Gå til innhold

Liker du andres hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke jeg! Misliker andres hunder! Dritthunder som bjeffer, stinker, røyter, sikler, hopper, de har ikke oppdragelse.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle hunder nei.... har ei venninne som har en liten hund som det er null oppdragelse på. Liker ikke så godt at den er med på besøk, for den er sånn ca overalt. Hopper oppå bordet, løper rundt oppå sofaryggen, tissa i senga til datteren min sist han var her, gnager på det meste han finner osv osv. Og han er alltid med for han har aldri blitt vant til å være hjemme alene.

For å si det sånn så foretrekker jeg å besøke henne istedet.

De andre hundene til vennene mine og familien har jeg ikke noe problemer med, men så har de hundene "folkeskikk" også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker andre hunder, syns de fleste er veldig søte :rodmer: eierne derimot; de som lar ulydige bikkjer løpe fritt, som lar bæsjen ligge og lar de bjeffe å ta helt av osv er jeg ikke så glad i .

Endret av Aella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en reaksjon på tråden om barn?

Hæ? Hvorfor blander du barn og hunder? Tror du hunder er barna dine?

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle hunder nei.... har ei venninne som har en liten hund som det er null oppdragelse på. Liker ikke så godt at den er med på besøk, for den er sånn ca overalt. Hopper oppå bordet, løper rundt oppå sofaryggen, tissa i senga til datteren min sist han var her, gnager på det meste han finner osv osv. Og han er alltid med for han har aldri blitt vant til å være hjemme alene.

For å si det sånn så foretrekker jeg å besøke henne istedet.

De andre hundene til vennene mine og familien har jeg ikke noe problemer med, men så har de hundene "folkeskikk" også da :)

Frekt!! De fleste fremmede hunder jeg møter, er det noe rart med.. F.eks hunden til svogeren min, den er ustabil, knurrer på barn og utlendinger.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

Jeg liker andre hunder, syns de fleste er veldig søte :rodmer: eierne derimot; de som lar ulydige bikkjer løpe fritt, som lar bæsjen ligge og lar de bjeffe å ta helt av osv er jeg ikke så glad i .

+ 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvorfor blander du barn og hunder? Tror du hunder er barna dine?

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Det er en del diskusjon for tiden om hvorvidt man liker barn eller ikke, og hvordan mange reagerer negativt på barn når det er mangel på oppdragelse som er problemet. Jeg lurte derfor på om denne tråden var en reaksjon på barne-trådene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker andre hunder, syns de fleste er veldig søte :rodmer: eierne derimot; de som lar ulydige bikkjer løpe fritt, som lar bæsjen ligge og lar de bjeffe å ta helt av osv er jeg ikke så glad i .

Det er urovekkende mange som lar bæsj ligge midt i veien. Og dumme bikkjer som driter midt i vegen og, min vet i allefall å gå langt ut i grøfta eller i skogen. Men som eier, så hund!

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del diskusjon for tiden om hvorvidt man liker barn eller ikke, og hvordan mange reagerer negativt på barn når det er mangel på oppdragelse som er problemet. Jeg lurte derfor på om denne tråden var en reaksjon på barne-trådene.

Så relevant, da.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare et spørsmål, forstår ikke hvorfor du er ufin i svarene.

For å svare: Jeg liker de fleste hunder, men det kan være fordi jeg er trener aktivt i hundemiljø og de fleste hunder jeg omgås er forholdsvis veloppdragne.

Endret av Tabris
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste, men så prater jeg stort sett bare med hunder jeg kjenner. Opplever forsvinnende sjelden å bli påtvunget noe som helst kontakt med hunder jeg ikke kjenner. Og det til tross for at jeg vandrer rundt ute i verden med min egen hund dag ut og dag inn. Så siden det er bare de jeg liker jeg faktisk snakker med, så kan jeg ikke si annet enn at ja, jeg liker andres hunder.



Anonymous poster hash: 3f069...324
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Liker så godt som alle hunder, med unntak av de som er aggressive. Synes heller synd på noen hunder som bjeffer og er nervøse osv, men jeg hilser gjerne på alle hundene jeg får lov til for eieren. Hunder <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, stort sett liker jeg andres hunder, og kan fint se sjarmen deres. Selv om jeg ikke har et personlig forhold til dem.

Det finnes vel noen hunder jeg ikke liker, men da handler det om at de er langt fra sånn som jeg liker at hunder er. Jeg er ikke så begeistret for chihuahua og lignende raser, men det er mest fordi de ofte framstår som gneldrebikkjer som markerer innendørs. Om jeg møter en god hund av de rasene jeg har litt fordommer mot, så kan jeg ende med å like hunden likevel :) Men jeg kommer aldri til å skaffe meg en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er urovekkende mange som lar bæsj ligge midt i veien. Og dumme bikkjer som driter midt i vegen og, min vet i allefall å gå langt ut i grøfta eller i skogen. Men som eier, så hund!

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Burde ikke spille noen rolle hvor hunden bæsjer så lenge den blir plukket opp av eieren, men det er jo det som er problemet. Eieren!

Min bæsjer ikke før den går på grønt grass, hun er litt kresen med underlaget, og hun også vet å gå i grøfta, men jeg plukker opp der også, ettersom andre hunder går der vil jeg ikke de skal tråkke på det heller. :)

Endret av Aella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker andres hunder, men ikke alle. Liker de som er nogenlunde godt oppdratt :)



Anonymous poster hash: 916e2...2f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er urovekkende mange som lar bæsj ligge midt i veien. Og dumme bikkjer som driter midt i vegen og, min vet i allefall å gå langt ut i grøfta eller i skogen. Men som eier, så hund!

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Som eier som hund, sier du? Driter du også i grøfta? :fnise:

Anonymous poster hash: 916e2...2f6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hunden!
Jeg har en bror som ikke har lært hundene sine verken å holde seg borte fra matbordet, slappe av, eller annen enkel lydighet. Får de beskjed om å gå på plassen sin, eller man sier dekk, bli, og går vekk fra dem så er de der. Legger hodet i fanget ditt når du spiser osv. Og dette er mellomstore hunder på ca 55 cm. Jeg takler ikke å være i samme rom som dem over lengre tid!

Så finnes det både små og store hunder som er lydige, ikke er for påtrengende, og man ser personligheten. Da liker jeg andres hunder.
Og sånn generelt så elsker jeg alle hunder som er min drømmerase, til tross for sine 70 cm i skulderhøyde og veldige lekenhet og energi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så relevant, da.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Det går en tråd på KG om hvorfor noen hater barn, så det var relevant det hun spurte om.

Anonymous poster hash: d098f...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg! Misliker andres hunder! Dritthunder som bjeffer, stinker, røyter, sikler, hopper, de har ikke oppdragelse.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Er enig i at oppdragelse har noe å si for hvor lett/vanskelig det er å like hunden. Men der må man huske på at det er eiers ansvar, og at hunden kunne vært helt annerledes med en annen eier. Det er heller ikke til å komme bort fra at det finnes mange hunder med dårlig gemytt pga uvettig avl, og at eier dermed har begrensede muligheter til å få en velfungerende hund til tross for stor innsats.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...