Gå til innhold

Frigg sine tanker og meninger om livet


Frigg

Anbefalte innlegg

Klemmer til deg Frigg! Ikke greit å være Osloborger nå om dagen... Jeg kjente en del som var der, og en som er dø, dog det verste var vel at Bestefar (Joas oldefar) fikk hjerteinfarkt 2 timer før bomben gikk av... Zombieuke kan man vel si det har vært...

Jeg håper du likevel klarte å nyte noen dager på Tenerife!

:sol: Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest D.O.A.

Hei kjære, gode Frigg! :)

Håper du har hatt en kjempe fin ferie, og fortsatt nyter sommeren tiltross for at Oslo er rar for tiden.

Ettersom jeg flytter til uken, så sletter jeg meg fra kg idag, men jeg er glad for å kunne holde litt kontakt via facebook :)

God sommer videre til deg og din kjære, stor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her! :vinke:

Kjære skulle egentlig dra til Stavanger (til sin bror, svigerinne, niese, nevø og en nyklekt niese på 2 uker) alene på fredag ettersom jeg hadde lovt å være hjemme i Oslo i tilfelle en venninne som er høygravid trengte noen ettersom samboeren skulle på jobbreise.....puh...langt setning.

Men samboeren til venninna mi ble hjemme pga komplikasjoner de siste ukene. Så da ble det hastebestemt at jeg skulle være med til Stavanger. Så vi har vært der siden fredag. Veldig koselig og veldig kos med liten, bitteliten baby :jepp:

Enda en uke igjen med ferie og det er kjempedigg ettersom de fleste andre begynner på jobb igjen i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Godt å høre fra deg igjen :)

Jeg har såvidt vært i Stavanger, men ikke inne i sentrum... Må prøve å få til det neste gang vi er å besøker oldeforeldrene til Mathilde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er allerde tirsdag og jeg har ikke gjort så veldig mye fornuftig i går og i dag. Men det er kanskje heller ikke meningen med å ha ferie :ler:

Fikk forresten kjøpt meg nye treningssko i går. Var virkelig på tide, for det er 6 år siden sist :sjenert: Og jeg fikk faktisk tak i sko til halv pris, det vil da altså si 650kr.

I dag sto jeg opp kl 10 og da får man liksom ikke gjort så mye ut av dagen egentlig. I alle fall ikke når man føler at man må få gjort unna litt før kjære kommer hjem fra jobb. Men jeg fikk jagd meg selv på trening etterhvert. Ble kjempesliten, for det er aaalt for lenge siden sist. Men det er veldig deilig etterpå :jepp:

Stakk innom butikken etterpå og kjøpte inn til middag i dag og i morgen. I dag blir det fritystekt kylling, salat og slottspoteter. I morgen tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på hjemmelaget sushi. Har kjøpt inn det meste som trengs. Blir kjempespennende å prøve :jepp:

Nå skal jeg få ryddet kjøkkenet før det blir ut på balkongen å nyte sola :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på IKEA og fått kjøpt inn oppbevaringsstæsj slik at jeg kan få litt orden inni kjøkkenskapene. I tillegg har jeg fått kjøpt inn resten til sushi i kveld :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA er fantastiske når det kommer til oppbevaring og slikt!

:nigo:

:jepp:

Det ble en pakke med disse og to slike . Og det ble veeldig ryddigog oversiktlig i kjøkkenskapet :nigo:

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er allerede fredag og jeg skjønner ikke hvor denne uka har blitt av. kjenner at jeg ikke gleder meg så veldig til jobb på mandag. Tilvenningsperiodene er ikke særlig koselig synes jeg, og denne uka når jeg har hatt fri har det selvfølgelig vært sykdom på jobben. Ååå...så overrasket...NOT!

Småbarnsavdelingene skulle slå seg sammen denne uka ettersom det ikke er så mange barn der, og det skulle være 4/5 voksne. Nå viser det seg at en voksen fra hver avdeling har vært syk, n oe som betyr at ped.lederen på min avdeling har vært helt alene faktisk. "Heldige" hun.

Men til uka så er vi fullt bemannet igjen...forhåpentligvis.

I dag kom jeg meg opp kl ni, fikk trent litt styrke her i stua og gjort unna litt praktiske ting som å søke om politiattest og sende kravbrev til NSB pga forsikelsen for et par uker siden.

Når kjære er ferdig på jobb skal vi ned til byen og se om vi finner oss løpejakke. Neste uke begynner hardkjøret med trening igjen. Har bestemt meg for at jeg skal følge programmmet til Yngvar i NRK en periode og se om det funker. Og det fører til at timeplanen er temmelig full fremover. Trening minimum tre ganger i uka og psykologen en gang i uka. Puh!

Men trening må til og hvis kjære skal være med på intervalltreningen blir det ikke noe kjære mor i alle fall :ler:

Men nå er det frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intervalltrening?

Er det noe dere skal delta på? :klo:

Han Yngvar og treningsmetodene hans er ikke så dumme, forresten.

Jeg abbonerer på FitLiving og så i det nummeret som kom i postkassa her om dagen at han har et treningsprogram der.

Tenkte jeg skulle ta en nærmere kikk på det...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening?

Er det noe dere skal delta på? :klo:

Han Yngvar og treningsmetodene hans er ikke så dumme, forresten.

Jeg abbonerer på FitLiving og så i det nummeret som kom i postkassa her om dagen at han har et treningsprogram der.

Tenkte jeg skulle ta en nærmere kikk på det...

:)

Intervalltreningen vi skal ha er den Yngvar har satt opp i treningsprogrammet: oppvarming i form av raskgange/ lett jogging i 15 min. Deretter spurte 10x100meter i slakk oppoverbakke.

Tipper på at vår oppvarming i dag kommer til å bestå av å finn en slak oppoverbakke, for her vi bor er det enten bratte bakker eller bortover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første intervalltreninga unnagjort. Kjære er utrolig flink motivator og pusher meg nesten til ytterpunktet. Jeg kunne ha tatt i mer, men fy så sliten jeg ble. Trodde jeg var utslitt da vi hadde løpt to av ti lengder :ler:

Men jeg kom meg gjennom ti lengder.

Men jeg er i alle fall ikke i god form. Tørr ikke å si hvor høy pulsen min var oppe i en gang. Men hvis jeg og kjære klarer å fullføre dette en gang i uka, så tar det nok ikke lang tid før formen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sikkert ikke skrevet her inne etter intervalltreningen pga at jeg har vært stiv og støl fra opp til tå. Og fingrene mine har nok også vært stive :ler:

Hr knapt klart å gå de to siste dagene :ler:

Ferien er ferdig og det er på tide med jobb igjen :sukk: Begynner noen ganger å lure på om dette er riktig yrke for meg eller om jeg rett og slett bare liker å ha fri. GLeder meg i alle fall ikke til jobb. Men det har kanskje noe med situasjonen på jobb å gjøre også.

Nå ser jeg i alle fall frem til å være ferdig med disse fem ukene med jobb å så skal jeg ha tre uker med fri igjen før ny jobb :nigo:

Men når jeg har begynt i den nye jobben så er det nok ikke så mange fridagene på meg på et år gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bodd i nærheten av hverandre så kunne vi trent ilag, trenger en treningskamerat!!

Ang jobb i bhg, så tror jeg at vi har det på samme måte. Er veldig usikker på om dette her er det jeg vil, men jeg er jo utdannet førskolelærer og tanken på å sette meg på skolebenken igjen orker jeg ikke. Skal se ut året og tenke nøye gjennom, hadde ikke noe gledefølelse av å begynne på jobb igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skulle ha bodd nærmere hverandre så vi kunne ha trent sammen :jepp: Jeg merker at det hjelper masse at kjære er med på intervalltreningen, hvis ikke hadde jeg ikke orket. Jeg gir for fort opp på egenhånd akkurat der.

For min del var det faktisk greit å komme på jobb igjen i dag. Jeg er alltid litt slik. Gruer meg før jeg skal på jobb, men når jeg kommer dit går det som regel greit. Og nå er det jo i tillegg veldig få barn ettersom det er tilvenninger.

Tror og håper at ting blir bedre i ny jobb :jepp:

..........................................................

Som sagt så gikk det greit å begynne på jobb igjen i dag. var bare ni barn på det meste. Han ene dro kl 11 og hun nye som begynte i forrige uke ble henta kl 14. Luksus :jepp:

Etter jobb fikk jeg gjort unna ukas kondisjonsøkt. Ble spinning idag, og jeg tror nok at intervalltreningen forrige uke fikk fart på kroppen min. Svetta som en gris under spininga i dag, men fikk forbrent det jeg hadde som mål og lå der jeg skulle i puls hele treninga.

I morgen er det styrketrening som står på treningstimeplanen. Tenkte egentlig at jeg skulle dra på core, men det er så sent og ettersom jeg er ferdig på jobb 13.30 synes jeg det er greit å gjøre ferdig trenina rett etter jobb så jeg har ettermiddagen og kvelden fri.

...............................................................

I september skal jeg og kjære oppleve noe helt nytt. Vi skal i Bat Mitswa! Og det er ikke bare-bare å møte opp på noe slikt. Det er strenge kleskoder og man må lære en del regler som gjelder akkurat den dagen. En av disse tingene er f.eks at man ikke skal skru av og på lysbrytere! Det er strengt forbudt og en stygg regel å bryte. Man skal nemlig ikke jobbe under Bat Mitswa.

Under selve gudstjenesten skal menn og kvinner sitte adskilt og menn må bære kalott. Håper inderlig at jeg får se kjære med den :fnise:

Under de ulike måltidene er det visst også en del regler man må følge, men ingen av oss kan dem eller vet hva det går ut på. Men som kjære sa: de er vel bare så glade for at vi faktisk kommer og har godtatt og tatt i mot jøder i familien, at de bryr seg ikke så mye om vi gjør feil.

Men spennende blir det i alle fall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...