Gå til innhold

Til dere bitre "incels" - hva med oss stygge kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sex markedet er såpass fordreid i menns disfavør at kvinnelige truecels er betydelig sjeldent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En enkel metode er å ta en titt i speilet.

Speil. Hva er det?

Men nei, jeg tror ikke det er så enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenger du overser

- Å være stygg og uattraktiv som kvinne betyr ikke at du må gå uten seksuelle opplevelser.

- Det er langt færre kvinner prosentvis som faller i kategorien stygg/uattraktiv blant menn, enn det er menn som faller i tilsvarende kategori blant kvinner.

- Seksualbehovene til kvinner er mindre så tapet er derfor mindre. Hvis ikke hadde du ikke klaga over at du kun var god nok for sex på fylla.

- Du som kvinne er tiltrukket av mer enn det ytre og kan derfor få så mye mer ut av en relasjon til en mann enn en mann kan få ut av tilsvarende relasjon til en kvinne, da han hovedsaklig er interessert i sex. Husk"She's up all night for good fun, I'm up all night to get lucky.".

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Nummer en er adressert flere ganger i tråden.

Nummer to handler kun om menns krav til kvinner og vice versa. Ettersom kvinner er mer selektive seksuelt (rent biologisk) skal det mer til å ville ligge med en mann. Det er ikke flere menn som er "stygge", mange med helt ok utseende avvises fordi de ikke har personligheten/selvtilliten som skal til. Menn har også muligheten til å kompensere for et uheldig utseende ved personlighet suksess osv., mer enn kvinner har.

Nummer tre er ikke veldig relevant. Selv om seksualbehovet er mindre, er behovet for en partner, monogami, intimitet osv. det samme for kvinner, om ikke sterkere. Avvisningen en kvinne opplever når hun kun er aktuell for sex men ingenting mer, er samme som den menn opplever for sex. Både menn og kvinner opplever avvisning ofte, de mindre attraktive mer enn andre, og de oppleves like ille selv om naturen av den er forskjellig.

Anonymous poster hash: 9ca0b...efb

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenger du overser

- Å være stygg og uattraktiv som kvinne betyr ikke at du må gå uten seksuelle opplevelser.

- Det er langt færre kvinner prosentvis som faller i kategorien stygg/uattraktiv blant menn, enn det er menn som faller i tilsvarende kategori blant kvinner.

- Seksualbehovene til kvinner er mindre så tapet er derfor mindre. Hvis ikke hadde du ikke klaga over at du kun var god nok for sex på fylla.

- Du som kvinne er tiltrukket av mer enn det ytre og kan derfor få så mye mer ut av en relasjon til en mann enn en mann kan få ut av tilsvarende relasjon til en kvinne, da han hovedsaklig er interessert i sex. Husk"She's up all night for good fun, I'm up all night to get lucky.".

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Kvinners seksualitet er mer knyttet til hennes følelser ovenfor den du har sex med og ikke direkte det fysiske slik som for dere menn. Derfor er det mange kvinner som ikke blir tilfredsstilt ved å ha tilfeldig sex.

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke: At såkalte mindre pene jenter med fordel kan være mer målrettet, sånn at de i det minste legger seg på samme nivå som de som andre kanskje finner mer tiltrekkende sånn rent utseendemessig. At de er åpne for kontakt, søker bekjentskap osv.

Hvis du er en 2'r, er det sannsynligvis noe du kan endre på (f.eks. vekta, sminke, osv.).

Men dette blir egentlig helt på siden, og ikke relevant.

Det er ikke sånn at alle kan være like pene. Ja, alle kan trene og spise sunt, men det vil alltid være et skjønnhetshierarki. Hvis alle plutselig er slanke og veltrente, så mister det å være slank og veltrent sin verdi. Da finner vi andre kroppslige trekk å konkurrere om, og andre trekk som er "pent".

Poenget mitt er at hva som er pent, middels og stygt, er relativt. Vi måler stygghet i forhold til penhet, og omvendt. Og det å være pen vil alltid begrense seg til en viss del av befolkningen. Alle kan ikke være like pene, da mister penhet verdi. Så i alle samfunn vil noen regnes som pene, noen regnes som middels pene, noen regnes som lite pene.. På samme måte som at alle selvsagt ikke kan være like suksessfulle musikere, fotballspillere, etc.

Vi må altså akseptere at en viss andel av befolkningen stiller litt dårligere enn andre når det gjelder utseende. Noen vil alltid oppfylle de kulturelle utseendeidealene i mindre grad enn andre. Spørsmålet i denne tråden er altså om kvinner i denne gruppen har det bedre enn tilsvarende menn.

Anonymous poster hash: 85ec1...f09

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer en er adressert flere ganger i tråden.

Nummer to handler kun om menns krav til kvinner og vice versa. Ettersom kvinner er mer selektive seksuelt (rent biologisk) skal det mer til å ville ligge med en mann. Det er ikke flere menn som er "stygge", mange med helt ok utseende avvises fordi de ikke har personligheten/selvtilliten som skal til. Menn har også muligheten til å kompensere for et uheldig utseende ved personlighet suksess osv., mer enn kvinner har.

Nummer tre er ikke veldig relevant. Selv om seksualbehovet er mindre, er behovet for en partner, monogami, intimitet osv. det samme for kvinner, om ikke sterkere. Avvisningen en kvinne opplever når hun kun er aktuell for sex men ingenting mer, er samme som den menn opplever for sex. Både menn og kvinner opplever avvisning ofte, de mindre attraktive mer enn andre, og de oppleves like ille selv om naturen av den er forskjellig.

Anonymous poster hash: 9ca0b...efb

Det er ikke noe lettere å endre personlighet og karaktertrekk enn det er å endre på utseende. Det er ikke sånn at menn kan kompensere gjennom personlighet. Det er heller sånn at disse kriteriene også teller og at en mann aldri vil kunne oppleve at en dame er fullstendig tilfreds med han på et eller flere områder, men at han er god nok på noen. god nok til at hun gidder å bruke tid på å kritisere hans resterende mangler og i bytte mot å spre beina her og der.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe lettere å endre personlighet og karaktertrekk enn det er å endre på utseende.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Det har jeg heller ikke hevdet. Jeg responderte på påstanden om at flere menn enn kvinner er "stygge", hvilket ikke stemmer. Kvinner vurderer menn annerledes enn menn vurderer kvinner. Kvinner er mer seksuelt selektive, hvilket betyr at et casual ligg med en heit dame ikke er noe menn flest har tilgang til.

Men i det store og hele har de fleste menn potensiale til å finne en dame for et forhold, og de trenger ikke se ut som David Gandy for å oppnå det. Hvis det man fokuserer på er muligheten for en ons, så er det klart kvinner "vinner" på markedet. Men tilfeldig sex er ikke noe man har rett på.

Anonymous poster hash: 9ca0b...efb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du som kvinne vil pule en mann som ikke er attraktiv av andre kvinner?

Ville du gjort det? Kunne du pult en som er styggere og mer uattraktiv enn deg selv?

Vel, jeg er ikke typen som "puler rundt" og avviser vel nærmere hele hurven... Det skal likevel sies at det er lite jeg finner mindre tiltrekkende enn en utseendemessig fantastisk kjekk fyr som selv er innenforstått med dette, men samtidig har en personlighet som er direkte frastøtende. Da kan jeg lett avvise og heller plukke ut en helt tilfeldig fyr i blinde hvis jeg virkelig skulle bli så jævlig nøden... :rolleyes:

Har opplevd at fyren oppriktig tror jeg er lesbisk siden jeg takker nei til Han. Herregud, da er det bare å bekrefte at joda, null sjanse - ble visst plutselig rammet av såkalt midlertidig homofili. Shit happens :Nikke:

Skal likevel innrømme at utseendet ikke er helt ubetydelig, men det er helheten jeg faller for - aldri utseendet alene. Har sjelden blitt videre interessert i en fyr bare fordi han i mine øyne er kjekk. Det har derimot hendt at én jeg i utgangspunktet ikke vurderte spesielt kjekk, viste seg å inneha en enormt tiltrekkende personlighet - jammen ble han ikke både kjekkere og superinteressant i samme slengen. Sistnevnte har mye større potensiale enn kjekkasene som starter på topp, men som du raskt mister interessen for når man blir bedre kjent...

Og så skal det sies at jeg ikke ønsker å uttale meg om hvorvidt jeg er pen/stygg eller attraktiv/lite attraktiv. Det får være opp til andre å bedømme. Selv personligheten min og humoristisk sans vil dere gutta vurdere svært varierende tenker jeg - det beror i bunn og grunn tross alt mye på dere selv ;)

Endret av Nemigirl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinners seksualitet er mer knyttet til hennes følelser ovenfor den du har sex med og ikke direkte det fysiske slik som for dere menn. Derfor er det mange kvinner som ikke blir tilfredsstilt ved å ha tilfeldig sex.

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Dessuten er dette å snu ting fullstendig på hode. Det er påfallende mange kvinner som går helt i taket ved synet av en fyr de finner fysisk tiltrekkende. De knytter seg dermed lettere til menn de av en eller annen grunn blir tiltrukket og tente på. Kvinners følelser går i ett med deres kåthet, det er så enkelt.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe lettere å endre personlighet og karaktertrekk enn det er å endre på utseende. Det er ikke sånn at menn kan kompensere gjennom personlighet. Det er heller sånn at disse kriteriene også teller og at en mann aldri vil kunne oppleve at en dame er fullstendig tilfreds med han på et eller flere områder, men at han er god nok på noen. god nok til at hun gidder å bruke tid på å kritisere hans resterende mangler og i bytte mot å spre beina her og der.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Det går an å aktivt jobbe for å bli en bedre versjon av deg selv. Sett deg mål, vær målbevisst, reis og møt forskjellig typer mennesker (nye erfaringer gir deg nye/større perspektiv på ting, og gjør deg til en mer interessant samtalepartner) osv. Jeg sier ikke at det er lett, men det er slik livet er, og om det gjør at du kan finne feks drømmedama, er det vel verdt det!?

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er dette å snu ting fullstendig på hode. Det er påfallende mange kvinner som går helt i taket ved synet av en fyr de finner fysisk tiltrekkende. De knytter seg dermed lettere til menn de av en eller annen grunn blir tiltrukket og tente på. Kvinners følelser går i ett med deres kåthet, det er så enkelt.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Kvinner er forskjellige, så selvsagt er noen slik du beskriver, men de kvinnene som sjeldent/aldri har ONS ønsker ofte ikke å ha det fordi det ikke gir dem noe/klarer ikke å føle intimitet og nærhet med en ukjent person, i motsetning til menn som tenner mer på det fysiske.

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å aktivt jobbe for å bli en bedre versjon av deg selv. Sett deg mål, vær målbevisst, reis og møt forskjellig typer mennesker (nye erfaringer gir deg nye/større perspektiv på ting, og gjør deg til en mer interessant samtalepartner) osv. Jeg sier ikke at det er lett, men det er slik livet er, og om det gjør at du kan finne feks drømmedama, er det vel verdt det!?

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Og det går an å bruke å investere i plastisk kirurgi får å se ut som en bedre versjon av seg selv. Poenget er at dette er uinteressant for de fleste kvinner, akkurat som at å utvikle seg selv på kvinners premisser er uinteressant for en stor del av menn. Menn vil som sagt bare ha noe fysisk fra kvinner og gidder ikke investere gård og grunn for det.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det går an å bruke å investere i plastisk kirurgi får å se ut som en bedre versjon av seg selv. Poenget er at dette er uinteressant for de fleste kvinner, akkurat som at å utvikle seg selv på kvinners premisser er uinteressant for en stor del av menn. Menn vil som sagt bare ha noe fysisk fra kvinner og gidder ikke investere gård og grunn for det.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Jeg svarer bare på påstanden om at kvinner har det "enklere" fordi personligheten vår ikke er like viktig som menns personlighet.

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettinettet, du er ikke bare OK, du er veldig pen! :)

Jeg synes du ser smashing ut! Ikke la den stemmen inni deg få tale til deg og overbevise deg om at du ikke er så vakker som du er. Du er heldig med både utseende og et godt og varmt hjerte! :)

Men helt enig med du, menn er helt ekstremt kresne! Og det sier jo samtidig noe om hva som rører seg på innsiden, uavhengig av utsiden.

Anonymous poster hash: 36fff...a99

Åh det var veldig hyggelig sagt! Det er vel som med alt annet øyet som ser, og et ganske så bevis på at det ikke egentlig er utseende som er det viktigste.. utenom på Tinder da! Det noen ser på som smashing ser andre på som helt greit. (og da snakker jeg ikke om min mening altså) vi er forskjellige og det er jo det som er så bra!

Men enkelte på Tinder kan ta seg en titt i speilet og senke kravene sine ganske mye. Og det poengterer også TS sitt hovedinnlegg om at også menn som klager har for høye forventinger til hva de kan få. Desverre!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å aktivt jobbe for å bli en bedre versjon av deg selv. Sett deg mål, vær målbevisst, reis og møt forskjellig typer mennesker (nye erfaringer gir deg nye/større perspektiv på ting, og gjør deg til en mer interessant samtalepartner) osv. Jeg sier ikke at det er lett, men det er slik livet er, og om det gjør at du kan finne feks drømmedama, er det vel verdt det!?

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Problemet er at mange menn har en litt feil approach ift. dette.

Det er såpass enkelt som at kvinner er tiltrukket av "vinnere". Menn som har sin shit together, som er sosialt oppegående, intelligente, har en god jobb, ambisjoner og som lykkes med det meste han foretar seg. Det er klart at menn som ser ut som Gerard Butler har en fordel på markedet, men det er ikke det viktigste.

Nettopp derfor vet menn flest at deres suksess med kvinner er en direkte refleksjon av deres status og vellykkethet. Mens en kvinne som er sjenert, uten jobb og uten mye nettverk kan score en ok mann i kraft av at hun ser bra ut, vet menn at det er en total "pakke" kvinner ser etter. Og dersom du er uten jobb, uten venner og uten selvtillit vil damene heller ikke respondere.

Feilen er å overfokusere på kvinners bekreftelse. Du bygger ditt liv og deretter kommer kvinnene. Det å kun jage damer har lite for seg, og jo mer desperat man blir, jo mindre respons får man.

Jeg stusser litt når jeg leser innlegg av menn som klager over dårlig respons fra kvinner, og det kommer frem av innlegget at de ikke har venner, ingen jobb eller en jobb de hater, ingen hobbyer eller noe de brenner for. Kort sagt er livet ikke spesielt bra som det er, med eller uten en kvinne. Og alt de fokuserer på er at de ikke får seg noe. Det åpenbare er å forbedre livet, seg selv og sin hverdag.

Mangelen på respons fra kvinner er et symptom på at livet ditt ikke er bra, ikke roten til at du er ulykkelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer bare på påstanden om at kvinner har det "enklere" fordi personligheten vår ikke er like viktig som menns personlighet.

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

Ja, og på hvilken måte har du klart å forsvare den? Det er som sagt mindre krevende å bli fysisk attraktiv for en mann enn det er for en mann å bli attraktiv for en kvinne der mer enn det fysiske teller.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet er at mange menn har en litt feil approach ift. dette.

Det er såpass enkelt som at kvinner er tiltrukket av "vinnere". Menn som har sin shit together, som er sosialt oppegående, intelligente, har en god jobb, ambisjoner og som lykkes med det meste han foretar seg. Det er klart at menn som ser ut som Gerard Butler har en fordel på markedet, men det er ikke det viktigste.

Nettopp derfor vet menn flest at deres suksess med kvinner er en direkte refleksjon av deres status og vellykkethet. Mens en kvinne som er sjenert, uten jobb og uten mye nettverk kan score en ok mann i kraft av at hun ser bra ut, vet menn at det er en total "pakke" kvinner ser etter. Og dersom du er uten jobb, uten venner og uten selvtillit vil damene heller ikke respondere.

Feilen er å overfokusere på kvinners bekreftelse. Du bygger ditt liv og deretter kommer kvinnene. Det å kun jage damer har lite for seg, og jo mer desperat man blir, jo mindre respons får man.

Jeg stusser litt når jeg leser innlegg av menn som klager over dårlig respons fra kvinner, og det kommer frem av innlegget at de ikke har venner, ingen jobb eller en jobb de hater, ingen hobbyer eller noe de brenner for. Kort sagt er livet ikke spesielt bra som det er, med eller uten en kvinne. Og alt de fokuserer på er at de ikke får seg noe. Det åpenbare er å forbedre livet, seg selv og sin hverdag.

Mangelen på respons fra kvinner er et symptom på at livet ditt ikke er bra, ikke roten til at du er ulykkelig.

Bra sagt! Et råd til alle menn som ikke får seg ei dame: Skape et godt liv alene, uten å tenke på hva andre (kvinner) tenker om deg! Å være fornøyd med livet sitt, føle at man har en givende/interessant jobb e.l. gir en positiv utstråling til omverdenen, og man får selvtillit! :)

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og på hvilken måte har du klart å forsvare den? Det er som sagt mindre krevende å bli fysisk attraktiv for en mann enn det er for en mann å bli attraktiv for en kvinne der mer enn det fysiske teller.

Anonymous poster hash: 13f94...d18

Det er jo ikke lett for en stygg kvinne og bare "bli pen". Det er minst like vanskelig/lett for det er for en mann å utvikle seg personlig.

Anonymous poster hash: 1aad2...7a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere mannlige brukere klage over hvor kjipt liv såkalte "incels" har, altså menn uten draget på damene.

Men tror dere at dere er i noen særstilling? Hva med oss uattraktive kvinner da? Hvis vi skal operere med den berømte utseendeskalaen deres: hvordan tror dere livet til en 2'er-dame er?

Greit nok at selv vi uattraktive damer kan få tilfeldig sex iblant, noe som kanskje er vanskeligere for uattraktive menn. Men tror dere det er veldig tilfredsstillende å VITE at den eneste grunnen til at du blir sjekka opp, er fordi det er klokka tre på natta, fyren er sørpe dritings, vil bare tømme seg og har blitt avvist av alle de penere damene på stedet? At han neste dag kommer til å fortelle kompisene om den schtøgge kjerringa han våkna opp ved siden av?

Personlig velger jeg heller å avstå fra tilfeldig sex enn å være noens sistevalg. Og på kjærestemarkedet har ikke damer noen fordel heller. Når jeg går nedover gata er jeg som luft for alle menn jeg passerer.

Så hvorfor prater dere som om det er noe spesielt å ikke ha draget som mann?

Anonymous poster hash: be8bb...bb7

Jeg vil si mange av dine medsøstre er mye styggere og råere enn menn når dere er ute på byen. Pene jenter er regelrett stygge med jenter som er mindre attraktive.

Anonymous poster hash: ce938...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...