Gå til innhold

Musegift og katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi sliter med mye mus, og skulle gjerne ha satt ut musegift. Jeg har hørt at det absolutt ikke er bra hvis man har dyr, men så var det en i dyrebutikken som sa at det gikk fint hvis man la giften i åtestasjon hvor andre dyr ikke kommer til. Stemmer det? Tør ikke gjøre det uten å være helt sikker på at det er trygt for pus.

Anonymous poster hash: bed12...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sliter med mye mus, og skulle gjerne ha satt ut musegift. Jeg har hørt at det absolutt ikke er bra hvis man har dyr, men så var det en i dyrebutikken som sa at det gikk fint hvis man la giften i åtestasjon hvor andre dyr ikke kommer til. Stemmer det? Tør ikke gjøre det uten å være helt sikker på at det er trygt for pus.

Anonymous poster hash: bed12...152

Det skal gå fint med åtestasjon. Giften er formet som harde blokker som sitter fast, så det skal ikke gå an for musene å dra med seg hele stykker ut av åtestasjonen. De gnager av det de "trenger", resten blir værende inni der.

Dårlige jaktegenskaper til katten din da? :P

Anonymous poster hash: fd9cc...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis katten spiser mus som har spist gift da? Er det farlig?

Hittil dårlig, men satser på at det forbedrer seg når ho får begynne å gå ute ;-)

Anonymous poster hash: bed12...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis katten spiser mus som har spist gift da? Er det farlig?

Hittil dårlig, men satser på at det forbedrer seg når ho får begynne å gå ute ;-)

Anonymous poster hash: bed12...152

Det er nok farligere om katten får direkte tilgang på giften, enn om den spiser en mus. Det skal veldig lite gift til å ta livet av en mus, siden de er så små. Så katten må nok spise mange mus for å komme opp i dødelig dose. Ring en dyrlege og spør.

Anonymous poster hash: fd9cc...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis katten spiser mus som har spist gift da? Er det farlig?

Hittil dårlig, men satser på at det forbedrer seg når ho får begynne å gå ute ;-)

Anonymous poster hash: bed12...152

Det går bra. :) Jeg hadde den samme bekymringen da borettslaget satte opp utallige åtestasjoner rundt om her. De musene som ikke døde tvert, ble lett å få tak i for en ivrig jeger.. Jeg ringte både veterinær og Rentokil og ble forsikret om at så mange mus at det kunne bli til skade for henne, nei, det ville hun ikke klare å fange samme hvor god jeger hun var. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...