Gå til innhold

Hvordan få fryste pomfri til å bli sprø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg legger de rett fra fryseren i ovnen når jeg skrur på ovnen og lar de steke 5 minutter lengre enn det som står på posen. De blkr litt sprøere, men skikkelig pomfri får man ikke uten frityrkoker.

Anonymous poster hash: f6c78...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det hjelper å tine dem litt på kjøkkenpapir først?

Tenker bare om det er mye is / de er gjennomfrosne så er det mye fuktighet, hvilket gjør dem slappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike dem lenge nok, blir alltid sprø her, men jeg steiker de mye lengre enn det som står på pakken. Pluss at jeg bruker varmluft.

Anonymous poster hash: f499f...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Ja, steke lenger enn det står på pakken. Bruker også varmluft, men må passe litt ekstra på da. Kan fort bli svarte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager POMMES FRITES blir de gjerne sprø om de får steke i olje på panna.



Anonymous poster hash: fde15...518
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager POMMES FRITES blir de gjerne sprø om de får steke i olje på panna.

Anonymous poster hash: fde15...518

I panna.

Anonymous poster hash: c68f8...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnen på fullt, stek nest øverst. Stek noe lenger enn anvist på pakken - og aller viktigst: Kjøp de som er forstekte.

Garanterer deg suksess. :)



Anonymous poster hash: 3f2b6...9d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fristerer dem i kaserolle. Da blir de skikkelig gode og sprø :)

De blir også alltid sprø når jeg har dem i ovnen, så skjønner ikke helt hvordan du tilbereder dem? Kanskje du steker for kort?

Har du det på nederste rille blir det sprøere. Også hjelper det om du snur dem halvveis i stekinga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sprø rett fra fryst tilstand og i ovn hos meg og, men det må alltid stå lenger enn det som står beskrevet på posen er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Pleier å slå pakka i benken så alle bitene løsner, også tar jeg det på pizzabakeark i ovnen. Steker de også lenger enn det står på pakka. (Jeg syntes steinharde, svidde og overkrydra pommes frites er de beste :P)

Pleier også å fjerne alle "isbitene" som har blitt i pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...