savner så utrolig å holde på med hest... Jeg gikk 10 år i rideskole, sprang og dressur, når jeg var yngre, men det er jo drøye ti år siden nå. Så jeg er ganske rusten kan du si. Jeg har hatt veldig lyst til å prøve å bli fórrytter eller stallhjelp/turrytter, men jeg tør ikke ta kontakt med noen. Regner med at jeg kommer til å bli blankt avvist. Hvem vil vel ha en rusten jente i slutten av tjueåra, når det finnes masse jenter i tenåra som går på rideskole idag?

Ville du i det hele tatt vurdert meg? Er jeg dum som fortsatt går og drømmer?



Anonymous poster hash: cdab4...55a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest crazycatlady

Nå skal ikke jeg ha fôrrytter på mine uansett, men heller en rusten, voksen jente som deg enn en uansvarlig fjortis. Og det med hest og ridning er litt som å sykle, man glemmer det aldri. Ville lagt ut annonse på finn jeg om at du ønsker fôrhest/å være hestepasser. Du kommer fort inn i det igjen skal du se. :) Og du er slett ikke dum som drømmer. Håper du finner den perfekte fôrhesten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville garantert gått for deg enn en uansvarlig 16-åring som rir på rideskole. Du er garantert mer reflektert, ansvarlig og seriøs



Anonymous poster hash: 36775...0de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor bor du? :-) jeg hadde ikke hatt noe problem med det, så lenge du kan det grunnleggende og har sunn fornuft :-)

Anonymous poster hash: 2fd8f...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle mer enn gjerne fått prøve deg her hos meg! Jeg har vært på utkikk etter forrytter/hestepasser i flere måneder, uten annet napp enn fra ei 14 år gammel jente som avlyste første besøk og siden ikke lot høre fra seg.



Anonymous poster hash: 5db33...8ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Øst-Telemark om noen av dere er i området :P

Så deilig å høre! Jeg sitter støtt og stadig inne på Finn og kikker, men de to gangene jeg har fått meg til å sende en epost har jeg ikke fått svar engang.



Anonymous poster hash: 25d07...473
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Øst-Telemark om noen av dere er i området :P

Så deilig å høre! Jeg sitter støtt og stadig inne på Finn og kikker, men de to gangene jeg har fått meg til å sende en epost har jeg ikke fått svar engang.

Anonymous poster hash: 25d07...473

Æsj, så dumt, det er milevis herfra. :(

Synes ikke du skal nøle med å melde interesse. Det viktigste for de fleste (i hvert fall for meg) er å få avlastning med møkking/foring et par dager i uken, og at hesten får nok trim. :)

Anonymous poster hash: 5db33...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dumt, det er milevis herfra. :(

Synes ikke du skal nøle med å melde interesse. Det viktigste for de fleste (i hvert fall for meg) er å få avlastning med møkking/foring et par dager i uken, og at hesten får nok trim. :)

Anonymous poster hash: 5db33...8ca

Selvsagt forutsatt at an vet opp ned på en hest mtp håndtering og ridning, da, men med ti års erfaring fra rideskole burde ikke det være noe problem. :)

Anonymous poster hash: 5db33...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal børste hovene og skrape manen, er det ikke så? :fnise:



Anonymous poster hash: 25d07...473
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal børste hovene og skrape manen, er det ikke så? :fnise:

Anonymous poster hash: 25d07...473

:tommel::ler:

Anonymous poster hash: 5db33...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere hester og flere forryttere. De beste var de uerfarne, for de var så mye mer lydhøre og ydmyke. Og de ønsket så gjerne å lære og å kose seg med hesten.

Alder spilte ingen rolle. Jeg hadde den beste forrytteren i en jente på 13 år. Hun ble spurt av meg om å ri min hest fordi de to hadde en veldig spesiell kontakt seg i mellom. Når hun kjøpte egen hest fikk jeg en dame som deg som forrytter. En som ikke hadde ridd på mange år men savnet dette.



Anonymous poster hash: deccf...eab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som deg, men hadde 15 års pause fra hest. Savnet det så mye og sendte kanskje 10 mail til folk som ønsket forrytter, og fikk svar fra en. Jeg var jo rusten, men kom fort inn i det igjen. Nå tre år senere eier jeg egen hest. Er så gald for at jeg startet med hest igjen, det er en stor del av mitt liv nå. Hvis du bodde i nærheten hadde jeg foretrukket deg framfor en på 15 år med mer erfaring. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...