Gå til innhold

"Skygge" på andre språk


vanskapning

Anbefalte innlegg

Kan dere ordet "skygge" på andre språk? Prøvde google translate, men det er så håpløst, spesielt når jeg vil vite hva det er på arabisk f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme som brukeren over. Det er jo stor forskjell på en skygge som oppstår av sol mot objekt og det å skygge en person.



Anonymous poster hash: 34c35...0c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det burde jeg kanskje forklart bedre ja. Jeg mener en skygge :)

Tegnene på arabisk har jeg funnet, men lurte på om noen vet hvordan det uttales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grekerne er også glad i skygge om sommeren. Ordet er σκιά (skiá), og det er hunkjønn. Det hjelper deg ikke med uttalen av det arabiske ordet, men i overskriften ba du bare om "skygge" på andre språk, og du kan jo får bruk for dette hvis du havner i en avsides gresk landsby der ingen snakker engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det burde jeg kanskje forklart bedre ja. Jeg mener en skygge :)

Tegnene på arabisk har jeg funnet, men lurte på om noen vet hvordan det uttales :)

Angret meg og skrev feil :P

Skal man sette på alle tegn, blir ordet ظِلّ i følge min ordbok. Transkripsjon på stående fot, /zill/. ظ er en sterk eller emfatisk z, en Dh(ish)-lyd, som vi ikke har på norsk.

Her kan du lytte til bokstavene: http://www.searchtruth.com/arabic/lessons/unit1_writing.php

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det burde jeg kanskje forklart bedre ja. Jeg mener en skygge :)

Tegnene på arabisk har jeg funnet, men lurte på om noen vet hvordan det uttales :)

Du kan trykke på det lille ropert-symbolet på google translate så får du høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...