Gå til innhold

Hva skal du ha til middag idag?


Blossomgirl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hahha, vet akkurat hva du mener. Og det er vanskelig når man har barn i hus, for alle skal like maten, også skal den være sunn og næringsrik. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ukesmeny, setter opp plan for mandag-mandag hver søndag.

Sjekker hva jeg har i fryser, kjøleskap og skap og planlegger deretter, pluss handler inn det jeg trenger/mangler for hele uka hver mandag.

Såklart, avvik kan forekomme :)

(med både meg og mannen som jobber turnus så er det greit å planlegge sånn synes jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Har vært syk siden Tirsdag, så har vel egentlig bare laget mat som jeg har lyst på :fnise:

På onsdag hadde jeg fullkorns spagetti med hjemmelaget tomatsaus + kjøttdeig
Igår hadde jeg fiskekaker + makaroni stuing, men mistet matlysten etter en halv fiskekake x)

Idag koker jeg sammen en fiskesuppe med laks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi hjemmelaget hamburger.

Jeg har en anelse om hva jeg skal lage gjennom uka, men mer på at det er et par vegetardager, en suppedag, fisk en gang eller to, wok med svin eller kylling en dag og pizza eller hamburger en gang i løpet av helgen.

Handler gjerne inn til 4-5 middager i slengen så jeg slipper å innom butikken så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en viss peiling om uka, men avvik skjer selvfølgelig. I dag hadde jeg torsk med bacon og poteter.



Anonymous poster hash: 6775e...b95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesmeny :) Vi skriver opp middagene mandag-søndag. Ofte rullerer vi på dagene også da, som å spise torsdagsmiddagen på mandag f.eks.. Men alltid en plan, og spiser sjeldent noe som ikke står der.



Anonymous poster hash: e88b3...9e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukemeny her også. Skriver ikke opp, men har alt klart for meg ned i minste detalj i hodet.

I dag har vi akkurat spist en (for oss) typisk rask fredagssalat med San Daniele spekeskinke, avokado, kokte amandines, babyspinat, bøffelmozzarella, semitørkede tomater, vinaigrette m/sitron og sjalottløk og ristede pinjekjerner. Focaccia med timian, og italiensk rosé å drikke til. Kjapt å lage, og masse smak i forhold til arbeidsinnsats og tidsbruk.



Anonymous poster hash: cb30e...216
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg ha kylling (muligens kyllinglår?) og søtpotet (ovnsbakte eller puré).



Anonymous poster hash: 55988...d9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The damned

I dag tror jeg det blir biff, men har ikke bestemt meg for tilbehøret enda.

Jeg skriver ikke plan, men handler inn til 4-5 middager. Så lager jeg noe utfra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager en plan begynnelsen av uka. Det er ikke alltid at planen følges.

I dag blir det taco, og i morgen blir det kjøttkaker.



Anonymous poster hash: af64d...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal vi ha hvit pizza, og i morgen har jeg planer om at mannen skal få lage bakt potet Jamie Oliver-style :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...