Gå til innhold

Teste meg for kjønnssykdommer (inkl. aids)


Gjest Uhell i hell..

Anbefalte innlegg

Gjest Uhell i hell..

Hei..

Klassisk, kondomet sprakk - noe vi oppdaget helt til slutt. Jeg vil teste meg for kjønnssykdommer, inklusive aids, går jeg via fastlegen min for dette? Kan jeg bli testet der eller blir jeg sendt videre til gynekolog eller sykehus e.l?

Aldri gjort dette før og gruer meg litt... :sjenert:

Og, hva koster dette?

Håper noen kan svare...!

Takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du kan teste deg hos fastlegen. Det koster ikke så mye mer enn en vanlig legetime. Rundt 200 kroner kanskje? HIV-testen viser ikke riktig resultat før etter 3 måneder. Du må tilbake om noen måneder for å ta HIV-test igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å teste seg for kjønnsykdommer er helt gratis hos fastlegen også det! Det er noe regjeringen har bestemt. Legen prøver seg på å ta betalt hver gang, men da sier du bare ifra at du vet at du har rett til å teste deg for kjønnssykdommer gratis.

Jeg har selv testet meg hos fastlege 2 ganger, og ikke betalt. Ikke er det pinlig heller. Det er helt naturlig. det eneste som skjer er at legen spør hvorfor du vil teste og hvor mange partenere du har hatt.

Etterpå er det ganske enkelt å levere en urinprøve. Om du vil teste deg for hiv/aids i samme slengen skjer det i form av blodprøve.

Ikke skummelt, det går nok helt sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er helt naturlig. det eneste som skjer er at legen spør hvorfor du vil teste og hvor mange partenere du har hatt.

Hvor mange partnere man har hatt i det hele tatt? Det er jo litt flaut da. :sjenert:

Eller er det hvor mange man har hatt ubeskyttet sex med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange partnere man har hatt i det hele tatt? Det er jo litt flaut da. :sjenert:

Eller er det hvor mange man har hatt ubeskyttet sex med?

Hvor mange du har hatt ubeskyttet sex med i løpet av det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tusen takk for svar Envy - dette visste jeg ikke, men nyttig informasjon, takker takker! Gruer meg litt, men bedre når man er litt forberedt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Å teste seg for kjønnsykdommer er helt gratis hos fastlegen også det! Det er noe regjeringen har bestemt. Legen prøver seg på å ta betalt hver gang, men da sier du bare ifra at du vet at du har rett til å teste deg for kjønnssykdommer gratis.

Må man ikke betale i det hele tatt for slik besøk av legen? Hvor lenge undersøker de disse prøvene? Hvis de oppnår noen kjønnssykdommer, gir de gratise piler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men viss en har hatt Beskyttet sex da, med en fra latin-amerika.. må en teste seg for hiv og sånn da og?? eller får en kun teste seg viss en har hatt ubeskytta sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest

Hvor er det mulig å ta hiv test i Trondheim?

Kan noen gi meg detaljer om hvor jeg må gå og hva jeg må si?

Jeg har lest om aids og fått phobia, kan ikke sove i tre dager nå :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Må man til fastlege for å teste seg for kjønnsykdommer? Eller kan man dra til helste stasjon/legevakta el?

Hvis du er ungdom så kan du dra på helsestasjonen. Legevakten er for akuttsituasjon, og det er ikke kjønnsykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bergen kan man reise på venerisk poliklinikk på haukeland og teste seg, kan skje de har noe tilsvarende på st.olavs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan teste seg på helsest hvis man er under 20 år.

Man ringer bare til legen og ber om kjønnsykdomstest/gu hiv test. Er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor er det mulig å ta hiv test i Trondheim?

Kan noen gi meg detaljer om hvor jeg må gå og hva jeg må si?

Jeg har lest om aids og fått phobia, kan ikke sove i tre dager nå :gråte:

Tok dette hos fastlegen min jeg:) var ingen problem det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hivtest er bare en blodprøve, Klamydiatest kan du ta selv hjemme og sende inn svar, bestilles via Olafiaklinikken sine hjemmesider olafia.no, eventuelt hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...