Gå til innhold

Dere som bruker/har brukt Loette, spørsmål!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal sannsynligvis begynne på Loette, har fått utskrevet resept men må først ta en blodprøve for å vite om jeg er utsatt for blodpropp eller ikke. Om det viser seg at jeg er det, skal jeg sette inn hormonspiral - noe som var et alternativ, men jeg er veldig redd for at det skal gjøre vondt og liker ikke tanken på at den skal sitte der i flere år, og at jeg ikke har kontroll over om den er der eller ikke og slikt. Jeg har noen spørsmål til dere som bruker Loette, håper dere kan svare!

1. Opplevde du vektnedgang/vektoppgang? I så tilfelle hvordan? Spiste du mer, spiste du mindre, gikk vekten opp eller ned selv om der ikke var noen forandringer i kosten osv?

2. Røyker du eller røkte du før du begynte på pillene? Har du merket noen ekstra bivirkninger i forhold til dette? Har hørt at de som røyker ikke får utskrevet p-piller, jeg røyker men om jeg greide å slutte så var det ikke noe problem.

3. Fikk du kviser? Jeg har slitt ufattelig mye med kviser nå i tenårene, men i løpet av de 3 siste årene har jeg fått orden på huden min og sliter ikke lenger med kviser på samme måte som før. Er redd for at jeg skal få store utbrudd igjen.

4. Om du har gått på Cerazette, hvordan var bivirkningene i forhold til Loette?

5. Fikk du økt behåring? Jeg har allerede mye kroppshår fra før (og jeg mener MYE), vil ikke ha mer!

6. Endret den seksuelle lysten seg? Og merket du noen endringer i brystene?

7. Hvor lenge har du gått på dem?

Og dette er et eget spørsmål til de som sliter psykisk og som går på medikamenter, enten SSRI eller Bupropion (jeg går på Wellbutrin), merket dere noen forandringer i humøret? Ble dere mer deprimert eller oppspilte? Er redd for å få meg en knekk psykisk med tanke på alle hormonene jeg da får i meg. Jeg glemte å nevne til legen at jeg går på Wellbutrin, noe jeg kanskje burde gjort men hun spurte ikke om jeg gikk på andre medisiner.



Anonymous poster hash: 34b39...d19
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal sannsynligvis begynne på Loette, har fått utskrevet resept men må først ta en blodprøve for å vite om jeg er utsatt for blodpropp eller ikke. Om det viser seg at jeg er det, skal jeg sette inn hormonspiral - noe som var et alternativ, men jeg er veldig redd for at det skal gjøre vondt og liker ikke tanken på at den skal sitte der i flere år, og at jeg ikke har kontroll over om den er der eller ikke og slikt. Jeg har noen spørsmål til dere som bruker Loette, håper dere kan svare!

1. Opplevde du vektnedgang/vektoppgang? I så tilfelle hvordan? Spiste du mer, spiste du mindre, gikk vekten opp eller ned selv om der ikke var noen forandringer i kosten osv? Merker ingen forskjell

2. Røyker du eller røkte du før du begynte på pillene? Har du merket noen ekstra bivirkninger i forhold til dette? Har hørt at de som røyker ikke får utskrevet p-piller, jeg røyker men om jeg greide å slutte så var det ikke noe problem. Røyker ikke

3. Fikk du kviser? Jeg har slitt ufattelig mye med kviser nå i tenårene, men i løpet av de 3 siste årene har jeg fått orden på huden min og sliter ikke lenger med kviser på samme måte som før. Er redd for at jeg skal få store utbrudd igjen.

4. Om du har gått på Cerazette, hvordan var bivirkningene i forhold til Loette? Ingen hudproblemer :)

5. Fikk du økt behåring? Jeg har allerede mye kroppshår fra før (og jeg mener MYE), vil ikke ha mer! Nei

6. Endret den seksuelle lysten seg? Og merket du noen endringer i brystene? Har litt nedsatt sexlyst, litt øm i brystene nå og da, men ingen endring størrelsesmessig

7. Hvor lenge har du gått på dem? 7 år

Og dette er et eget spørsmål til de som sliter psykisk og som går på medikamenter, enten SSRI eller Bupropion (jeg går på Wellbutrin), merket dere noen forandringer i humøret? Ble dere mer deprimert eller oppspilte? Er redd for å få meg en knekk psykisk med tanke på alle hormonene jeg da får i meg. Jeg glemte å nevne til legen at jeg går på Wellbutrin, noe jeg kanskje burde gjort men hun spurte ikke om jeg gikk på andre medisiner.

Anonymous poster hash: 34b39...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sannsynligvis begynne på Loette, har fått utskrevet resept men må først ta en blodprøve for å vite om jeg er utsatt for blodpropp eller ikke. Om det viser seg at jeg er det, skal jeg sette inn hormonspiral - noe som var et alternativ, men jeg er veldig redd for at det skal gjøre vondt og liker ikke tanken på at den skal sitte der i flere år, og at jeg ikke har kontroll over om den er der eller ikke og slikt. Jeg har noen spørsmål til dere som bruker Loette, håper dere kan svare!

1. Opplevde du vektnedgang/vektoppgang? I så tilfelle hvordan? Spiste du mer, spiste du mindre, gikk vekten opp eller ned selv om der ikke var noen forandringer i kosten osv? Har ikke merket noe, vekten har vært rimelig stabil hele veien!

2. Røyker du eller røkte du før du begynte på pillene? Har du merket noen ekstra bivirkninger i forhold til dette? Har hørt at de som røyker ikke får utskrevet p-piller, jeg røyker men om jeg greide å slutte så var det ikke noe problem. Jeg røkte før jeg begynte på pilla, men sluttet en liten stund før. Legen sa aldri noe spesielt, og jeg har ikke merket noe.

3. Fikk du kviser? Jeg har slitt ufattelig mye med kviser nå i tenårene, men i løpet av de 3 siste årene har jeg fått orden på huden min og sliter ikke lenger med kviser på samme måte som før. Er redd for at jeg skal få store utbrudd igjen. Denne er jeg faktisk litt usikker på. Jeg har som deg slitt veldig med huden min, men jeg har egentlig ikke merket noe forskjell, men vanskelig å si. Jeg vil likevel påstå at huden min er mye bedre enn den var for noen år siden, så om tviler på at det har noe med hormonene i pilla å gjøre.

4. Om du har gått på Cerazette, hvordan var bivirkningene i forhold til Loette? Har ikke brukt

5. Fikk du økt behåring? Jeg har allerede mye kroppshår fra før (og jeg mener MYE), vil ikke ha mer! Nei

6. Endret den seksuelle lysten seg? Og merket du noen endringer i brystene? Har ikke merket forskjell

7. Hvor lenge har du gått på dem? 4 år

Og dette er et eget spørsmål til de som sliter psykisk og som går på medikamenter, enten SSRI eller Bupropion (jeg går på Wellbutrin), merket dere noen forandringer i humøret? Ble dere mer deprimert eller oppspilte? Er redd for å få meg en knekk psykisk med tanke på alle hormonene jeg da får i meg. Jeg glemte å nevne til legen at jeg går på Wellbutrin, noe jeg kanskje burde gjort men hun spurte ikke om jeg gikk på andre medisiner.

Anonymous poster hash: 34b39...d19

Jeg har generelt hatt veldig positive erfaringer med Loette! Det er en av de mildeste typene, jeg har ikker merket noe til bivirkninger, og mensturasjonen er stabil. Hvis jeg har hoppet over mens-uken kommer den veldig fort dersom jeg glemmer å ta en pille i neste syklus, men tar jeg alle pillene til riktig tid går alt veldig fint for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. jeg har gått opp 1-2 kg det siste året, men veit jo ikke om det er pga p-pillene eller noe annet

2. røyker ikke

3. jeg har fått et kviseutbrudd nå i september/oktober. har aldri hatt noe særlig kviser før, men er jo 7 mnd siden jeg begynte på p-pille så er vel usannsynlig at det er pga dem

4. har ikke gått på Cerazette

5. nei

6. nei

7. siden mars

er veldig fornøyd! tar bare de rosa pillene og slipper å ha mensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikke som jeg har lagt merke til. Man legger jo på seg av ppiller mest på grunn av økt matlyst, men det har jeg ikke merket noe av.

2. Røyker ikke

3. Jeg får alltid en, maks to, dagene før uka begynner.

4. Mye av det samme. Jeg sluttet på Cerazette fordi jeg fikk oftere småblødninger og ustabil syklus generelt. Loette roet ned dette og er stabilt igjen. I forhold til bivirkninger så merker jeg ikke stort forskjell, utenom at jeg har kraftigere blødninger og litt mer vondt under den uka. Ellers ingen forandringer.

5. Ikke som jeg har lagt merke til

6. Ingen forskjell i det heletatt

7. ett år



Anonymous poster hash: 023cd...379
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Opplevde du vektnedgang/vektoppgang? I så tilfelle hvordan? Spiste du mer, spiste du mindre, gikk vekten opp eller ned selv om der ikke var noen forandringer i kosten osv? Gikk opp 2-3 kg, fikk VELDIG økt matlyst.

2. Røyker du eller røkte du før du begynte på pillene? Har du merket noen ekstra bivirkninger i forhold til dette? Har hørt at de som røyker ikke får utskrevet p-piller, jeg røyker men om jeg greide å slutte så var det ikke noe problem. Nei, røkte/røyker ikke. Viss du røyker får du skrevet ut annen type piller.

3. Fikk du kviser? Jeg har slitt ufattelig mye med kviser nå i tenårene, men i løpet av de 3 siste årene har jeg fått orden på huden min og sliter ikke lenger med kviser på samme måte som før. Er redd for at jeg skal få store utbrudd igjen. Merket ingen forskjell i det heletatt.

4. Om du har gått på Cerazette, hvordan var bivirkningene i forhold til Loette?

5. Fikk du økt behåring? Jeg har allerede mye kroppshår fra før (og jeg mener MYE), vil ikke ha mer! Nei

6. Endret den seksuelle lysten seg? Og merket du noen endringer i brystene? Null sexlyst what so ever. Det gikk faktisk så langt at sex ble totalt frastøtende for meg, som var grunnen til at jeg sluttet.

7. Hvor lenge har du gått på dem? Gikk på dem 6 mnd før jeg byttet merke da jeg ikke orket å ha konstant mens og synes sex var frastøtende. Ble liksom litt mer prevansjon enn jeg hadde tenkt på da jeg begynte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk ett år. Fikk masse gjennombruddsblødninger og ble tynnere.



Anonymous poster hash: 1ee56...096
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nei

2. Røyker ikke

3. Jeg fikk EKSTREMT mye kviser av Loette!! Det var en av grunnene til at jeg byttet fra merket. Jeg slet også mye med kviser i tenårene, men det gikk over til jeg begynte på Loette. Fikk mange stygge arr i ansiktet etter kvisene også, for det var ikke bare helt "vanlige" kviser.

4. -

5. Nei

6. Merket ingen endring i brystene, men den seksuelle lysten derimot, den forsvant helt.

7. Gikk på dem i 6 mnd mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nei, ikke noe særlig merkbart i alle fall

2. Nei

3. Nei, ikke utenom det vanlige

4.

5. Nei

6. Er som vanlig begge delene

7. Litt over ett år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Jeg gikk ikke opp eller ned i vekt, men fikk masse kviser så måtte slutte. Men varierer veldig fra person til person, men merker du at du får mer kviser er det ikke noe vits i å vente på at det går over, eg ga det et år før jeg ga opp da det ikke ble bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Jeg gikk ned i vekt.

#Ingen kviseplager eller økt urenhud. Har #Ikke prøvd cerazette, men ei venninne gikk på de. Vi startet ca samtidig og hadde mange like symptomer som meg).

#ikke økt mengde kroppshår

#likemye sexlyst (stor appetitt)

#Brukte dem i 6-7år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...