Gå til innhold

Startet prøverørsforsøk 16 september


Lilleløvetann

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Tenkte å prøve meg på en liten dagbok jeg også. Skriver også blogg om prøverørsforsøket vårt, men her inne er det litt flere i samme båt - så da kan det sikkert være litt flere tips å få her om jeg trenger det! ;}

Kort om meg og samboer;

- Vært prøvere siden mai 2009

- Ble gravid i juni 2010

- Spontanabort i juli 2010

- Sendte samboer til legen november 2012

- Dårlige sædprøver = henvisning til St. Olavs

- Konsultasjon hos St. Olavs mai 2013

- Oppstart prøverørsforsøk 16 september 2013

Startet med Puregon 16 september og Cetrotide 20 september. Forhåpentligvis blir siste dose Puregon satt idag, og siste dose Cetrotide imorgen. Var på sykehuset på mandag 23, eggene var fortsatt litt små. 6 egg på høyre side (samt ei syste på 2-3 cm) og kun 1 på venstre side. Skal til sykehuset imorgen for å se om eggene er store nok til at det kan bli uttak på mandag :)

Er superspent og krysser fingrene for at første forsøk blir vellykket!

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Her vil jeg gjerne følge med :) har tittet innom bloggen din også! stå på videre!

Krysser fingrene for at eggene kan taes ut på mandag! Når blir det da evt. innsetting av eggene? er litt grønn på dette :P Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg gjerne følge med :) har tittet innom bloggen din også! stå på videre!

Krysser fingrene for at eggene kan taes ut på mandag! Når blir det da evt. innsetting av eggene? er litt grønn på dette :P Ønsker deg lykke til :)

Så hyggelig :D

Hvis jeg får tatt ut eggene på mandag blir det innsetting på onsdag/torsdag regner jeg med. Bare å følge med, så skal jeg prøve å være like flink til å oppdatere her som på bloggen ;)

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Har kopiert teksten fra blogginnlegget mitt sånn at jeg slipper å skrive alt to ganger)

Idag har jeg vært på sykehuset, og nå har vi fått time til uthenting av egg på mandag. Herlig! Fikk resept på 0,25 mg Cetrotide til og 500 µg Ovitrelle. Her er ei medisinoversikt. Totalt på dette forsøket har vi nå brukt ca 9700 kr på medisiner og rundt 1500 kr på konsultasjon/sykehustimer.

1755185-12-1380291621975.jpg

Når jeg har tatt Cetrotide og Ovitrelle imorgen skal jeg ikke sette flere sprøyter for dette forsøket. Søndag blir medisinfri, men på mandag skal jeg ta 1500 mg paracet og 5 mg valium 1 time før vi møter opp på sykehuset. Jeg får også smertestillende gjennom en kanyle i hånden + at legen setter lokalbedøvelse i skjeden før uthentingen.

På mandag får jeg også ett progesteronpreparat som skal settes vaginalt. Jeg får enten Crinone eller Lutinus. Disse skal jeg ta i 15 dager og de er med på å forbedre forholdene i livmoren sånn at det er større sjanse for at egget fester seg.
(Det er hvertfall sånn jeg har forstått at det fungerer)

Nå er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste :)

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer nok ett "klipp-og-lim" innlegg fra meg. Tatt fra bloggen min :)

Dagen vår startet klokka 04:45. Da var det bare å gjøre seg klar og begynne på kjøreturen oppover til St. Olavs. Vi kjørte i god tid sånn at vi var fremme akkurat til jeg skulle ta 1500 mg paracet og 5 mg valium. Merket lite av disse, men det var jeg egentlig forberedt på.

Vi fikk litt info og sædprøven ble tatt. Så fikk vi se hvordan sædcellene beveget seg, meget interessant! Jeg har laget ettpar røde ringer rundt noen av cellene man ser best på bildet sånn at det er lett for dere å se. Veldig spennende!

1755185-10-1380561264483.jpg

Så fikk jeg satt kanyle i hånden før vi gikk inn til rommet hvor egguthentingen skulle skje. Samboer fikk bli med inn og han tok mange bilder, men siden vi er anonym får dere bare se noen av dem. Uthentingen gikk bra. Jeg fikk noe gjennom kanylen i hånden sånn at jeg ble litt "susen" før de satte lokalbedøvelse i skjeden. Også stakk de ei kanyle gjennom skjeden og opp til eggstokkene og tok ut eggene. På høyre side gikk det veldig fint, mens på venstre var det litt verre. Det var vondt, men heldigvis ikke så ille som jeg trodde det skulle bli. Og det gikk veldig fort! Var ikke inne der mer enn 5-10 minutter.

1755185-10-1380561343547.jpg

Det var en skjerm i taket sånn at jeg kunne følge med på hva de gjorde, noe som egentlig var veldig beroligende. Utrolig ekkelt om man ikke aner hva som foregår. De fikk ut 7 egg, og om vi ikke hører noe mer fra de blir det innsett på onsdag. Hvis det viser seg at ingen egg deler seg riktig (noe jeg tviler på vil skje) ringer de, også må vi sikkert begynne fra starten igjen.

Men vi får krysse fingrene for at de deler seg helt perfekt!

Etter uthentingen ble jeg ført bort til en seng og måtte ligge 30 minutter til observasjon. Så var det til sykehusapoteket og hente ut progestronpreparatet Crinone som jeg skal ta i 15 dager fremmover. Det ble 1000 kr, så nå er vi oppe i ca 10700 kr i medisiner. Etter dette ble det en kjøretur på noen timer for å komme hjem igjen, og jeg sov hele veien. Trøtt og sliten!

Nå er jeg sykemeldt ut onsdag, og jeg er superspent på hvordan dette skal gå!
Krysser fingrene for ett suksessfult prøverørsforsøk

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra set gikk så fint igår :) 7 egg høres jo kjempe bra ut! Da er det gode odds for at noen deler seg slik de skal :) synes det høres gruelig vondt ut å ta ut egg.. Syns dere er tøff! Hvor mange egg skal dere evt sette inn?

Gøy med bilder! Lykke til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra set gikk så fint igår :) 7 egg høres jo kjempe bra ut! Da er det gode odds for at noen deler seg slik de skal :) synes det høres gruelig vondt ut å ta ut egg.. Syns dere er tøff! Hvor mange egg skal dere evt sette inn?

Gøy med bilder! Lykke til i morgen :)

Jeg er meget fornøyd med 7 egg, hvertfall når alle bortsett fra ett kom fra høyre eggstokk :) Litt vondt er det jo, men man overlever litt smerte ;) Det tok jo bare 5-10 minutter før vi var ferdige, og premien er jo bare helt ubeskrivelig :D

Jeg fikk veldig mye skryt fra sykepleierne, så jeg regner med de synes jeg taklet det veldig bra. Med mindre det er sånt de sier til alle for å få de til å føle seg litt bedre ;) hihi

De setter bare inn 1 egg, da sjansene ikke er noe større for at det går bra selv om de setter inn flere. Sjansene er bare større for flerlinger, og siden det er mer risiko i ett flerlingsvangerskap setter de kun inn 1. Men det er jeg helt fornøyd med, selv om jeg alltid har ønsket meg tvillinger :) Så lenge jeg får ett friskt barn er jeg fornøyd!

Tok sikkert 60 bilder, men siden jeg var med på 90 % av de blir det dessverre ikke så mange som blir delt. Kanskje vi legger ut flere hvis vi bestemmer oss for å gå ut med hvem vi er en dag :)

Tusen takk! Er utrolig spent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp og lim fra bloggen -

Det er over ett døgn siden egguthentingen, og jeg ligger hjemme i sofaen og slapper av. Siden vi fortsatt ikke har hørt noe fra St. Olavs regner jeg med at alt er klart for innsett imorgen. I'm so happy! Har fortsatt litt smerter, men det går helt fint. Jeg tar en paracet i ny og ned og utnytter tiden til å slappe helt av :)

1755185-10-1380563173819-n800.jpg
Tok bilde av denne plakaten på St. Olavs igår. Tenk at noe så lite kan bety så utrolig mye!

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp og lim fra bloggen -

Klokka 13:15 idag hadde vi time for innsett. Fikk beskjed om å møte opp med full blære, altså ingen toalettbesøk etter 12:15. Når vi kom inn fikk vi vite at 6 av 7 egg var god nok til å kunne befruktes, og av 6 egg delte 3 av de seg perfekt. Ett ble satt inn idag og de to andre skal "dyrkes" på frem til fredag før de da fryses om de fortsatt har utviklet seg riktig. Krysser derfor fingrene for 2 på frys!

1755185-10-1380733869796.jpg

Samboer stod for fotograferingen idag også, og dette var det eneste bildet han tok idag. Når jeg spurte hvorfor han bare tok ett bilde sa han at innsettingen gikk så fort at han ikke rakk mer! Så fort går det altså ;) Det var ikke vondt, og det var veldig fort gjort. På skjermen vises egget jeg fikk satt inn idag, dog ett veldig utydelig bilde..

Nå er det bare å krysse fingrene for at egget fester seg og at alt går bra, så kommer det sikkert ikke ny oppdatering før etter jeg har tatt en graviditetstest. Dette blir den 16, så ønsk oss lykke til!

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 8 dager igjen til testing! Håper alt går fint :)

Lykke lykke lykke til! :)

Har bestemt meg for å teste en dag senere enn datoen som egentlig er satt. Så 9 dager igjen nå. Men det går nok fort ;) Har fri fra jobb den 17, så om det blir negativ test vil jeg helst få den på en fridag - sånn at det ikke blir rett på jobb etter en megastor nedtur. Men vi krysser fingrene for positiv test ;)

Tusen takk! :D

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering.

Hadde ei lita blødning forrige fredag (den 5, to dager etter innsett), og fikk nok ei blødning fredag 11. Jeg regner med jeg har blødd litt om natten, og jeg merket ikke noe av det før i 12 tiden på fredag. Det var bare biter av tørket blod, og det kom mer idag. Jeg skulle egentlig fått mensen imorgen/mandag, så kanskje det kan ha noe med det å gjøre? Kjenner jeg blir litt nervøs..

Crinone kan jo skape irritasjon "der oppe", noen som vet om jeg kan begynne å blø litt av den? Prøver så godt jeg kan å holdet på håpet om at det er en liten spire i magen nå, men føler at for hver dag som går så tviler jeg bare mer og mer. Men det er vel bedre å bli positivt overrasket hvis jeg faktisk er gravid, enn å ha store forhåpninger og være nesten sikker på at jeg er det - også blir testen negativ..

Vi har fortsatt ikke hørt noe om vi fikk de 2 eggene på frys eller ikke. Tror virkelig jeg griner om dette forsøket ender med negativ test hvis vi i tillegg ikke har fått noe på frys.

Jeg er faktisk ikke spesielt utålmodig. Jeg synes tiden har fått fort, og det er ikke mange dagene igjen til testing. Men jeg kjenner det hele tapper alt av energi fra meg. Jeg må dessverre jobbe på testedagen likevel, selv om jeg egentlig skulle hatt fri. En kollega som skal ut og reise, og siden det ikke er mange å ta av, så har jeg ikke annet valg enn å jobbe den dagen. Men heldigvis blir det bare fra 16:00 og utover kvelden, så om testen viser negativt når jeg står opp klarer jeg vel å ta meg sammen til da.. Forhåpentligvis!

Føler meg skikkelig negativ for tiden, og vil stort sett bare holde meg hjemme og slappe av når jeg ikke er på jobb. Jeg orker rett og slett ikke å være sosial nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp og lim fra bloggen -

Prøverørsforsøk #1 - Mislykket

Jepp. Kun noen dager igjen til testing, men så kom mensen. Den kommer jo aldri en eneste dag forsent. Når jeg stod opp idag tenkte jeg "syklusdag 30. Den dagen mensen alltid kommer. Den dagen som brått endrer seg til å bli syklusdag 1".
Og nå, som alltid, skjedde det igjen.

Når jeg tok Crinone idag svidde det noe helt forjævlig. Den kan jo irritere endel der oppe, men jeg har aldri reagert sånn som jeg gjorde idag. Og neste gang jeg gikk på do kom det blod. Tårene trillet med en gang, og jeg skjønte at vårt prøverørsforsøk #1 var mislykket. Men så roet blødningen seg, og jeg fikk ett lite håp om at det bare var Crinone'n som hadde gitt meg ei blødning. Men neida, den ga seg ikke - og nå er jeg ikke i tvil.

Syklusdag 1. Mensen

Jeg skulle ringe til St. Olavs hvis/når jeg fikk blødning, så da må jeg ringe dit imorgen. Vi har jo fortsatt ikke fått noe svar på om vi fikk egg på frys eller ikke, så jeg har mine tvil på at det ble noe. Men nå kan vi vel ikke gjøre annet enn å håpe.. Vi har nok ikke råd til å starte opp med ett prøverørsforsøk #2 akkurat nå. krysser-fingrene-for-at-vi-fikk-2-på-frys

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var leit å lese at dere ikke lyktes denne gangen :/ Det må være fryktelig tungt, men se framover :) Forhåpentligvis fikk dere 2 på frys! Håper spiren klorer seg fast neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp & lim fra bloggen -

large.jpg

Vel, sånn føles det egentlig nå. Men sånn er det vel bare når ting er som de er. Null egg på frys og nytt forsøk i januar. Medisindosene er satt opp, så det blir vel i underkant av 10000 kr for medisiner i første omgang, og de skal betales i desember! Gotta love it... Får heldigvis tilbake pengene igjen, siden vi har gått over 15000 kr nå - men det tar sikkert litt tid før vi får de tilbake. Blir billige julegaver i år hvertfall!

Noen som vet hvor lang tid det tar før vi får tilbake pengene etter vi har sendt inn alt av kvitteringer osv?

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Klipp og lim fra bloggen -
Innlegg skrevet 23/10

POSITIV GRAVIDITETSTEST!

1755185-1-1382566219391.jpg

Du leste riktig! Kort fortalt; etter flere små blødninger, mensen og 1 negativ test på testedagen fikk jeg idag positiv test! Grunnen til at jeg testet var at jeg fikk blødning igjen igår, og skjønte virkelig ingenting.. Testen var uten tvil positiv, + tegnet kom frem skarpt og tydelig etter få sekuner. Tatt blodprøve idag og skal ta ny på mandag for å se om hormonnivået stiger eller synker. Klarer ikke helt å være positiv enda, har jo blødd så mye og blør fortsatt. Men jeg kan vel ikke gjøre annet enn å håpe..? Forvirra. Stressa. Dette hadde jeg ikke forventet!

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk svar på HCG testen nå!

Verdien min lå nå på 203. Normalen når man er i uke 4 er 25-130, så jeg er jo over normalen, for når blodprøven ble tatt igår var det nøyaktig 3 uker siden egget ble satt inn! Begynner nesten å lure på om hun på legekontoret mente 103, men hun sa 203!

Skal ta ny blodprøve på mandag, og får mest sannsynlig svar på tirsdag.

Dette er jo bare helt sykt!

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Her har det skjedd mye! Så spennende!! Merker du noe på kroppen?

Ja, her har det jammen skjedd mye! :P Hadde ikke forventet dette akkurat.

Merker veldig lite på kroppen egentlig. Er litt småkvalm og uvel til tider, dårlig matlyst og får vondt i magen og blør litt ekstra om jeg bruker kroppen mye. Men nå har jeg fått sykemelding ut onsdag med beskjed om å ligge mest mulig i ro & håpe på at blødningen gir seg snart. Også blir det ny blodprøve på tirsdag!

Er mildt sagt spent på tiden fremmover nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...