Gå til innhold

Gi mer våtfor til katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min sluttet å spise tørrfor etter jeg begynte med våtfor. De blir raskt bortskjemte :)



Anonymous poster hash: 4088f...81a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten min sluttet å spise tørrfor etter jeg begynte med våtfor. De blir raskt bortskjemte :)Anonymous poster hash: 4088f...81a

Ikke noe negativt, det, tørrfôr er tross alt ikke bra kost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha gitt våtfor til katten daglig, dersom den i hovedsak skal spise tørrfor. Katten vil nok til slutt kun spise våtforet. Gi heller våtfor av og til, og varier med f.eks. fisk (som du kan koke).

Våre katter får kun tørrfor, men innimellom får de også våtfor og fisk. Men ikke flere dager på rad. Erfaringen vår er at kattene da sorterer ut maten, og venter kun på våtforet/fisken.

Ha vann tilgjengelig flere steder dersom katten drikker lite.



Anonymous poster hash: fde68...dd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Har nå gitt en pose våtfor daglig, og det har gått veldig fint. Ho spiser fortsatt tørrfôr nå og da, og ho virker til å være litt livligere også (mulig jeg bare innbiller meg det men). Ho har begynt å drikke litt mer også. Tror vi fortsetter med en pose om dagen, det virker nok :)

Anonymous poster hash: 67800...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min får 85-100g våtfor hver dag. Og noen ganger rå kylling/tunfisk/kokt fisk (ca. 1 gang/uke).

Hun drikker lite. Tørrfor har hun tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Hun har veldig skinnende flott pels. Og fine tenner.



Anonymous poster hash: c89bb...447
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt så mye våtfor selv, men er ikke en hel pose ganske mye for et måltid? Kattene mine småspiser hele dagen, og jeg tenker spesielt den ene kanskje kommer til å bli tykk dersom jeg hadde gitt en hel pose på en gang hver dag. Han sluker alt av godbiter o.l. Nå er han 9 år og, så han løper ikke så mye, sover for det meste.



Anonymous poster hash: ebc1a...249
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...