Gå til innhold

dårlig menneske som gir bort kattene mine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du forsøkt uparfymert sand? Hvor ofte skifter du all sanden og vasker kassen? Hva vasker du med der han har tisset utenfor kassen? Har du forsøkt Feliway?

Det høres jo ut som om du gjør alt riktig, da, men kan jo hende du får noen tips likevel. Å løfte den til kassen er jo også et bra råd, men jeg tenker at siden han går på kassen også, vet han jo tydeligvis greien med det. Graver han forresten ned etter seg når han er på do? Hvordan reagerer den andre katten når han er på do? Her hadde vi en stund problemer med at den ene katten ikke fikk gå på do i fred, da tisset han utenfor. Det funker heller ikke med parfymert sand her, kun uparfymert (bruker Everclean Extra Strength), og den må være ren og skiftes ut relativt ofte. Tenker litt siden du sa at kattene kun brukte kasse to hvis kasse en ble for skitten. Men hvis han tisser utenfor også når kassen er nyvasket med helt ny sand, er nok ikke det problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du forsøkt uparfymert sand? Hvor ofte skifter du all sanden og vasker kassen? Hva vasker du med der han har tisset utenfor kassen? Har du forsøkt Feliway?

Det høres jo ut som om du gjør alt riktig, da, men kan jo hende du får noen tips likevel. Å løfte den til kassen er jo også et bra råd, men jeg tenker at siden han går på kassen også, vet han jo tydeligvis greien med det. Graver han forresten ned etter seg når han er på do? Hvordan reagerer den andre katten når han er på do? Her hadde vi en stund problemer med at den ene katten ikke fikk gå på do i fred, da tisset han utenfor. Det funker heller ikke med parfymert sand her, kun uparfymert (bruker Everclean Extra Strength), og den må være ren og skiftes ut relativt ofte. Tenker litt siden du sa at kattene kun brukte kasse to hvis kasse en ble for skitten. Men hvis han tisser utenfor også når kassen er nyvasket med helt ny sand, er nok ikke det problemet her.

Har prøvd både med parfyme og uten. Også med babypudder-ting og uten, de liker ikke med noe form for lukt. Det må være nøytralt og minst mulig lukt, og tidycats er den de liker.

Har prøvd feliway i 2 måneder, funket ikke.

Vasket med vann, men skal gå over gulvene med grønnsåpe også gå over med eddik til slutt. Klorer selve kassen, en gang tisset han oppå lokket av doen (wtf). Men bare en gang. Skal gå over lokket med eddik også.

Han som tisser er rolig og fornøyd. Spiser, drikker, sover og leker som en kattunge skal.

Eneste jeg kan tenke meg som er grunnen til at han tisser inne, er markering. Det er liksom på lekene sine han tisser på, et telt, en tunnel og div store leker (ikke små baller og mus).

Hadde ei pappeske liggende i flere uker som de lekte mye med, plutselig så tisset han på den også. Problemet oppsto da katt nummer to kom hjem 1 uke etter han.

det varierer hvor ofte han tisser andre plasser enn kassen. Kan gå uker i mellom, og han kan tisse 3 ganger på ei uke (spørs hvor mange nye leker det er rundt om kring). Får ofte plastposer og pappesker å leke seg med.

Han har tisset i sengen min 2 ganger. Når jeg tenker meg om, så er det faktisk på de to plassene andre katten bruker å ligge, puten og i fotenden min. Først i fotenden, og etter at han andre tisset der så flyttet han seg til puten..

Tisser ikke i sofaen eller på matten, klær kan fint ligge på gulvet, helt til han begynner å leke med de, da tisser han på det.

Så mye tyder på at det er markering, eller så er det bare tilfeldig.

TS

Anonymous poster hash: 8e5f5...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode tips her som muligens kan være til hjelp. Jeg syntes ikke at du er en dårlig dyreeier som vurderer å gi bort kattene dine, på den andre siden virker det hele kanskje litt lite gjennomtenkt?

Når det er sagt, syntes jeg det er bra med dyreeiere som har kapasitet til å innse at de kanskje ikke helt har det som skal til for å være dyreeier på daværende tidspunkt. Samtidig kan man ikke bare skaffe seg dyr i hytt og pine og regne med at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode tips her som muligens kan være til hjelp. Jeg syntes ikke at du er en dårlig dyreeier som vurderer å gi bort kattene dine, på den andre siden virker det hele kanskje litt lite gjennomtenkt?

Når det er sagt, syntes jeg det er bra med dyreeiere som har kapasitet til å innse at de kanskje ikke helt har det som skal til for å være dyreeier på daværende tidspunkt. Samtidig kan man ikke bare skaffe seg dyr i hytt og pine og regne med at det går bra.

Har fått tips et annet plass om å legge mat der hvor han tisser.

Og det å putte han i kassen.

Får håpe det funker, men får krysse fingrene for at kastreringen funket.

Og som sagt tidligere, alt var godt igjennom tenkt. Det er bare det at han tisser uten grunn. Og det er ikke noe jeg kan noe for!

TS

Anonymous poster hash: 8e5f5...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enige med de som synes det er lite gjenomtenkt (og hvis du er den ab som tidligere har startet mange tråder om disse kattene i høst, så er jeg heller ikke overrasket). De fleste katter har behov for mye bevegelse, de har utforskertrang og behov som ikke nødevendigvis er enkle å stille på 40 kvm. Når du ta i tillegg velger å skaffe to huskattunger av samme kjønn fra forskjellige kull, så stiger faktisk oddsene for at det går dårlig enda mer.

Helt ærlig, siden du har hatt disse problemene siden starten, så tror jeg det handler om annet enn markering. Er du helt sikker på at kattene faktisk trives i hverandres selskap og er så avhengige av hverandre som du tror?



Anonymous poster hash: a4913...b90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer jo deg selv her. Problemene oppsto da du fikk den andre katten. Selv om de ikke sloss så betyr ikke det at katten som tisser ikke liker at det er flere der.

Anonymous poster hash: acaf2...66b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...