Gå til innhold

Hvitløk ønsker seg en miniløk


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Ble sykemeldt ut uka også, så skal jeg tilbake i jobb 50% de to siste ukene før jul. Veldig kjedelig at jeg går glipp av mye som skjer på jobb.

Rundstykkene ble ikke så veldig vellykkede. Hadde ikke et glutenfritt mel som ikke var basert på stivelse, så måtte ta kikertmel. Det smakte ikke så veldig godt :P på vei hjem fra legen stakk jeg innom helsekosten og kjøpte bokhvetemel, så skal prøve med det etterhvert. Snille K sier han syntes de smakte greit, så han ville spise dem opp. Vet han bare gjør det for å være snill <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært et par dager hos foreldrene mine og blitt vartet opp ;) mamma liker å bake glutenfritt til meg, så nå har jeg fått fem sorter til jul! Må bare prøve å begrense meg med spisingen til det blir juleferie, ellers blir det tomt fort :P

Jeg og mamma snakket om bryllup og barn i dag, og det er morsomt hvor gira hun blir ved tanken på å få sitt ellevte barnebarn. Gleder meg til bryllupet (8 måneder igjen!! :D) og til å begynne prøvingen etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jobbet to dager deltid. Så har jeg fri i morgen. Det skal bli godt! Er dønn sliten etter å ha vært på jobb i redusert stilling. Tar på å jobbe med barn :overrasket: må bli flinkere til å gjøre øvelsene legen ga meg.

I kveld har jeg alenekveld. K har guttekveld, så han kommer hjem litt senere. Og gjett hvem som må hente han. Siden han skal på jobb i morgen satser jeg på at det ikke blir så sent, ellers er det fare for at jeg sovner før han ringer :fnise: nå har jeg akkurat tatt meg en laaaang og varm dusj og sitter med julekaker og en kopp te og ser på tv :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske deg god bedring! (spiser du hvitløk, forresten?) ;)

Takk :)

Hvitløk? Kan ikke skjønne hvorfor du tror det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jul i heimen! Vi kjøpte juletre i går og i dag pyntet vi det. Pluss at vi har satt opp noen nisser her og der :) må jo feire at det er fem dager til juleferie :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fri fra jobb og det har vært deilig! Har vært litt dålig i de siste dagene, men det er mest sannsynlig fordi det har skjedd så mye rundt meg, og det trigger svimmelheten.

Jeg vet jo at dersom jeg trener og beveger på meg føler jeg meg ti ganger bedre generelt. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke trener mer i hverdagen. Jeg startet i feriene, og så dabber det av når hverdagen kommer tilbake. :sjenert:

Nå har jeg igjen fått motivasjon til å bevege på kroppen, for jeg tror at alt henger sammen. Er kroppen utrent og i dårlig form, er det lettere å bli syk. Har alltid vært en løpeperson, men har i de siste årene slitt med knærne. Hater treningssentere, så det må bli hjemmetrening. Har alltid vært glad i meditasjon og yoga, så idag har jeg hatt min første økt med yoga + litt ekstra styrke på ryggen. Har tatt det rolig siden balansen er i ulage, men guriland så deilig det var å bevege seg igjen! :trene:

(så må man bare ignorere at jeg gjør dette på en fridag, når resten av ukene har bare hverdager) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg en ny yogaøkt på 20 min. Deilig! Kjenner det i musklene i dag. Bruker Tara Stiles sine yogavideoer på LiveStongWoman, elsker de :)

I dag jobber jeg halv dag og når jeg kommer hjem har vi fått den første julegjesten i hus, lillebroren til K. Det kan bli spennende med tenåringshormoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke giddet å skru på pcen i jula ;)

Huff, svigerfar og to svogere på julebesøk var krevende. "Heldigvis" fikk jeg streptokokker og forkjølelse i ferien slik at jeg fikk en unnskyldning til å trekke meg litt tilbake. Endte med å kjefte ut svigerfar på julaften fordi han ikke respekterte husreglene våre :regler:

Har hatt en jobbdag etter ferien. Skal bli godt å komme tilbake i rutiner igjen, etter mange dager med netflix og godteri.

Har også begynt med balsammetoden. Har hatt siste rens i dag med shampo, så da får vi bare se hvordan det går!

Og så er prosjekt "Klar til brudekjoleprøving" igang. :vekt::bryllup: No more candy i ukedagene og yoga/kardio-trening tre ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å bli trøtt av å starte på jobb igjen! Skal snart legge meg ;)

I går var det ni måneder igjen til jeg blir fru :D jeg begynner å bli gira ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg sniker meg innom her jeg! Tida går nok fort frem til ringen skal settes på fingeren. Føler du at du har kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg sniker meg innom her jeg! Tida går nok fort frem til ringen skal settes på fingeren. Føler du at du har kontroll?

Hei! :vinke:

Så koselig med nye besøkende :) har sniktittet litt i dagboken din også jeg :fnise:

Jeg kjøpte kjolen min i dag :danse: så nå har jeg litt mer kontroll, men det er nok av ting som må fikses. Kjolen var liksom den tingen som hastet mest i tilfelle den måtte justeres, men jeg fikk den med i dag, for det satt som et skudd :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjole! Det må være deilig å ha den på plass ;)

Alltid hyggelig at noen stikker innom dagboka mi, men det er "no need to be shy" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isj, nå er det fjerde gangen siden jeg starta å jobbe i august at jeg blir forkjøla (om ikke femte - har kommet ut av tellinga). Barn er noen skikkelige smittebærere!

Er skikkelig fnisete og i bryllupsmodus om dagen. Tror kjolekjøpet utløste noe i meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt besøk av svigermor i helgen. Hun ville se på kjolen to ganger, og merker at jeg blir skikkelig overbeskyttende over kjolen :P sånn type "er du møkkete på fingrene?" "Hvor lenge er det siden du smurte inn hendene med krem?". Dør litt innvendig dersom kjolen blir flekkete eller ødelagt før bryllupet..

Har nå brukt balsammetoden i to uker. Håret ser grusomt ut dag to etter vask, men jeg holder ut. Kløen i hodebunnen er hvertfall redusert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Merker at jeg ikke har så god tid til å henge her inne, hverfall ikke tid å poste så mye selv. Men nå har de små jævlene elevene smittet meg igjen ( :frustrert:), så har vært sofaliggende i to dager nå, kun avbrutt med doturer.. det har blitt netflix til den store gullmedaljen og nå er jeg såpass god at jeg orker å sitte litt på dataen.
Blir nok jobb i morgen, synes det er skikkelig kjipt å være borte fra jobb igjen, spesielt når jeg har hatt 6 1/2 egenmeldingsdager og vært sykemeldt i 4 uker siden august.

For en ukes tid siden hadde jeg og K besøk av et vennepar med en liten baby, og gjett om vi hadde lyst til å kaste p-pillene mine i søpla etter det :gravid: er skikkelig babysyk om dagen, men vil ikke være gravid brud. Siden vi gifter oss i begynnelsen av september og reiser på bryllupsreise i slutten av september lurer jeg på om det passer å slutte på pilla en gang mellom der, eller om jeg da risikerer å få mensen på bryllupsreisen. Snakk om å planlegge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som er lei vinteren. Jo, det er denne Hvitløken! Egentlig har jeg alltid likt vinteren, men har innsett at jeg ikke liker mørket. Jobber jo hele dagen mens det er lyst ute. De siste månedene har jeg kjørt på jobb når det er mørkt og dratt hjem når det er mørkt. Så får ikke noe fritid i lyset - ergo jeg sitter mer inne. Er litt paranoid når det gjelder å gå ute i mørket, spesielt nå når jeg ikke har blitt kjent med nabolaget helt ennå.

Gleder meg noe helt vilt til at sola skal være oppe mer på ettermiddagen. Er daglig inne på nett og sjekker soloppgang og solnedgang, samtidig som jeg bruker pent.no appen aktivt til å se etter om det blir mindre snø snart. :sol: da er det lettere å komme seg ut mer.

Motivasjon:

- to dager og to uker igjen til vinterferie

- kun en uke igjen av februar etter vinterferien, i mars er det jo offisielt vår.

Nå sitter jeg og venter på at K skal komme hjem med godteri og cola til meg (big-time cravings) :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...