Gå til innhold

Noen her som har forbedret fag på Bjørknes (privatist)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket/hvilke fag, og hvordan karakter fikk du på eksamen? Noen spesielle fag/lærere som kan anbefales spesielt? :)



Anonymous poster hash: f87b5...3bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går der nå, og jeg gidder ikke møte opp til mattetimene lenger. Visse fag ville jeg rett og slett ikke tatt der. Hva tenker du på å ta? :)



Anonymous poster hash: fef36...05c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok naturfag der for et par år siden og det er virkelig noe av det verste jeg har vært borti, læreren altså. Han hadde doktorgrad, men hva hjelper det når du ikke har evnen til å lære bort det du kan? Vi var ca 15 elever i denne klassen som sendte inn klage på han da vi trosd alt har betalt tusenvis av kroner for å få undervisning i faget og da forventer man at de i det minste klarer å ansette en lærer som har evnen til å lære bort faget sitt. Jeg endte opp med å måtte lære meg faget selv og bruke youtube o.l for fikk INGENTING ut av timene hans. Husker et par elever fikk bytte naturfagklasse fordi de slet med å forstå han pga de ikke hadde norsk som morsmål, men vi andre slet faktisk like mye. Bortkastete penger for min del.

Anonymous poster hash: 57a8d...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går der nå, og jeg gidder ikke møte opp til mattetimene lenger. Visse fag ville jeg rett og slett ikke tatt der. Hva tenker du på å ta? :)

Anonymous poster hash: fef36...05c

Oi, hvilken matte er det du tar da? Det er nettopp dèt jeg er litt redd for nemlig. Jeg skal ta matte (R1), norsk skriftlig og kjemi 2. Eventuelt engelsk, biologi 1, nyere historie. Jeg har gode karakterer i alle fag men er avhengig av toppkarakterer (6`ere) for å få de poengene jeg trenger, så er helt avhengig av å ha flinke og målrettede lærere. TS

Anonymous poster hash: f87b5...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok naturfag der for et par år siden og det er virkelig noe av det verste jeg har vært borti, læreren altså. Han hadde doktorgrad, men hva hjelper det når du ikke har evnen til å lære bort det du kan? Vi var ca 15 elever i denne klassen som sendte inn klage på han da vi trosd alt har betalt tusenvis av kroner for å få undervisning i faget og da forventer man at de i det minste klarer å ansette en lærer som har evnen til å lære bort faget sitt. Jeg endte opp med å måtte lære meg faget selv og bruke youtube o.l for fikk INGENTING ut av timene hans. Husker et par elever fikk bytte naturfagklasse fordi de slet med å forstå han pga de ikke hadde norsk som morsmål, men vi andre slet faktisk like mye. Bortkastete penger for min del.

Anonymous poster hash: 57a8d...93b

Det der har jeg hørt om før, derfor leser jeg nå i høst naturfagen på egenhånd. :icon_lol: Det er også grunnen til at jeg ble litt skeptisk og ønsker å høre andres erfaringer før jeg eventuelt melder meg på undervisning. Det er så stor variasjon, jeg har gått på Sonans før og hatt verdens beste lærere i et par fag, og så en totalt inkompetent "lærer" (som aldri hadde undervist før!) i et annet fag. Fikk heldigvis byttet klasse. Tok du kun naturfag der, eller var det noen andre fag som du og andre elever var mer fornøyd med?

Anonymous poster hash: f87b5...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde bjørknes var toppen jeg.. Er Sonans kanskje bedre?

Anonymous poster hash: 9af69...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar fysikk og kjemi på Bjørknes nå, og har bare positivt å si om undervisningen. Topp kvalitet både på undervisningen og lærernes kunnskaper. Sammenlignet med offentlig skole er det en drøm, og jeg gikk ut av vgs med GODT over fem i snitt, og for å være helt ærlig har jeg aldri hatt så gode lærere som jeg har på Bjørknes nå likevel.



Anonymous poster hash: b796e...8e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok opp fem fag ved bjørknes, var bare fornøyd med sosiologilæreren, resten var bortkastet penger for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar fysikk og kjemi på Bjørknes nå, og har bare positivt å si om undervisningen. Topp kvalitet både på undervisningen og lærernes kunnskaper. Sammenlignet med offentlig skole er det en drøm, og jeg gikk ut av vgs med GODT over fem i snitt, og for å være helt ærlig har jeg aldri hatt så gode lærere som jeg har på Bjørknes nå likevel.

Anonymous poster hash: b796e...8e5

Det høres bra ut siden jeg tenker å forbedre kjemi. :)

Er det noen som har tatt matte R1 og norsk skriftlig der?

Anonymous poster hash: f87b5...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg hørt om før, derfor leser jeg nå i høst naturfagen på egenhånd. :icon_lol: Det er også grunnen til at jeg ble litt skeptisk og ønsker å høre andres erfaringer før jeg eventuelt melder meg på undervisning. Det er så stor variasjon, jeg har gått på Sonans før og hatt verdens beste lærere i et par fag, og så en totalt inkompetent "lærer" (som aldri hadde undervist før!) i et annet fag. Fikk heldigvis byttet klasse. Tok du kun naturfag der, eller var det noen andre fag som du og andre elever var mer fornøyd med?

Anonymous poster hash: f87b5...3bf

Ja, jeg tok historie også og var veldig fornøyd med læreren vi hadde der, hun vi hadde, hadde også vært med å skrive læreboken i faget faktisk. Men denne naturfaglæreren var virkelig i en klasse for seg når det gjaldt udugelig til å lære bort:/ syntes det er interessant at han valgte å bli lærer og i tillegg at han fortsatt får jobbe som lærer.. Merkelig greier, hvertfall på en skole hvor elevene betaler massvis for å gå på.

Anonymous poster hash: 57a8d...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok psykologi, naturfag og gym på Bjørknes i 2011. Gymmen var grei, elendig eksamensform og altfor lite tid på eksamen, men skulle bare stå! Så fornyød uansett :fnise:

Naturfagslæreren min var fantastisk! Jeg har veldig tungt for slike fag, men hun var tålmodig og nøye, og jeg kunne sende spørsmål til henne og hun svarte uansett tidspunkt og ukedag. Mye på grunn av henne fikk jeg en 5 på eksamen, som jeg ALDRI ville klart ellers. Skylder henne ufattelig mye, og sender henne hyggelig tanker i dag. Var støttende undre muntlig eksamen.

Psykologi tok jeg også, der hadde jeg også en utrolig dyktig og flink lærer som lærte bort med kropp og sjel. Hun brenner virkelig for faget og det smitter over. Jeg ble utrolig engasjer og lærte massemasse masse som jeg fremdeles bruker (selv om jeg ikke studerer eller jobber i NÆRHETEN av samme fag... :P) Fikk 6 på eksamen der. Hun hjalp meg mye gjennom eksamen. Hun dyttet ikke ned, men hjalp meg opp. Jeg er veldig redd for muntlig eksamensform, men hun tok av brodden av fikk frem det beste i meg.

Alt i alt meget fornøyd med Bjørknes, og veldig glad jeg gikk der. Anbefaler det til alle, men man er nødt til å være litt "på" for å være fornøyd. Nytter ikke sitte der og ventep å at karakterene skal stige av seg selv. Misfornøyd med lærer? Bytt klasse(om det lar seg gjøre). Om det ikke går- snakk med ledelsen! Og gjør det RASKT og alliér deg med andre elever også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser folk har litt ulike oppfatninger. Jeg går 100% inn for å oppnå toppkarakterer, forventer absolutt ikke at de kommer av seg selv og vil derfor jobbe hardt. Men en god lærer kan gjøre målet litt enklere å nå, mens en dårlig lærer kanskje kan være det som gjør at man ikke når helt til topps. Som jo er grunnen til at jeg skal ha undervisning i stedet for å lese alt selv. Er hvertfall min erfaring.

Historie vurderer jeg også, men synes faget virket så "stort" og tenkte derfor å forbedre kjemi 2 i stedet, da årstall og detaljer ikke er min sterkeste side (har 4/5). Noen som har noen tanker om hvilke fag som er "enklest" å oppnå 6ere i? Skal ta flere fag så ønsker selvsagt å ikke velge alle de som krever mest, for å være sikker på at jeg faktisk rekker over alt. Er toppkarakter i matte R1 (nesten) uoppnåelig slik som i Kjemi 2 skriftlig?



Anonymous poster hash: f87b5...3bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...