Gå til innhold

Katt som tisser inne


SøsterLiten

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en morsom liten aktiv kattunge på snart 19 uker og alt er som det skal være! Han begynner å skjønne hva som er lov og hva som ikke er lov, han spiser og drikker og koser og maler osv. Meeeeen.... Han har begynt å få være ute og leke på dagen når vi er hjemme og kan passe på han ute og han kommer inn hvert 5 -10 minutt. En av mange av grunnene er at han kommer inn for å tisse og bæsje. Så her er spørsmålet mitt: hvordan får vi han til å skjønne at han kan tidsrom bæsje ute? Er dette noe han vil skjønne etterhvert av seg selv eller er dette noe vi kan lære han med noen lure triks?

Takk på forhånd for svar! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutte med kattedo...

Funka fint her. Eldste pusen nekta til slutt å gå på kattedo med mindre hu var skikkelig trengt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlepus går nesten ikke ute, så hun går jo alltid i kattedoen uansett, men minstemann er mye ute, og det første han gjør når han kommer inn er å fly på do. Så det er vel bare det at det føles tryggere å gå på do inne da?

Jeg ser ikke noe problem med det, da det kan bli ganske kaldt på vinterstid å måtte løpe ut for å tisse eller bæsje for en stakkars pus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske ekkelt å rense ut av kattedoen så jeg vil at han skal gjøre sitt fornødne ute. Å fjerne den vil jeg ikke da jeg vil han skal ha muligheten når han ikke kan komme seg ut. Finnes det ingen lure triks? Hva hvis jeg sprer litt kattesand på komposten eller ved kanten av Hagen? Vil det få han til å tisse og bæsje der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår føler seg utrygg ute, og har aldri vendt seg til å gå på do ute.

Du kan se på det etter vinteren, mulig det går seg til etterhvert. Katten er jo veldig ung enda, og må passes på utendørs i flere måneder fremover, så dere må nok belage dere på å rense kattedo i hele vinter i alle fall.



Anonymous poster hash: 6c070...c0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...