Gå til innhold

Er han slem eller erter han bare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en mann på nettet.Han er 40+.Han har vært veldig usikker på meg,og jeg har vært usikker på ham.Han har veldig ofte tatt initiativ til å møtes,men deretter avlyst.Ofte tar han ingen kontakt etter dette,før uker senere.Det er et oppførselsmønster som er utrolig slitsomt for meg og har pågått veldig lenge.

I fjor høst foreslo han vi skulle dra til syden sammen.Han virket veldig bestemt på at han ville dra,men da vi skulle møtes for å planlegge nærmere avlyste han og jeg hørte ikke fra ham på flere uker.

Så dukket han opp igjen da,som om ingenting hadde skjedd (han gjør alltid det) og skrev vi måtte få ordnet opp i ting,møtes og snakke ut.Jeg sa det var greit og spurte nårti det passet: Null respons fra han.Jeg ble sur og skrev vi fikk fra nå av bare være venner og ikke mer...DA fikk jeg selvfølgelig respons med en gang! Han virket litt sjokka,men aksepterte dette sa han.

Etter dette har vi pratet litt som venner over fb,og før jul fortalte han med at han hadde fått ny jobb.

Dette var en lørdag ettermiddag og han spurte om jeg ville ta en tur ut med ham.Jeg var veldig i tvil,men vet han har få venner og var glad for å ha fått jobb.Derfor sa jeg ja.Vi avtalte tid og sted samme kveld.

Tiden gikk og så tikket det inn en melding om at han ble forsinket.Jeg skulle tidlig på jobb dagen etter,og sa det da ble litt for sent for meg desverre.Han foreslo da å møtes søndag kveld til middag hos ham...Jeg takket ja under tvil... Etter dette gikk det igjen som jeg fryktet: hørte jeg ingenting fra ham før han ønsket meg god jul 3 uker senere...

Var han slem eller erter han bare? Gjør han dette fordi han vil være den som avviser? (Jeg avviste jo han da jeg skrev vi bare skulle være venner fra nå av,men så fikk han meg på "kroken" igjen :(

Hva hadde dere gjort med en slik mann?



Anonymous poster hash: d203f...e2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er ikke noe å bruke tid på.

Er enig med deg i det.Jeg kontakter han aldri.Det er alltid han som kontakter meg de gangene det skjer.

Bare lurer på hva som kan ligge bak en slik oppførsel?

ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri godtatt at en holdt på slik med meg... Er jo tydelig at han enten sliter med noe eller bare ikke er interessert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri godtatt at en holdt på slik med meg... Er jo tydelig at han enten sliter med noe eller bare ikke er interessert

Han har litt forskjellige psykiske problemer,men jeg vet ikke hvor mye jeg kan unnskylde ham pga det... Han tar ofte små ting ille opp og blir lett fornærmet.

ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Han der er bortkastet tid og en haug med ting som aldri kommer til å finne sted.

Du må finne ut om du synes det er verd å bruke til på å teoretisere en eller annen mulig årsak til at han er slik han er mot deg.

- du sier han ikke har så mange venner. Det kan jo være samme årsak, men hvor mye er det verd for deg å spille tid på å spekuere rundt det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der er bortkastet tid og en haug med ting som aldri kommer til å finne sted.

Du må finne ut om du synes det er verd å bruke til på å teoretisere en eller annen mulig årsak til at han er slik han er mot deg.

- du sier han ikke har så mange venner. Det kan jo være samme årsak, men hvor mye er det verd for deg å spille tid på å spekuere rundt det?

Er enig med både deg og got2go. Det du skriver er akkurat det jeg selv tenker inni hodet mitt og grunnen til at jeg satt foten ned i fjor. Det plager meg at jeg fikk "tilbakefall",og ga etter og sa ja til et nytt møte.Virker nesten som han bare ville se om han kunne få meg på kroken igjen..Og jeg hater at jeg lot ham få rett i det :kjefte:

Tror jeg teoriserer fordi jeg bare er en sånn person...Er interessert i psykologi og menneskelig adferd, og når noen oppfører seg irrasjonelt prøver jeg alltid å komme til bunns i hvorfor.Selv om jeg ikke vinner noe på å spekulere.

hilsen ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slettet ham fra fb og telefon for lengst. Ikke gidd å vare noe mer.

Ja.Har vært på vei til å gjøre det flere ganger.

Men er det jeg som overreagerer her, eller er dere enig i at han oppfører seg dårlig?

ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at du overreagerer. Jeg syns han oppfører seg teit, og jeg mistenker at han gjør det for å teste hvor grensa di er hen. Han konmer ihvertfall til å fortsette så lenge du lar han!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Ja.Har vært på vei til å gjøre det flere ganger.

Men er det jeg som overreagerer her, eller er dere enig i at han oppfører seg dårlig?

ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Begge deler. Han er ikke verd å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han høres ganske misfornøyd og pissed ut jeg, ut i fra oppførselen du beskriver ts, ikke ut i fra hva du skriver han sier.

Anonymous poster hash: 35f66...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Er enig med både deg og got2go. Det du skriver er akkurat det jeg selv tenker inni hodet mitt og grunnen til at jeg satt foten ned i fjor. Det plager meg at jeg fikk "tilbakefall",og ga etter og sa ja til et nytt møte.Virker nesten som han bare ville se om han kunne få meg på kroken igjen..Og jeg hater at jeg lot ham få rett i det :kjefte:

Tror jeg teoriserer fordi jeg bare er en sånn person...Er interessert i psykologi og menneskelig adferd, og når noen oppfører seg irrasjonelt prøver jeg alltid å komme til bunns i hvorfor.Selv om jeg ikke vinner noe på å spekulere.

hilsen ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Du kan tenke på ham som en tilfeldig bekjent, en du ikke venter på men som sender en melding sånn dann og vann.

Så kaster man ikke om på noen planer dersom det kommer forslag om å møtes, man sier ', jo aja' det hadde vært hyggelig. Vi kan se på det når det passer'.

Og ellers ikke bruke tid på ham.

Å bruke mye tid på et menneske med slik oppførsel blir som å forsøke å spå været på en dato 10 år frem i tid.

Jeg er redd det bare blir frustrerende for deg.

Ja.Har vært på vei til å gjøre det flere ganger.

Men er det jeg som overreagerer her, eller er dere enig i at han oppfører seg dårlig?

ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Han oppfører seg spesielt. Jeg tror det er det ordet jeg vil velge siden det ikke er så mye å hente ved å spekulerer i logiske årsaksforhold til at han oppfører seg slik han gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg møtte en mann på nettet.Han er 40+.Han har vært veldig usikker på meg,og jeg har vært usikker på ham.Han har veldig ofte tatt initiativ til å møtes,men deretter avlyst.Ofte tar han ingen kontakt etter dette,før uker senere.Det er et oppførselsmønster som er utrolig slitsomt for meg og har pågått veldig lenge.

I fjor høst foreslo han vi skulle dra til syden sammen.Han virket veldig bestemt på at han ville dra,men da vi skulle møtes for å planlegge nærmere avlyste han og jeg hørte ikke fra ham på flere uker.

Så dukket han opp igjen da,som om ingenting hadde skjedd (han gjør alltid det) og skrev vi måtte få ordnet opp i ting,møtes og snakke ut.Jeg sa det var greit og spurte nårti det passet: Null respons fra han.Jeg ble sur og skrev vi fikk fra nå av bare være venner og ikke mer...DA fikk jeg selvfølgelig respons med en gang! Han virket litt sjokka,men aksepterte dette sa han.

Etter dette har vi pratet litt som venner over fb,og før jul fortalte han med at han hadde fått ny jobb.

Dette var en lørdag ettermiddag og han spurte om jeg ville ta en tur ut med ham.Jeg var veldig i tvil,men vet han har få venner og var glad for å ha fått jobb.Derfor sa jeg ja.Vi avtalte tid og sted samme kveld.

Tiden gikk og så tikket det inn en melding om at han ble forsinket.Jeg skulle tidlig på jobb dagen etter,og sa det da ble litt for sent for meg desverre.Han foreslo da å møtes søndag kveld til middag hos ham...Jeg takket ja under tvil... Etter dette gikk det igjen som jeg fryktet: hørte jeg ingenting fra ham før han ønsket meg god jul 3 uker senere...

Var han slem eller erter han bare? Gjør han dette fordi han vil være den som avviser? (Jeg avviste jo han da jeg skrev vi bare skulle være venner fra nå av,men så fikk han meg på "kroken" igjen :(

Hva hadde dere gjort med en slik mann?

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Det er nærmest umulig å si. Kanskje han er veldig usikker på seg selv. Har du spurt han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nærmest umulig å si. Kanskje han er veldig usikker på seg selv. Har du spurt han?

Ja.Han har sagt han sliter med forskjellig og har dårlig selvtillit og samvittighet ovenfor meg.Når vi har møtt hverandre er han snill,men tydelig nervøs.Skjelver på hendene og noen ganger har han luktet alkohol kl.13 på dagtid.

Han er også veldig opptatt av å få min bekreftelse.

F.eks.da han før jul fikk ny jobb skrev han dette på fb-veggen sin.Jeg er aldri inne og ser på profilen hans så jeg hadde hverken kommentert eller klikket "liker" slik mange andre hadde gjort.

Da sendte han meg privat melding om at han hadde fått jobb.Bare for at jeg skulle vite det liksom...

(Og da var det uker siden vi sist hadde hatt kontakt).Jeg ble veldig glad på hans vegne der og da,og lot meg derfor "rive med" og si ja til å møtes :(

ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han høres ganske misfornøyd og pissed ut jeg, ut i fra oppførselen du beskriver ts, ikke ut i fra hva du skriver han sier.

Anonymous poster hash: 35f66...6f2

Du mener sur på meg?

ts

Anonymous poster hash: d203f...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...