Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Godt poeng lillemeg90. Hiver meg på en tissepinne i morgen tidlig og krysser fingre og tær for negativt resultat. (Det må jo være en første gang for det ønsket også!)

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble det negativ i dag?

Så bra at EL har vært, nå er det bare å finne frem tålmodigheten i ukene fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte jeg skulle si HEI siden jeg akkurat trykket på følg-knappen på dagboken din :)

Hei miore, og :velkommen: skal du være!! :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble det negativ i dag?

Så bra at EL har vært, nå er det bare å finne frem tålmodigheten i ukene fremover ;)

Ooooh yes, den ble ikke bare hvit, men blendahvit :laugh: Kjære kroppen har vært så flink til å ordne opp, så da er det bare å smøre seg med tålmodigheten fremover ja :danse: Heldigvis skikkelig travelt på jobb, så vedder på at den neste uka forsvinner før jeg vet ordet av det.

Babycompen har ikke bekreftet EL dag enda, den bare blinker på at den mistenker i går. Jeg får nok greie på det om et par dagers tid. Vi bare fortsetter spillinga på jevnlig nivå uansett, så kan vi jo ikke misse dagen! Skader ikke med litt kos uansett, så er bare glad til for det, etter så langt pause som vi måtte ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter! Håper veldig at det plutselig blir to blå igjen om en ukes tid.

I dag er det (hvis babycomp har rett) 2 DPO. Ivertfall 8 dager til før jeg kan teste. Tenkte egentlig å vente til neste onsdag, da er det gode sjangser for å få en reell test.

Det som er litt rart er at jeg på lørdag merket EL slimet, og det er nettopp lørdagen babycomp mener EL var. Likevel ser tempingen veldig rar ut! For de som er kjent med temping, så er dette syklusen så langt:

12.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

13.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,53 grader

14.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,32 grader

15.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,15 grader

16.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,05 grader

17.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,31

18.10.14 - Rød (EL) - 36,71 grader

19.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

20.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36.00 grader

Det som ser ut til å stemme er at fra starten av den fruktbare perioden så går tempen ned for hver dag før den plutselig går opp. Vi får jo en økning på 0.2 - 0.5 grader når EL har skjedd, så det ser ut for å enten ha vært den 16 eller den 17 at EL var. Det som er så utrolig merkelig er at tempen i dag var helt nede på 36 grader. Det står de fleste steder at man må ha høy temperatur over 3 dager for at beviselig EL har funnet sted... Så kanskje det var 2 dager før jeg egentlig trodde da? :-) Hmmm. Bare lufter tankene jeg, sikkert litt teknisk for de fleste dette her!

Ellers skjer det ikke så mye på denne fronten. I dag har det vært ei hard treningsøkt med styrke på underkropp, og vi fortsetter ludo hver dag frem til jeg får bekreftet når EL egentlig skjedde. HVIS det i det hele tatt skjedde denne mnd da, en abort kan vel i mange tilfeller ødelegge for det?! Blir sikkert en skjelvende ludospilling i dag med disse møre beina :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Så rart! Sikker på at du har tatt tempen skikkelig de siste dagene? Kaldt på soverommet, sovet med munnen åpen eller noe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Så rart! Sikker på at du har tatt tempen skikkelig de siste dagene? Kaldt på soverommet, sovet med munnen åpen eller noe?

Ja, er veldig sikker på at den er tatt skikkelig pga bruker den veeeldig sensitive testeren på babycompen under tunga. Og den gir seg ikke med målingen før den er helt fornøyd :-) Eneste endring på soverommet er at jeg har fått inn vinterdyna i stedet for sommerdyna, så det burde vel egentlig gjøre at temperaturen gikk litt opp?! Merkelig! Er litt spent på temperaturen i morgen om den gir noe bedre indikasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det jenter! Håper veldig at det plutselig blir to blå igjen om en ukes tid.

I dag er det (hvis babycomp har rett) 2 DPO. Ivertfall 8 dager til før jeg kan teste. Tenkte egentlig å vente til neste onsdag, da er det gode sjangser for å få en reell test.

Det som er litt rart er at jeg på lørdag merket EL slimet, og det er nettopp lørdagen babycomp mener EL var. Likevel ser tempingen veldig rar ut! For de som er kjent med temping, så er dette syklusen så langt:

12.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

13.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,53 grader

14.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,32 grader

15.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,15 grader

16.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,05 grader

17.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,31

18.10.14 - Rød (EL) - 36,71 grader

19.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

20.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36.00 grader

Det som ser ut til å stemme er at fra starten av den fruktbare perioden så går tempen ned for hver dag før den plutselig går opp. Vi får jo en økning på 0.2 - 0.5 grader når EL har skjedd, så det ser ut for å enten ha vært den 16 eller den 17 at EL var. Det som er så utrolig merkelig er at tempen i dag var helt nede på 36 grader. Det står de fleste steder at man må ha høy temperatur over 3 dager for at beviselig EL har funnet sted... Så kanskje det var 2 dager før jeg egentlig trodde da? :-) Hmmm. Bare lufter tankene jeg, sikkert litt teknisk for de fleste dette her!

Ellers skjer det ikke så mye på denne fronten. I dag har det vært ei hard treningsøkt med styrke på underkropp, og vi fortsetter ludo hver dag frem til jeg får bekreftet når EL egentlig skjedde. HVIS det i det hele tatt skjedde denne mnd da, en abort kan vel i mange tilfeller ødelegge for det?! Blir sikkert en skjelvende ludospilling i dag med disse møre beina :fnise:

Det er helt vanlig at temperaturen svinger litt, og om den er høy igjen i morgen eller dagen etter har du nok hatt eggløsning! En dip i temperaturen under cover line har ikke noe å si, denne linjen er jo bare en "beregnet" linje som ikke egentlig har noe fysisk betydning for deg. Det er trenden i temperaturen du vil se, de spesifikke datapunktene er ikke så viktige :)

Rundt 7-10 dpo er det for øvrig også vanlig å få en dip i temperaturen, dette kalles av og til "implantation dip" - navnet er dog ganske misvisende. Det skyldes i de aller fleste tilfeller en sekundær topp av østrogenproduksjon (østrogen er relatert til senket temperatur, progestron til forhøyet temperatur), og man kan veldig godt ha denne dippen uten å være gravid - og man kan være gravid uten å ha denne dippen (MEN det er hakket flere gravide enn ikke-gravide som får denne dippen, derav navnet).

Jeg har utallige ganger manisk googlet "temp dip below cl 3 dpo" og liknende, så jeg skal på ingen måte late som om jeg er avbalansert i forhold til dette selv :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for utfyllende svar miore! Setter pris på det :-) Gøy å se at det er andre temperaturnerder her også! :nigo:

Det som er veldig rart er jo at denne her "implantation dip" kom på 4DPO hvis EL var tidlig.. Eller eventuelt 2DPO hvis EL var der jeg tror den skulle være.. Men da skal jeg hive meg litt på googlingen rundt dette, og venter i spenning på en ny tempmåling i morgen tidlig. Satser på at den er oppe på høyden igjen.

Har også tatt en sjekk på babycompen på antal sykluser som ikke har hatt EL (den kan påvise dette), og det er da tydligvis 6 % av mine totalt 15 registrerte sykluser. Altså 1 gang de siste halvannet årene. Oddsen er derfor god på at EL fant sted :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for utfyllende svar miore! Setter pris på det :-) Gøy å se at det er andre temperaturnerder her også! :nigo:

Det som er veldig rart er jo at denne her "implantation dip" kom på 4DPO hvis EL var tidlig.. Eller eventuelt 2DPO hvis EL var der jeg tror den skulle være.. Men da skal jeg hive meg litt på googlingen rundt dette, og venter i spenning på en ny tempmåling i morgen tidlig. Satser på at den er oppe på høyden igjen.

Har også tatt en sjekk på babycompen på antal sykluser som ikke har hatt EL (den kan påvise dette), og det er da tydligvis 6 % av mine totalt 15 registrerte sykluser. Altså 1 gang de siste halvannet årene. Oddsen er derfor god på at EL fant sted :tommel:

Hvis det var 2 dpo var det sannsynligvis en såkalt fallback rise, det er også et veldig vanlig fenomen! Det betyr at temperaturen stiger, faller igjen 2 eller 3 dpo, før den stiger opp til vanlig lutealfasenivå igjen. Enig at 4 dpo er veldig tidlig for en implantation dip. Av og til får man bare temperaturvariasjoner som ikke kan forklares så lett :)

Spent på temperaturen din i dag jeg også *nerd*

Endret av miore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhh, jeg vil også bli sånn tempenerd! Fikk termometer i posten i går, så når denne PP er over, da snakker vi tempenerding, og jeg vet hvor jeg skal komme for råd :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg følgende temperatur oppdatert i listen for dagens dato:

12.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

13.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,53 grader

14.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,32 grader

15.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,15 grader

16.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,05 grader

17.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,31

18.10.14 - Rød (EL) - 36,71 grader

19.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

20.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36.00 grader

21.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,29 grader

Hm! Da ser det ut for at du gjerne har rett i dine antakelser miore, og at det er en fallback rise som skjedde?!


Ellers er det jo på tide å bli symptomjeger igjen. Sist gang jeg ble gravid kjente jeg at noe var "off" i perioden etter EL. Oppmerksomheten min og tilstedeværelsen var på en måte ikke like til stede som den vanligvis er. Har litt den samme følelsen nå, men det kan jo også være pga det er så travelt om dagen. Vi får se hva morgendagen bringer mtp temperatur, satser på at den holder seg høy fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, jeg vil også bli sånn tempenerd! Fikk termometer i posten i går, så når denne PP er over, da snakker vi tempenerding, og jeg vet hvor jeg skal komme for råd :ler:

Hehe, det må du bli :-) Hvilken type termometer er det du har bestilt deg da? Er det slik at du tenker å legge inn dataene på en eller annen app slik at syklusene blir beregnet for deg? Eller er det av typen babycomp o.l. som finner det ut selv? Det er bare å komme her for råd ja, har jo tempet i 1,5 år nå. (Som prevansjon, ikke som å prøve å bli gravid før siste tiden), så kanskje jeg kan hjelpe. Det er et litt vanskelig område å bli klok på likevel, kroppen varierer så masse til tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...