Gå til innhold

Dyreplageri som "søt moro" på forsiden av VG


Gjest GlutenBlaster

Anbefalte innlegg

Gjest GlutenBlaster

http://www.vgtv.no/#!/video/103969/er-dette-verdens-mest-taalmodige-hund

Jeg blir helt matt. Helt. Matt.

Hvorfor i alle dager er det ingen som skjønner at dette verken er "søtt" eller "morsomt" men derimot kjempefarlig og dårlig gjort overfor dyrene? Å ha hunder som godtar at barn legger seg oppå dem, drar dem i ørene etc. etc. er liksom blitt greit å fremstille med "søte videoer" selv om det bare er trist.

Ved et eller annet tidspunkt blir det nok for den hunden, og den biter. Eventuelt prøver ungene seg på samme triks med en annen hund, og kan risikere å bli skamfert. Hva tenker man på?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud!!

For et par år siden skulle jeg lage noe lignende der jeg jobber, (søte videoer med dyr og unger) men da var jeg supernøye på å bare velge videoer der hundene og kattene hadde det bra. Kunne være en lang videorekke der EN av dem viste en hund som dempet barnet, og jeg kutta ut hele videoen. Jeg fant så mye kritikkverdig i den letinga der, det var helt skremmende, og det var faktisk vanskelig å finne videoer som ikke inneholdt usikre dyr.

Ofte var de merka med "hunden leker med babyen" mens hunden egentlig hadde lekestilling og bjeffa fordi den var usikker og dempet barnet.

Blir så frustert!! Så demper og roer og rømmer hunden unna med små signaler, og så hører ingen. Og når den til slutt biter får du "det var INGEN forsignaler" - hunden må dø.

:bond:



Anonymous poster hash: 32fd3...0af
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åndssvakt. Blir like oppgitt selv. Det skal tydeligvis ikke mye til å bli journalist. Mange idioter som får barn der ute også. Når de skaffer seg en hund i tillegg blir det jo oppskriften på tragedie. Møkkafolk.

Anonymous poster hash: 82734...97f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men for en drittunge den ungen der var. OG for noen IDIOTER foreldrene må være.



Anonymous poster hash: c7de5...1e3
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn ca null erfaring med hunder selv, men dette reagerte jeg også på. Finnes mange teite foreldre der ute, men at VG publiserer dette helt ukritisk som en "søt" video syns jeg er helt på trynet.

Tålmodig hund? Passiv eller apatisk tenker jeg vi sier. Ser ingen positivt i at et levende vesen ikke reagerer når den får en unge i trynet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Fy faen! Jeg orket ikke se hele engang. Satans drittunge og åndssvake foreldre som lar den holde på! Hunden så bare trist ut. Så ut som den hadde gitt opp alt liksom. :( Huff. :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

I kommentarfeltet påstås det at denne hunden er gammel (og blind).Uansett helt tragisk. Det gir meg imidlertid tro på menneskeheten når jeg ser at samtlige kommentarer på denne videoen er av den negative arten - her er det ikke en gang snakk om det er et grensetilfelle, dette er langt over streken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant videoen på Youtube, og der sier eieren at det er en gammel og blind hund. Måtte legge igjen en kommentar og håper flere gjør det så hun kanskje forstår at det ikke er dumt å lære ungene respekt for dyr, og at neste hund ungen hopper opp på med hele kroppsvekten ikke er passiv og vil lære ungen det mora ikke klarer...



Anonymous poster hash: cf166...805
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så provoserende! La inn en kommentar jeg også.

Edit: Nå har hun jammen fjernet den. Tålte vel ikke negative tilbakemeldinger.....

Endret av Capricorn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Det er skremmende mange som ikke aner noen verdens ting om hunders signaler, og bare tolker det dithen at de synes det meste er helt greit, siden de tilsynelatende ikke reagerer. Jeg har sett så mange videoer av unger som får lov til å herje med fortvilte hunder som slikker og slikker, legger ørene bakover, ser bort, osv, uten at noen rundt den forstår hva den forsøker å si. Alle, absolutt alle, burde ha et kurs i håndtering av og kommunikasjon med hund for i det hele tatt få lov til å eie en. :(



Anonymous poster hash: e74b5...796
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG dreit seg greit ut med den der. Altsaa, selv naar man ikke tenker paa muligheten for at ungen kan bli bitt, saa er det da for pokker ikke greit aa laere unger aa behandle dyr som leketoey! Stakkars hund. Og pokkers foreldre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket som de tok hintet. Videoen er fjernet

Ligger på youtube, men hun har fjernet muligheten for å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...