Gå til innhold

Forberede katten på at jeg blir borte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på ferie i en uke i mars 2015, og har ordnet kattepass disse dagene. Katten min er en kastrert mons på 6 mnd nå. Han er godt knyttet til meg, men jeg kan fint være borte 12-24 timer uten at noe annet skjer enn at han blir litt ekstra kosesyk med en gang jeg kommer hjem.

Den kattepassen er noen som skal komme en gang hver dag og gi han mat og drikke, skifte på kattedo, og gi han kos. Har også tenkt å få en fra familien til å komme innom og gi han litt oppmerksomhet, så han ikke blir helt alene den uken.

Men jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre nå, før jeg reiser? Er det lurt å venne han til å være alene? Utvide alenetiden hans eller noe sånt? Hvordan gjør jeg dette best mulig for den lille gutten min?



Anonymous poster hash: c7f90...143
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La kattepasserne komme innom og tilbringe tid med katten så de er vandt med hverandre før du forsvinner. Da føler katten seg tryggere når du drar :-)

vi har en katt som ikke liker fremmede så den gjemmer seg når vi skal ha kattepass. De ser den gjerne 1-3 ganger i løpet av 2uker :-/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Pipzky sier så er det lurt om pus får vent seg til kattepasseren, så om det lar seg gjøre bør kattepasser komme på besøk litt ofte de siste to ukene før du drar.

Er det et familiemedlem som generelt er på besøk ofte til vanlig, og pus allerede kjenner h*n, er det ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...