Gå til innhold

Hvordan lage et slikt design på nett (BILDER)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en nettavis, men sliter med å få laget halve designet.

Kan veldig lite HTML/CSS. Kan flytte på ting, endre farger, størrelser, skrifttyper og legge til forskjellige funksjoner.

Men jeg sliter veldig med å lage den øverste delen av siden.

I maler jeg finner som kunne blitt brukt som utgangspunkt, er alle sakene like store og plassert helt likedan, og det vil jeg ikke ha. Så det jeg sliter med er de to øverste sakene. Hovedsaken og sidesaken.

Legger ved et bilde jeg har laget for å vise hva jeg egentlig mener :P

1zwhpjo.jpg

I grunnmaler jeg finner, så er det tre/fire "flytsaker" på hver rad på hele siden. Jeg vil altså ha hovedsak og sidesak, sånn at det blir litt variasjon og man kan se hva som er nytt.

Jeg slenger med noen andre eksempler som jeg liker fra andre nettsider jeg har kommet over i min designinspirasjonsleting:

sdfqz4.png

2v0kcax.png

sg69aw.png

da er mitt spørsmål;

Noen som vet hvor jeg kan finne en sånn mal, om en bra kode eller om en side HTML-noobs som meg kan lage design enklere? :)


Please hjelp meg dere som kan! Jeg er desperat! :S

(Jeg tenker å bruke Wordpress som plattform)



Anonymous poster hash: e972d...b01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wordpress.com eller kjøre egen installasjon hos en webhost? Uansett skal du kunne velge en theme som er omtrent i tråd med oppsettet ditt og fikse resten med plugins og/eller widgets.



Anonymous poster hash: d7b2b...664
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wordpress.com eller kjøre egen installasjon hos en webhost? Uansett skal du kunne velge en theme som er omtrent i tråd med oppsettet ditt og fikse resten med plugins og/eller widgets.

Anonymous poster hash: d7b2b...664

Takk for svar :)

Jeg tenker å bruke Wordpress og kjøpe webhotell hos CoolDaddy.

Har ikke funnet et theme som er i nærheten av det jeg ønsker. Føler ikke for å betale 500 kroner for et tema som jeg ikke aner hvordan jeg skal få fikset den øverste delen som jeg vil.

Derfor gjør jeg litt research først :)

Plugins, widgets og annet design er som sagt ikke noe problem. Det er bare den første delen jeg sliter med :)

Anonymous poster hash: e972d...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Themet Atahualpa kommer med menylinje, og kan modifiseres i fillebiter ganske enkelt. Ellers finner du garantert en plugin som gjør nytten. Wordpress er takknemlig sånn sett.

Anonymous poster hash: d7b2b...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Themet Atahualpa kommer med menylinje, og kan modifiseres i fillebiter ganske enkelt. Ellers finner du garantert en plugin som gjør nytten. Wordpress er takknemlig sånn sett.

Anonymous poster hash: d7b2b...664

Men den var jo ikke noe bra utgangspunkt? :P

Menylinje klarer jeg å lage selv :)

Anonymous poster hash: e972d...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...