Gå til innhold

Oppskrift med rosenkål og bacon


skruf

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her :)

I jula så kom jeg over ei oppskrift her med rosenkål som tilbehør til kalkun.. Dette var snaddergodt, men gjøk som jeg er så glemte jeg å skrive den ned...

Husker at det var rosenkål, bacon og chilli, men ikke om det var noe mere (muligens hvitløk??) og fremgangsmåte.

Håper den som sitter på denne oppskriften dukker opp i kveld, eller hvis noen andre kan den! Har planer om å lage det som tilbehør til oksestek i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange varianter av den der. Noen ganger bruker jeg ristede, grovhakkede valnøtter i, andre ganger noe sødme i form av litt honning eller trørkede tranebær. Blåmuggost er også bra. Men basisen er hakket hvitløk, fersk rosenkål som man enten skjærer i skiver og rusker litt i for å få strimler, eller hvor man plukker bladene fra hverandre (hvis man har god tid) og som oftest bacon. Hvitløk og bacon stekes først, så slenger jeg rosenkålen i og sauterer ganske kjapt. Krydrer med det som passer.

Anonymous poster hash: 88059...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp her :)

I jula så kom jeg over ei oppskrift her med rosenkål som tilbehør til kalkun.. Dette var snaddergodt, men gjøk som jeg er så glemte jeg å skrive den ned...

Husker at det var rosenkål, bacon og chilli, men ikke om det var noe mere (muligens hvitløk??) og fremgangsmåte.

Håper den som sitter på denne oppskriften dukker opp i kveld, eller hvis noen andre kan den! Har planer om å lage det som tilbehør til oksestek i morgen..

Det var jeg som la den ut, her er den: http://www.renmat.no/oppskrifter/gronnsaker/rosenkaal-med-bacon.aspx

Anonymous poster hash: 0df9f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst:

Den var det, og den var helt perfekt god :D

Ja den er fantastisk. Kos deg!

Anonymous poster hash: 0df9f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er fantastisk. Kos deg!

Anonymous poster hash: 0df9f...d2b

Gjett om jeg skal! Kunne nesten bare ha spist tilbehøret.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...