Gå til innhold

Har du en jobb hvor du er mye ute, hvordan er det når du er forkjøla?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har en jobb hvor dere må være mye ute og nesten i alt slags vær. Hvordan går det når dere er forkjøla?

Mannen har en sånn jobb men er sjelden syk eller er forkjøla, og om han har en forkjølelse så blir han ikke verre på jobb noe jeg syns er rart og urettferdig :P Har selv en jobb hvor jeg er ute ca halve arbeidsdagen og blir alltid verre da om jeg er forkjørla.

Våknet opp i går snørrete men dro på jobb, var ute i 2,5 time i strekk i kald vind og senere i en time (hadde en 6 timers arbeidsdag i går). Så nå er jeg mye verre og klarte ikke dra på jobb i sta. Har så vondt nå i halsen og ørene, og mye snørr. Temperaturen min er på 37,5 så ikke noe høy feber. Får så dårlig samvittighet og føler meg som en pingle som blir sykere av jobben. Klart ikke min feil, jeg kler meg godt og fryser ikke, men det hjelper ikke. Kan ikke velge å være inne hele arbridsdagen, er en type jobb hvor det da ikke er annet å gjøre, er ikke andre arbeidsoppgaver. Vil ikke si hva jeg jobber med for vil ikke kjennes igjen. Ser etter annen jobb fordi jeg holder ikke ut. Er snart vinter og da risikerer jeg å være mye syk, av erfaring så kommer jeg til å være det. Immunforsvaret mitt er sjekket og i orden, men det er sikkert litt dårligere enn noen andre.

Andre som har det sånn?

Anonymous poster hash: 4842d...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christina146

Jeg jobber i hjemmesykepleien, og går derfor mye inn og ut av varm bil, til iskaldt ute, og inn igjen i gjerne et veldig varmt hus.

Nesten alle på jobben går og snufser på vintermånedene her. Men veldig få som er hjemme på grunn av det. Vi er selvfølgelig ekstra påpasselig med hygiene, og bruker evt. munnbind om vi er redd for å smitte brukerene.

Jeg gikk ca. en uke på jobb slik du forklarer det, men tar gjerne paracet før jeg går på jobb. Og selvfølgelig har jeg med håndsprit overalt. :)

God bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage og må være masse ute! Blir ofte forkjøla i disse kalde og våte tider. Går på jobb uansett, bortsett fra når jeg har feber. Kler meg godt rundt halsen med skjerf!

Husk å ikke fryse på føttene. Blir selv aldri varm om jeg fryser på føttene, uansett hvor mye klær jeg har på. Ha gode, tykke og varme sko, kle deg godt på beina :-)

Forkjølelsen går over etter hvert :-)

Anonymous poster hash: 7d215...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage og må være masse ute! Blir ofte forkjøla i disse kalde og våte tider. Går på jobb uansett, bortsett fra når jeg har feber. Kler meg godt rundt halsen med skjerf!

Husk å ikke fryse på føttene. Blir selv aldri varm om jeg fryser på føttene, uansett hvor mye klær jeg har på. Ha gode, tykke og varme sko, kle deg godt på beina :-)

Forkjølelsen går over etter hvert :-)

Anonymous poster hash: 7d215...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en forkjølelse jeg har men bihulebetennelse, var hos legen i går og fikk antibiotika. Typisk, blir ofte verre enn en forkjølelse. Er jeg alene om det? Å gå på jobb med en forkjølelse som dere nevner blir noe annet om man ikke blir sykere, da går det selvfølgelig fint og jeg blir ikke hjemme.

Som sagt jeg fryser ikke ute, kler meg godt, også på bena.

TS

Anonymous poster hash: 4842d...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...