Gå til innhold

Mac for dummies (nybegynnere)!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som nettopp har investert i en mac? Min windows-PC krasjet for et par dager siden og nå vurderer jeg å kjøpe meg en mac, for første gang, har aldri vært borti en MAC-PC før, og er egentlig litt redd for at jeg kommer til å bli veldig forvirret ettersom jeg ikke har noen erfaringer med verken Mac eller Apple.



Anonymous poster hash: 305bc...cb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har ikkje nettopp invistert i Mac, men eg gjorde det etter at pcen kræsja kvelden før en veldig viktig tale..uten backup.. :( er veldig fornøgd, brukervennlig og fortsatt like rask etter tre og et halvt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje nettopp invistert i Mac, men eg gjorde det etter at pcen kræsja kvelden før en veldig viktig tale..uten backup.. :( er veldig fornøgd, brukervennlig og fortsatt like rask etter tre og et halvt år!

Uff. Dette er andre gang det skjer her, at PC-en krasjer! Derfor jeg nå vurderer å investere i en Mac. Siden Apple produserer både maskinen og programvaren, er det mindre sjanse for at pc-en vil krasje.

Hvor lang tid tok det før du ble vant til å bruke Mac? Jeg er redd for at det er vanskelig å navigere i starten og at det vil ta tid til å bli vant til å bruke det.

At den er like rask etter 3 1\2 år er veldig bra, mine pc-er blir ødelagt etter to år, da er det kanskje verdt å investere i en Mac.

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også vant til å bruke 15,6 tommer skjerm, og lurer på om det vil bli en stor overgang å kjøpe en 13-tommers skjerm?



Anonymous poster hash: 305bc...cb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen gikk heilt fint, litt rart i starten, men en blir fort vant til det. Mac er ganske intuitivt, så en lærer det fort! Eg gjekk også ned i skjermstørrelse, uten at det var noke problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overgangen gikk heilt fint, litt rart i starten, men en blir fort vant til det. Mac er ganske intuitivt, så en lærer det fort! Eg gjekk også ned i skjermstørrelse, uten at det var noke problem :)

Tusen takk for svar, da tror jeg at jeg kommer til å kjøpe en MacBookPro 13" :) Kan jeg spørre deg hvilket antivirus-program du har best erfaring med? Godt å lese at den er brukervennlig og lett å bli vant til.

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Once you go Mac, you'll never go back ;)

Anonymous poster hash: 4eb4e...604

Håper jeg blir fornøyd dersom jeg kjøper den:)

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som nettopp har investert i en mac? Min windows-PC krasjet for et par dager siden og nå vurderer jeg å kjøpe meg en mac, for første gang, har aldri vært borti en MAC-PC før, og er egentlig litt redd for at jeg kommer til å bli veldig forvirret ettersom jeg ikke har noen erfaringer med verken Mac eller Apple.

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Har hatt MacBookAir i litt over ett år, og har ikke angra et tastetrykk heller :P Kommer aldri til å gå bort fra Apple sin datamaskin :)

Bare si fra så skal jeg sende deg noen linker som er nyttige å ha, for det er noen små forskjeller mellom PC og Mac :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt MacBookAir i litt over ett år, og har ikke angra et tastetrykk heller :P Kommer aldri til å gå bort fra Apple sin datamaskin :)

Bare si fra så skal jeg sende deg noen linker som er nyttige å ha, for det er noen små forskjeller mellom PC og Mac :)

Så godt å høre at du ikke har angret, jeg er rimelig sikker på at det blir Mac på meg (Pro), det eneste jeg er litt usikker på, er størrelsen på skjermen. Kjøper jeg Mac, blir det 13" og jeg er litt usikker på om skjermen blir for liten.

Jeg er ikke kjent med Mac, men post bare linker her, greit å ta en titt før jeg kjøper maskinen :)

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, da tror jeg at jeg kommer til å kjøpe en MacBookPro 13" :) Kan jeg spørre deg hvilket antivirus-program du har best erfaring med? Godt å lese at den er brukervennlig og lett å bli vant til.

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Eg har faktisk ikkje antivirus, så vidt eg veit.. Mannen min som orda, men eg trur han har sagt at eg ikkje har det..Det er visst ikkje nødvendig med det på mac..Vi har i allefall klart oss fint uten i 3,5 år. (Viss ikkje eg har misforstått..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min macbook air 13 tommer i 2 1/2 år, fungerer helt fint! Strålende fornøyd! Og jeg tar den med på skolen omtrent hver dag, så den er ikke på ett sted hele tiden heller. Jeg gikk også ned i skjermstørrelse, tenkte ikke noe særlig over det egentlig

Har heller ikke antivirus på min mac..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil betale unødvendig mye for; liten skjerm, plastikk og merkevare, så vær så god.

At MAC ikke får virus er bare sprøyt, det finnes ikke så mange virus (ENDA) men de som finnes er som syre og Mac`en blir ødelagt for alltid

Kjøp heller ordentlig PC med skikkelig prosessor, installer bra virusprogram, restart PC daglig for å slette midlertidige filer, ikke klikk på linker du ikke kjenner, kjør rens en gang i uka, så varer PC`en minst 5 år uten å bli treg. Og du får mye, mye mer for 5000,- for en PC, enn 13.000 for en dritt MAC



Anonymous poster hash: 5b7b2...05a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, da tror jeg at jeg kommer til å kjøpe en MacBookPro 13" :) Kan jeg spørre deg hvilket antivirus-program du har best erfaring med? Godt å lese at den er brukervennlig og lett å bli vant til.

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Jeg er nå på min 2. macbook pro. Nå en 13". Hadde 15" første gangen. Den første hadde jeg i 4,5 år og jeg kjøpte ny fordi jeg ville ha en raskere og nyere mac, mtp at jeg skal skrive master neste år. Har vært superfornøyd! De er raske lenger enn pc, jeg har aldri fått virus selv om jeg ikke har hatt antivirus, men nå er jeg forsiktig uansett. Er som en over her sa: Once you go Mac, you never go back :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå på min 2. macbook pro. Nå en 13". Hadde 15" første gangen. Den første hadde jeg i 4,5 år og jeg kjøpte ny fordi jeg ville ha en raskere og nyere mac, mtp at jeg skal skrive master neste år. Har vært superfornøyd! De er raske lenger enn pc, jeg har aldri fått virus selv om jeg ikke har hatt antivirus, men nå er jeg forsiktig uansett. Er som en over her sa: Once you go Mac, you never go back :)

Så bra, hvordan var overgangen fra 15" til 13"? Det er egentlig det jeg bekymrer meg mest for, innbiller meg at jeg blir fortere sliten i øynene når skjermen er mindre, ettersom jeg da må konsentrere mer. PC-en kommer til å bli brukt til helt vanlige, mest til studier.

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra, hvordan var overgangen fra 15" til 13"? Det er egentlig det jeg bekymrer meg mest for, innbiller meg at jeg blir fortere sliten i øynene når skjermen er mindre, ettersom jeg da må konsentrere mer. PC-en kommer til å bli brukt til helt vanlige, mest til studier.

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

For å være ærlig har jeg ikke merket den store forskjellen. Jeg gikk fra vanlig skjerm til retina. DER merket jeg stor forskjell :) Mye bedre kvalitet. Er mindre sliten i øynene nå, faktisk, når jeg tenker på det. Dessuten er denne lettere enn en 15", noe som merkes veldig i fanget eller i sekken på vei til skole/jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Kjøper du med retina (mener alle modeller har retina nå?), så vil du neppe merke overgangen fra 15" til 13".

Jeg har en eldre pro 15", uten retina, men foretrekker min air 13" med retina pga bedre lesekvalitet og mindre sliten på øyenene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil betale unødvendig mye for; liten skjerm, plastikk og merkevare, så vær så god.

At MAC ikke får virus er bare sprøyt, det finnes ikke så mange virus (ENDA) men de som finnes er som syre og Mac`en blir ødelagt for alltid

Kjøp heller ordentlig PC med skikkelig prosessor, installer bra virusprogram, restart PC daglig for å slette midlertidige filer, ikke klikk på linker du ikke kjenner, kjør rens en gang i uka, så varer PC`en minst 5 år uten å bli treg. Og du får mye, mye mer for 5000,- for en PC, enn 13.000 for en dritt MAC

Anonymous poster hash: 5b7b2...05a

Plastikk?? Mac er ikke lagd av plastikk, har du noen gang testet en? Mac er heller ikke dyrere enn pcer i samme segmentet.. Bare sprøyt. Mac jobber på en helt annen måte enn pc derfor kan man vel ikke direkte sammenlikne innmaten sånn uten videre. Hvorfor hater du Mac egentlig?

Anonymous poster hash: 69b03...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil betale unødvendig mye for; liten skjerm, plastikk og merkevare, så vær så god.

At MAC ikke får virus er bare sprøyt, det finnes ikke så mange virus (ENDA) men de som finnes er som syre og Mac`en blir ødelagt for alltid

Kjøp heller ordentlig PC med skikkelig prosessor, installer bra virusprogram, restart PC daglig for å slette midlertidige filer, ikke klikk på linker du ikke kjenner, kjør rens en gang i uka, så varer PC`en minst 5 år uten å bli treg. Og du får mye, mye mer for 5000,- for en PC, enn 13.000 for en dritt MAC

Anonymous poster hash: 5b7b2...05a

Høres ut som mye jobb for at en pc skal vare i minst fem år.. Er snart på tredje året uten å gjøre noen av de tingene med mac

Anonymous poster hash: 2fcf9...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...