Gå til innhold

Til dere bitre "incels" - hva med oss stygge kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Feilen er å overfokusere på kvinners bekreftelse. Du bygger ditt liv og deretter kommer kvinnene. Det å kun jage damer har lite for seg, og jo mer desperat man blir, jo mindre respons får man.

Jeg stusser litt når jeg leser innlegg av menn som klager over dårlig respons fra kvinner, og det kommer frem av innlegget at de ikke har venner, ingen jobb eller en jobb de hater, ingen hobbyer eller noe de brenner for. Kort sagt er livet ikke spesielt bra som det er, med eller uten en kvinne. Og alt de fokuserer på er at de ikke får seg noe. Det åpenbare er å forbedre livet, seg selv og sin hverdag.

Mangelen på respons fra kvinner er et symptom på at livet ditt ikke er bra, ikke roten til at du er ulykkelig.

Det er tull. Jeg kjenner halvkriminelle tapere med rusproblemer som drar damer i bøtter og spann. Fine damer med høy utdannelse og bra jobber.

Og jeg kjenner menn som har livet på stell. Bra jobb, og sunne hobbyer. Uten at de får respons fra damer av den grunn.

Ting er nok litt mer komplisert enn det du skriver.

Anonymous poster hash: 94149...47a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra sagt! Et råd til alle menn som ikke får seg ei dame: Skape et godt liv alene, uten å tenke på hva andre (kvinner) tenker om deg! Å være fornøyd med livet sitt, føle at man har en givende/interessant jobb e.l. gir en positiv utstråling til omverdenen, og man får selvtillit! :)

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Helt enig, og dette gjelder også kvinner som vil ha en mann!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lett for en stygg kvinne og bare "bli pen". Det er minst like vanskelig/lett for det er for en mann å utvikle seg personlig.

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Minner meg om Abby Mays fra Nip Tuck.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull. Jeg kjenner halvkriminelle tapere med rusproblemer som drar damer i bøtter og spann. Fine damer med høy utdannelse og bra jobber.

Og jeg kjenner menn som har livet på stell. Bra jobb, og sunne hobbyer. Uten at de får respons fra damer av den grunn.

Ting er nok litt mer komplisert enn det du skriver.

Anonymous poster hash: 94149...47a

Nå kjenner ikke du halve Norge, så synes ikke du skal konkludere noe basert på dine bekjentskaper. De fleste med bra jobb og sunne hobbyer vil kunne finne ei dame etter hvert - så lenge han ikke sikter for høyt da selvsagt! Menn med rusproblemer er nok ikke på topp blant de fleste velutdannede damer, selv om det er slik i din omgangskrets!

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull. Jeg kjenner halvkriminelle tapere med rusproblemer som drar damer i bøtter og spann. Fine damer med høy utdannelse og bra jobber.

Og jeg kjenner menn som har livet på stell. Bra jobb, og sunne hobbyer. Uten at de får respons fra damer av den grunn.

Ting er nok litt mer komplisert enn det du skriver.

Anonymous poster hash: 94149...47a

Jeg tviler på at det er så mange bra damer som menger seg med halvkriminelle rusmisbrukere. De virker kanskje som damer med alt på stell, men jeg tror nok at de bruker disse mennene som hjelpeprosjekter for å ikke kjenne på sine egne problemer. Dårlig selvbildet er ikke alltid synlig gjennom fine klær og høye stillinger.

Det samme gjelder mennene. Selv om de har det meste på stell, hvis de ikke har det bra med seg selv og tror på seg selv er de ikke attraktive. Det handler om å være trygg på seg selv for å skape trygghet hos damene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer en er adressert flere ganger i tråden.

Nummer to handler kun om menns krav til kvinner og vice versa. Ettersom kvinner er mer selektive seksuelt (rent biologisk) skal det mer til å ville ligge med en mann. Det er ikke flere menn som er "stygge", mange med helt ok utseende avvises fordi de ikke har personligheten/selvtilliten som skal til. Menn har også muligheten til å kompensere for et uheldig utseende ved personlighet suksess osv., mer enn kvinner har.

Nummer tre er ikke veldig relevant. Selv om seksualbehovet er mindre, er behovet for en partner, monogami, intimitet osv. det samme for kvinner, om ikke sterkere. Avvisningen en kvinne opplever når hun kun er aktuell for sex men ingenting mer, er samme som den menn opplever for sex. Både menn og kvinner opplever avvisning ofte, de mindre attraktive mer enn andre, og de oppleves like ille selv om naturen av den er forskjellig.

Anonymous poster hash: 9ca0b...efb

Du kan sammenligne en kvinne som blir avvist fra å ha sex med en mann som blir avvist i å få sex.

En kvinne som får sex, men som ikke får forhold har det tusen ganger bedre enn en mann som blir avvist for sex og blir avvist for forhold.

Men det er ikke meningen at dere kvinner skal forstå dette her. Dere dere heller TROR at det å bli avvist for sex er sammenlignbart med at folk har seksuell interesse av deg.

Forstår du ikke hva avvist betyr?

Avvist betyr at menn flest IKKE vil ha sex med deg, og derfor kan du sammenligne med en mann som også blir avvist.

Ikke sammenlign en kvinne som får sex som det er et samme som en mann som IKKE får sex og si at det er det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tull. Jeg kjenner halvkriminelle tapere med rusproblemer som drar damer i bøtter og spann. Fine damer med høy utdannelse og bra jobber.

Og jeg kjenner menn som har livet på stell. Bra jobb, og sunne hobbyer. Uten at de får respons fra damer av den grunn.

Ting er nok litt mer komplisert enn det du skriver.

Anonymous poster hash: 94149...47a

Din "erfaring" er per definisjon unntak, da de fleste kvinner med utdannelse og gode jobber ikke går for arbeidsledige kriminelle. Rent statistisk matcher de fleste på dette nivået.

Unntak vil alltid eksistere. Men at kvinner jevnt over foretrekker menn med utdannelse og god jobb er et faktum, dette er tom. filtre mange setter opp innen nettdating.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sammenligne en kvinne som blir avvist fra å ha sex med en mann som blir avvist i å få sex.

En kvinne som får sex, men som ikke får forhold har det tusen ganger bedre enn en mann som blir avvist for sex og blir avvist for forhold.

Men det er ikke meningen at dere kvinner skal forstå dette her. Dere dere heller TROR at det å bli avvist for sex er sammenlignbart med at folk har seksuell interesse av deg.

Forstår du ikke hva avvist betyr?

Avvist betyr at menn flest IKKE vil ha sex med deg, og derfor kan du sammenligne med en mann som også blir avvist.

Ikke sammenlign en kvinne som får sex som det er et samme som en mann som IKKE får sex og si at det er det samme!

Nei, det er ikke det samme. Kvinner og menn er forskjellige, helt ned til biologien, i behov og mål. Sex betyr ikke det samme for menn og kvinner, og resultatet er ikke det samme for menn og kvinner. Dersom det du er ute etter er ulikt, er definisjon av "heldig" ulikt, som beskrevet godt på side 1.

Anonymous poster hash: 9ca0b...efb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ikke typen som "puler rundt" og avviser vel nærmere hele hurven... Det skal likevel sies at det er lite jeg finner mindre tiltrekkende enn en utseendemessig fantastisk kjekk fyr som selv er innenforstått med dette, men samtidig har en personlighet som er direkte frastøtende. Da kan jeg lett avvise og heller plukke ut en helt tilfeldig fyr i blinde hvis jeg virkelig skulle bli så jævlig nøden... :rolleyes:

Har opplevd at fyren oppriktig tror jeg er lesbisk siden jeg takker nei til Han. Herregud, da er det bare å bekrefte at joda, null sjanse - ble visst plutselig rammet av såkalt midlertidig homofili. Shit happens :Nikke:

Skal likevel innrømme at utseendet ikke er helt ubetydelig, men det er helheten jeg faller for - aldri utseendet alene. Har sjelden blitt videre interessert i en fyr bare fordi han i mine øyne er kjekk. Det har derimot hendt at én jeg i utgangspunktet ikke vurderte spesielt kjekk, viste seg å inneha en enormt tiltrekkende personlighet - jammen ble han ikke både kjekkere og superinteressant i samme slengen. Sistnevnte har mye større potensiale enn kjekkasene som starter på topp, men som du raskt mister interessen for når man blir bedre kjent...

Og så skal det sies at jeg ikke ønsker å uttale meg om hvorvidt jeg er pen/stygg eller attraktiv/lite attraktiv. Det får være opp til andre å bedømme. Selv personligheten min og humoristisk sans vil dere gutta vurdere svært varierende tenker jeg - det beror i bunn og grunn tross alt mye på dere selv ;)

Tja, her var det mange tanker.

jeg fikk lyst til å sitere victor hugo.

Å bli fornedret av en man selv fornedrer pirrer hovmodigheten littegranne.

jeg har en fantasi om å ligge med en langt under min egen stand. Å underkaste seg en som er langt under en selv, - sosialt, utseendemessig, alder, vekt, status, - hadde det ikke vært gøy?

- for ikke snakke om hvor snill en hadde følt seg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at mange menn har en litt feil approach ift. dette.

Det er såpass enkelt som at kvinner er tiltrukket av "vinnere". Menn som har sin shit together, som er sosialt oppegående, intelligente, har en god jobb, ambisjoner og som lykkes med det meste han foretar seg. Det er klart at menn som ser ut som Gerard Butler har en fordel på markedet, men det er ikke det viktigste.

Nettopp derfor vet menn flest at deres suksess med kvinner er en direkte refleksjon av deres status og vellykkethet. Mens en kvinne som er sjenert, uten jobb og uten mye nettverk kan score en ok mann i kraft av at hun ser bra ut, vet menn at det er en total "pakke" kvinner ser etter. Og dersom du er uten jobb, uten venner og uten selvtillit vil damene heller ikke respondere.

Feilen er å overfokusere på kvinners bekreftelse. Du bygger ditt liv og deretter kommer kvinnene. Det å kun jage damer har lite for seg, og jo mer desperat man blir, jo mindre respons får man.

Jeg stusser litt når jeg leser innlegg av menn som klager over dårlig respons fra kvinner, og det kommer frem av innlegget at de ikke har venner, ingen jobb eller en jobb de hater, ingen hobbyer eller noe de brenner for. Kort sagt er livet ikke spesielt bra som det er, med eller uten en kvinne. Og alt de fokuserer på er at de ikke får seg noe. Det åpenbare er å forbedre livet, seg selv og sin hverdag.

Mangelen på respons fra kvinner er et symptom på at livet ditt ikke er bra, ikke roten til at du er ulykkelig.

Jeg er ikke uenig, men du overser et stort poeng her. De fysiske behovene er der fortsatt. Hva med alle disse kvinnene som er i et forhold med en fyr, de blir sett, de har romslig økonomi og stort sett det de kan ønske seg, men likevel er de misfornøyde fordi sexen ikke er tilstrekkelig eller hva det nå måtte være. Hvorfor skulle det være noe lettere for menn å bygge seg et tilfredsstillende liv når de også har en mangel som går utover livskvaliteten i den form av at de ikke får seg noe? Så har du den andre faktoren, eller livskvalitetdemperen, i å innse at det annet kjønn faktisk ikke er interessert i deg utover de mulighetene du er i stand til å tilby dem gjennom et godt liv. Tror du dette er noe de fleste menn finner levelig? Det store frustrasjonsmomentet er jo at livskvaliteten til menn rammes uansett, da kvinner som regel fratar deg livskvalitet kontra å gi deg det. Når kvinners attraksjon mot menn faktisk bunner i å få sin livskvalitet forhøyet av hans tilstedeværelse, så må jo det bety at hun er en kostnad i hans liv og ikke en berikelse. Du er enig i det?

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det samme. Kvinner og menn er forskjellige, helt ned til biologien, i behov og mål. Sex betyr ikke det samme for menn og kvinner, og resultatet er ikke det samme for menn og kvinner. Dersom det du er ute etter er ulikt, er definisjon av "heldig" ulikt, som beskrevet godt på side 1.

Anonymous poster hash: 9ca0b...efb

Ja jeg veit, - det er derfor ofte en kvinnes utroskap kan oppleves verre enn en voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt! Et råd til alle menn som ikke får seg ei dame: Skape et godt liv alene, uten å tenke på hva andre (kvinner) tenker om deg! Å være fornøyd med livet sitt, føle at man har en givende/interessant jobb e.l. gir en positiv utstråling til omverdenen, og man får selvtillit! :)

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Hvis du er fornøyd med livet så forsvinner jo behovet for andres anerkjennelse. Du kan derfor ikke bygge et liv du er fornøyd med for å bli anerkjent av andre. Det at du ikke er anerkjent på veien mot det livet vil jo fortsatt gå utover den livskvaliteten du er ute etter, så her misforstår dere igjen. Men utover det er jeg enig i at å skape seg et godt liv er det viktigste. Problemet her er bare det at et godt liv i en kvinne og en manns øyne ofte ikke er forenelige.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig, men du overser et stort poeng her. De fysiske behovene er der fortsatt. Hva med alle disse kvinnene som er i et forhold med en fyr, de blir sett, de har romslig økonomi og stort sett det de kan ønske seg, men likevel er de misfornøyde fordi sexen ikke er tilstrekkelig eller hva det nå måtte være. Hvorfor skulle det være noe lettere for menn å bygge seg et tilfredsstillende liv når de også har en mangel som går utover livskvaliteten i den form av at de ikke får seg noe? Så har du den andre faktoren, eller livskvalitetdemperen, i å innse at det annet kjønn faktisk ikke er interessert i deg utover de mulighetene du er i stand til å tilby dem gjennom et godt liv. Tror du dette er noe de fleste menn finner levelig? Det store frustrasjonsmomentet er jo at livskvaliteten til menn rammes uansett, da kvinner som regel fratar deg livskvalitet kontra å gi deg det. Når kvinners attraksjon mot menn faktisk bunner i å få sin livskvalitet forhøyet av hans tilstedeværelse, så må jo det bety at hun er en kostnad i hans liv og ikke en berikelse. Du er enig i det?

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Jeg ignorerer ikke seksuelle behov. De er der både for menn og kvinner. Men selv om mangel på sex er kjedelig, opplever de fleste mennesker det i perioder - selv etablerte par, enten det er distanse, graviditet eller hva. Det å slå seg til ro med onani fungerer selv om det er mindre enn ultimat og de fleste klarer å prestere ift. studier, jobb osv. De fleste mennesker må utvikle en evne til å anstrenge seg selv når livskvaliteten ikke er på topp. Hvis du ikke kan utvikle deg som person når du ikke er tilfredsstilt seksuelt, så har du et problem.

Enden på visa er uansett at dersom kvinner ikke vil ligge med deg, så vil de ikke det. Og man har valget mellom å surmule at kvinner er idioter (valget de fleste incels slår seg til ro med), eller se på årsak. Og svaret er som regel å utvikle seg som person i mellomtiden. De mest attraktive mennene jeg kjenner er menn som mistet jomfrudommen sent, brukte tyveårene på studier, hard jobbing, personlig utvikling og senere "høster frukten" i tredveårene ved å kunne velge ganske fritt blant kvinner. De er hverken bitre eller traumatisert av å ikke ha ligget rundt i begynnelsen av tyveårene.

"Så har du den andre faktoren, eller livskvalitetdemperen, i å innse at det annet kjønn faktisk ikke er interessert i deg utover de mulighetene du er i stand til å tilby dem gjennom et godt liv. "

Dette er en klassisk misforståelse som resultat av at kvinner og menn fungerer forskjellig og ikke har evne til å se ting fra et annet perspektiv.

Det handler om tiltrekning. Kvinner er mer tiltrukket av menn som har "sin shit together". Det er klart jobb og stabil inntekt teller i et langvarig ekteskap der man skal oppdra barn. Men det er ikke det jeg snakker om her. Menn som er vinnere på alle plan er mer seksuelt attraktive, og har draget selv for en ons der det er underforstått at et forhold ikke er i kortene. Det er for oss som en kvinne med flott kropp er for dere. Jeg snakker om menn som briljerer på ulike plan, og derfor er mer attraktive for kvinner selv om hans almisser (f.eks. penger) ikke kommer henne direkte til gode.

Endret av Neeli00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er fornøyd med livet så forsvinner jo behovet for andres anerkjennelse. Du kan derfor ikke bygge et liv du er fornøyd med for å bli anerkjent av andre. Det at du ikke er anerkjent på veien mot det livet vil jo fortsatt gå utover den livskvaliteten du er ute etter, så her misforstår dere igjen. Men utover det er jeg enig i at å skape seg et godt liv er det viktigste. Problemet her er bare det at et godt liv i en kvinne og en manns øyne ofte ikke er forenelige.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Man kan fint være fornøyd med livet, og samtidig ha nye ting man sikter mot og ønsker annerkjennelse på! Det kan jeg skrive under på. Å være fornøyd med livet handler ikke om å ha nådd alle målene man setter seg eller ikke ha noe mer å sikte etter, det handler om å være tilfreds med det man har og den man er, og ha motivasjon til å skape nye utfordringer og nye målsetninger hele tiden :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fornøyd med livet så forsvinner jo behovet for andres anerkjennelse. Du kan derfor ikke bygge et liv du er fornøyd med for å bli anerkjent av andre. Det at du ikke er anerkjent på veien mot det livet vil jo fortsatt gå utover den livskvaliteten du er ute etter, så her misforstår dere igjen. Men utover det er jeg enig i at å skape seg et godt liv er det viktigste. Problemet her er bare det at et godt liv i en kvinne og en manns øyne ofte ikke er forenelige.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Vet ikke om jeg forsto innlegget dit helt. Jeg mente ikke at man skal bygge seg et godt liv for å bli anerkjent, men for å selv føle at man har et meningsfylt liv! Videre tenker jeg at det er lettere å finne seg en eventuell kjæreste når man er tilfreds med seg selv og livet sitt, og har alt på stell :)

Hva er problemet med at en kvinne og en mann har forskjellig syn på det gode liv? Da passer man kanskje ikke sammen, for jeg vet om mange par som har samme verdier og ønsker i livet. Mange menn som ønsker seg et rolig familieliv, og ikke alle kvinner ønsker seg ikke hund og stasjonsvogn, så man må nesten finne en man deler samme ønsker med!

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, her var det mange tanker.

jeg fikk lyst til å sitere victor hugo.

Å bli fornedret av en man selv fornedrer pirrer hovmodigheten littegranne.

jeg har en fantasi om å ligge med en langt under min egen stand. Å underkaste seg en som er langt under en selv, - sosialt, utseendemessig, alder, vekt, status, - hadde det ikke vært gøy?

- for ikke snakke om hvor snill en hadde følt seg...!

Jeg anser ikke at en som er "stygg eller lite attraktiv" nødvendigvis er under min egen stand - all den tid jeg ikke har utseendet som min største barriere eller førsteprioritet. Det som til syvende og sist gir størst utbytte er å legge inn aksjer der det er mest å hente. Jeg har liten tro på at et smashing utseende er ensbetydende med kvalitet også på det personlige plan. Derimot vil fyrens sosiale antenner, humoristiske sans, intellekt, moralske verdier/holdninger og ikke minst empatiske evner spille en sentral rolle for hvorvidt jeg finner han attraktiv eller ikke. Da handler det for min del ikke om å nedlate seg til å treffe noen under sin stand av ren sympati/snillisme. Det handler rett og slett om å kunne la seg forføre av faktorer som, i mine øyne, er langt mer betydningsfulle enn utseendet - ikke minst i det lange løp :opplyser:

Endret av Nemigirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ignorerer ikke seksuelle behov. De er der både for menn og kvinner. Men selv om mangel på sex er kjedelig, opplever de fleste mennesker det i perioder - selv etablerte par, enten det er distanse, graviditet eller hva. Det å slå seg til ro med onani fungerer selv om det er mindre enn ultimat og de fleste klarer å prestere ift. studier, jobb osv. De fleste mennesker må utvikle en evne til å anstrenge seg selv når livskvaliteten ikke er på topp. Hvis du ikke kan utvikle deg som person når du ikke er tilfredsstilt seksuelt, så har du et problem.

"Så har du den andre faktoren, eller livskvalitetdemperen, i å innse at det annet kjønn faktisk ikke er interessert i deg utover de mulighetene du er i stand til å tilby dem gjennom et godt liv. "

Dette er en klassisk misforståelse som resultat av at kvinner og menn fungerer forskjellig og ikke har evne til å se ting fra et annet perspektiv.

Det handler om tiltrekning. Kvinner er mer tiltrukket av menn som har "sin shit together". Det er klart jobb og stabil inntekt teller i et langvarig ekteskap der man skal oppdra barn. Men det er ikke det jeg snakker om her. Menn som er vinnere på alle plan er mer seksuelt attraktive, og har draget selv for en ons der det er underforstått at et forhold ikke er i kortene. Det er for oss som en kvinne med flott kropp er for dere. Jeg snakker om menn som briljerer på ulike plan, og derfor er mer attraktive for kvinner selv om hans almisser (f.eks. penger) ikke kommer henne direkte til gode.

Ja, og igjen - flertallet av kvinne reagerer på at menn verdsetter en ideell kvinnekropp, før eller senere. Jenter som innfrir disse punktene syns kanskje det er stas, men de får en leksjon i ydmykhet når de blir eldre de også. Da er det merkelig at kvinner ikke skjønner at denne betingede tiltrekningen til menn er like nedbrytende for menn. Hvorfor spør du sikkert, men det går gjerne på det faktum at denne tiltrekningen også er med på å belønne folk som definitivt ikek skulle vært belønnet for det. Eks mobbere, slåsskjemper, usoildariske kapitalister osv. Det er ofte et paradoks og skulle la seg smigre av en form for tiltrekning som ofte bunner i så mye misnøye og lidelse blant andre, fra et kjønn som markedsfører seg i det å skulle være så mye mer empatisk og solidarisk. Som sagt, det er ikke smigrende at kvinner tenner på vinnere. Om noe er det problematisk, kanskje ikke for den individuelle fyren, men for folk flest er det det. For det bunner i en form for grådighet og narsissisme blant kvinner som er helt unødvendig og noe som er vanskelig å respektere.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fornøyd med livet så forsvinner jo behovet for andres anerkjennelse. Du kan derfor ikke bygge et liv du er fornøyd med for å bli anerkjent av andre. Det at du ikke er anerkjent på veien mot det livet vil jo fortsatt gå utover den livskvaliteten du er ute etter, så her misforstår dere igjen. Men utover det er jeg enig i at å skape seg et godt liv er det viktigste. Problemet her er bare det at et godt liv i en kvinne og en manns øyne ofte ikke er forenelige.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Men anerkjennelse kommer i mange former, og seksuell anerkjennelse er kun en av dem. Du oppnår anerkjennelse sosialt ved å ufordre deg selv ift. andre mennesker, ta initiativ, utvikle vennskap og finne mennesker du oppnår kjemi med og som vil tilbringe tid ved deg. Du oppnår anerkjennelse profesjonelt ved å utfordre deg selv mht. jobb, ta en utdannelse, satse, be om forfremmelse, jobbe hardt. Du oppnår anerkjennelse intellektuelt ved å involvere deg politisk, markere deg ved å delta i debatt og bli synlig.

De fleste selvsikre mennesker har flere "pillarer" å hvile på. De har et nettverk og solide vennskap, og vet de er mennesker andre vil ha i livet sitt. De vet de betyr noe på jobb, og at deres ekspertise er verdifull. De mottar komplimenter ved ulike sider av sin personlighet.

Alle former for anerkjennelse har noe å si, men det er et risikospill å basere all sin selvtillit på EN form for anerkjennelse og la den falle ved en avvisning. Seksuell anerkjennelse er også (for menn) noe av det siste som kommer, da kvinner faller for menn som allerede er selvsikre. Sjansene for suksess er bedre om man fokuserer på de andre og lar kvinnene komme når de kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vil du aldri få svar på for menn hater å innrømme at de kun går etter de pene damene, tiltross for at de ser ræva ut selv. Så blir de bitre pga at "ingen " jenter vil ha dem. Men det vet de jo ikke, siden de stygge er uaktuelle for dem.

På samme måte som stygge jenter som aldri får seg noe ettersom de også går etter de personene de ikke har sjanse på.

Sånn sett, er det jo godt gjort å klare være ei kvinnelig "incel" ettersom hennes mål kan lettere justeres for å få seg noe enn mannen som uansett må jakte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg forsto innlegget dit helt. Jeg mente ikke at man skal bygge seg et godt liv for å bli anerkjent, men for å selv føle at man har et meningsfylt liv! Videre tenker jeg at det er lettere å finne seg en eventuell kjæreste når man er tilfreds med seg selv og livet sitt, og har alt på stell :)

Hva er problemet med at en kvinne og en mann har forskjellig syn på det gode liv? Da passer man kanskje ikke sammen, for jeg vet om mange par som har samme verdier og ønsker i livet. Mange menn som ønsker seg et rolig familieliv, og ikke alle kvinner ønsker seg ikke hund og stasjonsvogn, så man må nesten finne en man deler samme ønsker med!

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Poenget er jo at det kvinner mener er et godt liv for menn ikke er forenelige med deres egne ønsker. Du kan velge, det gode liv og seksuell frustrasjon eller dame og et frustrerende liv. Men du får ikke i pose og sekk, sånn er det bare. Det ligger i interessekonliktens natur å bli halvfornøyd, sånn er det bare. Og kvinner og menn er såpass fundamentalt forskjellige at den interessekonflikten ligger der uansett.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...