Gå til innhold

Noe galt med rumpa til hunden min?


Gjest Aella

Anbefalte innlegg

Vi var hos dyrlegen tidligere nå i oktober, jeg oppdaget en stoooor rød klump på høyre side av rumpehullet. Dyrlegen trodde det var rift, så hun fikk antibiotika som hun skulle gå på i 10 dager (2 om dagen), hun fikk også parafin som vi skulle smøre inn maten med siden hu hadde litt vondt for å gå på do, og fikk beskjed om å holde det rent å avslutte med en krem.

Det er nå en mnd siden, og den røde klumpen er borte, men føler liksom ikke rumpen hennes er normal?! Jeg syns fortsatt den ser litt rar ut. Vi skal til dyrlegen igjen, men ettersom det ikke var no synlig rød klump der, så fikk vi ikke noe hastetime, selvom jeg sa det var rødt når jeg drar halen oppover slik at rumpehullet blir dratt og man får se litt lengre inn.

Noen som har vært borti lignende? Gjerne sjekk og sammenlign med deres hunder.

Bildet er av en hunderumpe, så dere som blir fort kvalme, IKKE trykk :)

http://s50.photobucket.com/user/Aella_/media/Biiiiiiikkkjuuuuh_zps75b53244.jpg.html?o=0

Endret av Aella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var hos dyrlegen tidligere nå i oktober, jeg oppdaget en stoooor rød klump på høyre side av rumpehullet. Dyrlegen trodde det var rift, så hun fikk antibiotika som hun skulle gå på i 10 dager (2 om dagen), hun fikk også parafin som vi skulle smøre inn maten med siden hu hadde litt vondt for å gå på do, og fikk beskjed om å holde det rent å avslutte med en krem.

Det er nå en mnd siden, og den røde klumpen er borte, men føler liksom ikke rumpen hennes er normal?! Jeg syns fortsatt den ser litt rar ut

Noen som har vært borti lignende? Gjerne sjekk og sammenlign med deres hunder.

Bildet er av en hunderumpe, så dere som blir fort kvalme, IKKE trykk :)

http://s50.photobucket.com/user/Aella_/media/Biiiiiiikkkjuuuuh_zps75b53244.jpg.html?o=0

Synes denne endetarmsåpningen ser helt normal ut. Hunden min ser iallefall ikke annerledes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analkjertlene sitter på hver side av rompehullet. Det hender de tetter seg og blir betente. Da må veterinæren tømme den og noen ganger gi antibiotika.

Anonymous poster hash: f41c6...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analkjertlene sitter på hver side av rompehullet. Det hender de tetter seg og blir betente. Da må veterinæren tømme den og noen ganger gi antibiotika.

Anonymous poster hash: f41c6...340

Hun er tidligere operert for analkjertler, så de finnes ikke lenger da hun var meget plaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...