Gå til innhold

dyrego zoo, Sandvika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg bor i nærheten av Sandvika storsenter (20 min), og kjøpte Marsvin der for 4 år siden...

Har lagt merke til at de har Marsvin og kaniner i samme bur, noe de har hatt alle gangene jeg har vært der..

Er ikke det litt uprofesjonelt?

Anonymous poster hash: 44cc1...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det er det, marsvin og kanin hører ikke sammen på noen som helst måte, kaniner er ikke engang gnagere, og marsvin skal uansett bo med marsvin, og marsvin, og kaniner skal bo med kaniner, sånn er det bare..



Anonymous poster hash: 03803...706
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse dyrene går ofte fint sammen rent sosialmessig, men har hørt at de ikke skal være sammen grunnet noe en av artene er naturlig bærer av, som kan være dødelig for den andre.

Vet ikke mye om dette, noen andre som kanskje kan utdype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse dyrene går ofte fint sammen rent sosialmessig, men har hørt at de ikke skal være sammen grunnet noe en av artene er naturlig bærer av, som kan være dødelig for den andre.

Vet ikke mye om dette, noen andre som kanskje kan utdype?

Kaniner og marsvin har forskjellige behov når det kommer til dietten; både marsvin og kaniner skal ha pellets, men de trenger forskjellige mengder fiber i pelletsen. Og de går ike fint sammen sosialt messig; det er bare noe vi tror, det blir som at du skulle levd med en ape i samme rom som deg (dere hadde vært stengt inne i stua di hele dagen alene) hele livet, du skjønner ikke hva den sier eller hva den mener. Dessuten samler det seg "usynlig" stress, som kan føre til atferdsproblemer, slåssing (etter hvert), og mange andre ting som du ikke ønsker.

Marsvin skal leve med marsvin, og kaniner skal leve med kaniner, da de forstår hverandre og de har samme behov innenfor dietten

Anonymous poster hash: 03803...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaniner og marsvin har forskjellige behov når det kommer til dietten; både marsvin og kaniner skal ha pellets, men de trenger forskjellige mengder fiber i pelletsen. Og de går ike fint sammen sosialt messig; det er bare noe vi tror, det blir som at du skulle levd med en ape i samme rom som deg (dere hadde vært stengt inne i stua di hele dagen alene) hele livet, du skjønner ikke hva den sier eller hva den mener. Dessuten samler det seg "usynlig" stress, som kan føre til atferdsproblemer, slåssing (etter hvert), og mange andre ting som du ikke ønsker.

Marsvin skal leve med marsvin, og kaniner skal leve med kaniner, da de forstår hverandre og de har samme behov innenfor diettenAnonymous poster hash: 03803...706

Jeg har selv sett tilfeller der de går godt sammen, men er jo enig i at de ikke burde holdes sammen.

Men har hørt en mer alvorlig følge av dette enn det du skriver om her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...