Gå til innhold

Dersom man har vondt resten av livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I f.eks benet eller en arm, kan man få smertestillende? Hvis man tar mer enn 10 paracetamol i mnd, kan man få kronisk hodepine.

Anonymous poster hash: b1cb3...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar fast 2 cataflam om dagen. Tror virkestoffet er ibuprofen. Er nevrolog som har forskrevet dette, så jeg regner med at det går an.

Jeg tar de pga. migrene (har annen migrenemedisin til anfallene) og nerveblokkasje i nakken med smerteutstråling til ene armen.

Dette fjerner ikke smertene mine helt, så det kommer vel litt an på i hvilken grad du har vondt? Jeg velger heller å ha litt vondt, fordi jeg uansett har hatt det sånn siden jeg var 13/14, enn å probbe kroppen min full i smertestillende.. feil medisinering kan jo medføre større smerter.



Anonymous poster hash: e9b65...fd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibuprofen, det er ikke i samme gate som ibux?

Anonymous poster hash: b1cb3...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibuprofen, det er ikke i samme gate som ibux? Anonymous poster hash: b1cb3...f94

Ibux, Naproxun og alle de "gamle" leddgiktmedisinene tilhører gruppen NSAIDs.

Anonymous poster hash: 8a41f...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux, Naproxun og alle de "gamle" leddgiktmedisinene tilhører gruppen NSAIDs.Anonymous poster hash: 8a41f...a9f

Det sier meg ingenting. Er det noe annet enn ibuprofen?

Anonymous poster hash: b1cb3...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier meg ingenting. Er det noe annet enn ibuprofen?Anonymous poster hash: b1cb3...f94

Ja, litt annerledes virkestoff, det er diklofenak. Det samme som Voktaren. Det er NSAID's både cataflam og Ibux, men Cataflam/Voltaren har en enda mer smertestillende effekt, tror jeg.

Anonymous poster hash: 30203...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, litt annerledes virkestoff, det er diklofenak. Det samme som Voktaren. Det er NSAID's både cataflam og Ibux, men Cataflam/Voltaren har en enda mer smertestillende effekt, tror jeg.Anonymous poster hash: 30203...389

Ok. Tenker på magen, ibux er for sterkt for magen min, + at jeg allerede går på 1 type medisin.

Anonymous poster hash: b1cb3...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tenker på magen, ibux er for sterkt for magen min, + at jeg allerede går på 1 type medisin.Anonymous poster hash: b1cb3...f94

Da ber du om resept på enterotabl. Disse passerer magesekken i hel tilstand og løser seg opp først lenger nede i mage tarmsystemet.

Anonymous poster hash: 8a41f...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel større sjanse for at du får henvisning til en spesialist på den kroppsdelen du har vondt i og så behandling for skaden eller årsaken til at du har smerter som symptom.

Heller det enn å gå på smertestillende resten av livet, du kan jo risikere at du blir avhengig av noe, eller at smertestillende mister effekten over tid fordi kroppen venner seg til en jevn tilgang av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel større sjanse for at du får henvisning til en spesialist på den kroppsdelen du har vondt i og så behandling for skaden eller årsaken til at du har smerter som symptom.

Heller det enn å gå på smertestillende resten av livet, du kan jo risikere at du blir avhengig av noe, eller at smertestillende mister effekten over tid fordi kroppen venner seg til en jevn tilgang av dem.

Nei, det er permanent, det kan ikke fikses.

Anonymous poster hash: b1cb3...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...