Gå til innhold

hund som spiser avføring.


Gjest stian86

Anbefalte innlegg

Hei, har en beagle som alltid har vært fan av avføring. Og mener all avføring. Han har alltid vært sånn, og er værst om vinteren av en eller annen grunn. Ser på måten han spiser på at han rett og slett er sulten. Han ser på dette som mat. Forer han med deg eg maks kan gi han utenom at han blir feit. Og korrigere han går fint, helt til eg snur ryggen. Så noen tips?om eg avleder han er han med, men så løper han bort og eter dette. Veldi frustrerende og ekkelt. Og ikke minst, han risikerer jo og få ting når han forsetter sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ikke noen råd, men når min mor hadde hund, så gikk jeg tur med han.

Plutselig såg jeg at han spiste på noe og uten å tenke så prøvde jeg selvfølgelig å få det ut av kjeften, det var da jeg merket at det var avføring han hadde i kjeften.. Deilig å få det ut over hendene mine.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beagler er så søte. :strix:

Har ingen konkrete tips jeg heller. De tipsene jeg har funnet på nett omhandler å straffe negativ adferd, og det vil jeg ikke spre videre.

Går du med ham løs? Prøv å gå med ham kun i bånd en periode. Korriger ham med en gang han begynner å spise avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiehunden vår gjorde det samme, eneste løsningen ble å alltid plukke opp etter ham rett etterpå og være litt ekstra obs på tur.

Anonymous poster hash: 1e23d...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort med vår (han har hatt en "fase" eller hva jeg skal si) er å trene passering med bæsj. Hvor enn tåpelig det høres ut. Godbiter for å ikke spise bæsjen liksom. Nå har vi fått inn en veldig flott rutine, han finner bæsj > kommer til meg og setter seg > tigger godbit.
Bedre enn at han spiser faenskapet hvertfall :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre hunder gjorde det samme. Jeg aner ikke hvorfor, men etter de hadde vært ute i hundegården var det ingen som vill ha kyss og klem for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår hund er også veldig, veldig glad i bæsj. Fesk kattebæsj er vel det beste han kan kommer over :P

Vi har det ikke helt inne enda, men er på god vei til at passering av bæsj skal funke. Kommer han over bæsj uten at vi er klar over det er vi raske med å fjerne han fra situasjonen, og roser når han har tatt et par skritt sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund pleide å gå å forsyne seg i kattesanden! Han tok aldri hundebæsj! Det jeg gjorde var å ta han rett i dusjen hver gang han hadde værr i kattesanden- gikk ikke lange tiden før han sluttet - da dusjing ikke er det mest populære her i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SånnCirka

For noen kan noe så enkelt som et "æsj" i riktig tone hver eneste gang fungere.

Min forrige hund ga seg med å spise på ekle ting når jeg sa "æsj".

Men jeg synes passeringstreningen som er nevnt her virket lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hun spiser også avføring, men ikke sin egen. Aner ikke hvorfor.

Men kennelen han kom fra hadde de også problemer med det. De løste det med at alle fikk litt ananas innimellom, da ville de visstnok ikke spise hverandres avføring. Ikke at det er noe løsning, siden man ikke kan fore andres hunder og katter ;) Men rart at det fungerer.



Anonymous poster hash: f1422...5dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en yorkshire terrier som var svært glad i sauebæsj. Så på sommeren var det umulig å gå med han løst uten at han gikk amokk på dritten som lå spredd rundt omkring. Heldigvis var han ikke så interessert i bæsj i byen, men han kunne finne på å slikke andre hunders tiss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund liker menneskebæsj, i tillegg til hestebæsj. Utrolig kvalmende. Dte er nok inkalling eller passeringstrening som skal til. Men av og til har hun spist det når hun har vært løs på tur. Det verste var vel da hun senere på turen møtte en dame som ville hilse, og før jeg fikk sagt noe, så lot hun hunden slikke henne på munnen. Da turte jeg ikke si noe...

Anonymous poster hash: 6a56f...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en grunn til at jeg holder meg lang unna bikkjer. Dumme er de. Og enda dummere er eierne som lar seg slikke i ansiktet etter at bikkja har spist bæsj og gått dagen lang og luktet i andre hunders piss..



Anonymous poster hash: 4d6eb...c81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en grunn til at jeg holder meg lang unna bikkjer. Dumme er de. Og enda dummere er eierne som lar seg slikke i ansiktet etter at bikkja har spist bæsj og gått dagen lang og luktet i andre hunders piss..

Anonymous poster hash: 4d6eb...c81

bra du holder deg unna hunder, hunder har ikke godt av sånne mennesker som deg :-)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvis den spiser sin egen avføring,så gi ananas i maten. Det skal visst nok gi en smak hunden ikke liker.Men gir ikke noen garanti for at det virker.

Andre hunders avføring kan jo lukte himmelsk godt.Spesiellt om de får annet for enn din hund.

Hva forer du med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forer med vom og hundemat grunnet han har allergi mot midd, furunkulose osv. Men uansett ka fore eg har gitt på de 5 årene erdet alltid vinteren de er på høygir dette bæsje greiene. Egen bæsj spiser han ikke, det er han fin på liksom ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I artikkelen står det jo at det bl.a kan skyldes at hunden liker det!

Anonymous poster hash: 6a56f...96f

Ja men kan og skyldes andre ting, greit å sjekke opp det før man bare antar at det er fordi bæsj er så fristende vel? eller går du bare for den lette løsningen hele tiden?

Anonymous poster hash: 3542c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...