Gå til innhold

Jeg må helt ærlig innrømme en ting..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dusjet som oftest kroppen hver dag, men ikke alltid. Håret vasker jeg en gang i uken. Har aldri hatt så mykt og glansfullt hår som det jeg har etter at jeg gikk over til 1 vask i uken.

Anonymous poster hash: c1aa7...6d9

Vet det er bra å ikke dusje for ofte, og at håret blir fett av for mye dusjing, men vil det ikke se veldig flatt og fett ut de siste dagene / altså etter 4-5-6-7 dager uten dusjing?:)

Anonymous poster hash: f2cfb...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt ann på for min del. I sommer når det var over 30 grader måtte jeg dusje både om morgenen, etter jobb og på kvelden, for ble jo svett bare av å sitte i ro. Nå på høsten holder det med annenhver dag, hvis jeg ikke er aktiv, men da dusjer jeg både kropp og hår.

Er jo litt vanesak, før vasket jeg håret hver tredje dag og da ble det fett hver tredje dag, nå blir det fett annenhver dag og da må jeg vaske det annenhver dag ;)

Er det ikke motsatt? Du vasker det annenhver dag og da blir det fett annenhverdag?:P

Anonymous poster hash: f2cfb...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer ikke hver dag, hos meg kan det faktisk ta dager mellom at jeg dusjer meg..

Passer alltid på at håret ikke er fett, ikke alltid jeg dusjer hele meg når jeg vasker det.

Og jeg leser mye om at folk dusjer hver eneste dag.. er folk virkelig så svette, eller er det bare overhygienisk?

Jeg må bare også si, mange tenker sikkert nå at jeg går rundt og stinker! Noe jeg ikke gjør, helt 100% sikkert.

Dusjer alltid etter trening eller om jeg svetter selvfølgelig, men jeg er ingen "svetter" til normal hverdags :P

Hos meg ER faktisk hver 3 dag helt normalt!

Anonymous poster hash: a11f9...179

Jeg dusjer hver dag, fordi jeg er vant til det, det hadde sikkert holdt om jeg hadde dusja annenhver dag. Men, dusjer en sjelnere enn annenhver dag, vil jeg påstå det lukter av kroppen, garantert. Om en selv kjenner det er ikke sikkert, men andre gjør det. Fysja meg.

Anonymous poster hash: 6c275...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg dusjer annenhver dag, men vasker meg jo.

Er ikke overhysterisk, og kan godt ha sex selv om jeg ikke er nydusjet eller akkurat har barbert meg. Stubbene kommer fort, og samboer dusjer heller ikke før sex. Har aldri merket noe lukt. Må innrømme at jeg synes det er rart hvis folk alltid har tid til å dusje før sex.

Men har jo lest om folk som dusjer før og etter trening. Forstår ikke poenget.

Har ikke merket noe stank på offentlig transport heller. Kanskje noen ganger, men tenker at hvis man hele tiden lukter stank fra andre så er man overømfintlig eller kanskje det bare det at det forventes at det skal lukte blomster.

Er vel samme folka som påstår at de kan lukte at fremmede har mensen når de går bak dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er bra å ikke dusje for ofte, og at håret blir fett av for mye dusjing, men vil det ikke se veldig flatt og fett ut de siste dagene / altså etter 4-5-6-7 dager uten dusjing?:)

Anonymous poster hash: f2cfb...129

I begynnelsen ble det fort fett, men etterhvert som håret mitt ble vandt til å bli vasket en gang i uken, har det gått greit.

Anonymous poster hash: c1aa7...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen ble det fort fett, men etterhvert som håret mitt ble vandt til å bli vasket en gang i uken, har det gått greit.

Anonymous poster hash: c1aa7...6d9

Samme gjør jeg, vasker det en gang i uken, med bare balsam. Håret har blitt fantastisk!

Anonymous poster hash: 17ff7...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme gjør jeg, vasker det en gang i uken, med bare balsam. Håret har blitt fantastisk!

Anonymous poster hash: 17ff7...ac9

Du vasker håret med balsam? Da blir jo ikke håret vasket.

Anonymous poster hash: c1aa7...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg dusjer heller ikke hver dag. dusjer alltid etter trening eller jobb. så jobber jeg 5 dager i strekk så dusjer jeg 5 dager i strekk, men ellers dusjer jeg ca annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har afro hår som fort blir slit og tørt, vasker derfor håret en gang i uken. Dusjer annenhver dag eller hver dag avhengig av aktivitetnivå eller om jeg har mensen. ;)

Selve dusjen er aldri stress, Det er på smøringen av fuktighetskrem eller olje som er stress. ;)



Anonymous poster hash: cb122...2fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gjør jeg, vasker det en gang i uken, med bare balsam. Håret har blitt fantastisk!

Anonymous poster hash: 17ff7...ac9

Da blir jo håret fettete, i hvertfall ved hodebunnen.

Anonymous poster hash: c6dc9...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer ikke hver dag, hos meg kan det faktisk ta dager mellom at jeg dusjer meg..

Passer alltid på at håret ikke er fett, ikke alltid jeg dusjer hele meg når jeg vasker det.

Og jeg leser mye om at folk dusjer hver eneste dag.. er folk virkelig så svette, eller er det bare overhygienisk?

Jeg må bare også si, mange tenker sikkert nå at jeg går rundt og stinker! Noe jeg ikke gjør, helt 100% sikkert.

Dusjer alltid etter trening eller om jeg svetter selvfølgelig, men jeg er ingen "svetter" til normal hverdags :P

Hos meg ER faktisk hver 3 dag helt normalt!

Anonymous poster hash: a11f9...179

Jeg dusjer nesten en gang hver dag, men bruker nesten aldri såpe bortsett fra under armer og nedentil når jeg har mensen. Håret vasker jeg maks en gang i uka.

Anonymous poster hash: 9a5e6...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vasker håret med balsam? Da blir jo ikke håret vasket.

Anonymous poster hash: c1aa7...6d9

Jo det gjør det. Som sjampo, så innholder også balsam overflateaktive stoffer som bidrar til å øke vannets vaskeevne. En balsam uten masse pleie-stoffer/silikon/mineralolje funker fint til hårvask for folk med tørt hår. Jeg bruker sjampo kanskje 4 ganger i året. Og jeg har fortsatt rent hår.

Anonymous poster hash: 9a5e6...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk dusjer generelt for mye, spesielt når det er hver dag. Jeg ser bort i fra når en dusjer pga. trening, skitten jobb eller noe slikt. Er ikke bra for huden heller å dusje hver dag. Jeg dusjer som regel annen hver dag, og ellers ved behov.

Men noe annet jeg har lagt merke til er at det ser ut til at majoriteten dusjer på morran. Jeg dusjer alltid på kvelden Klarer ikke helt å forstå hvorfor morra-dusjing er så populært? :P Ikke at folk skal få gjøre hva de vil altså, jeg klarer bare ikke å identifisere meg med det :fnise:

Anonymous poster hash: e4a6a...486

Man svetter i gjennomsnitt en halv liter om natta. Jeg lukter svette under armene om morgenen. Så hvis jeg dusjer på kvelden så må jeg vaske meg under armene om morgenen før jobb. Ellers dusjer jeg alt i fra 2 ganger daglig til annenhver dag. Alt etter hva jeg har drevet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer annenhver dag, men vasker meg jo.

Er ikke overhysterisk, og kan godt ha sex selv om jeg ikke er nydusjet eller akkurat har barbert meg. Stubbene kommer fort, og samboer dusjer heller ikke før sex. Har aldri merket noe lukt. Må innrømme at jeg synes det er rart hvis folk alltid har tid til å dusje før sex.

Men har jo lest om folk som dusjer før og etter trening. Forstår ikke poenget.

Har ikke merket noe stank på offentlig transport heller. Kanskje noen ganger, men tenker at hvis man hele tiden lukter stank fra andre så er man overømfintlig eller kanskje det bare det at det forventes at det skal lukte blomster.

Er vel samme folka som påstår at de kan lukte at fremmede har mensen når de går bak dem :)

Kan du ha sex på kvelden selv om du ikke har dusjet/vasket deg nedentil siden morgenen?

Endret av KG dama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gjør det. Som sjampo, så innholder også balsam overflateaktive stoffer som bidrar til å øke vannets vaskeevne. En balsam uten masse pleie-stoffer/silikon/mineralolje funker fint til hårvask for folk med tørt hår. Jeg bruker sjampo kanskje 4 ganger i året. Og jeg har fortsatt rent hår.

Anonymous poster hash: 9a5e6...4d1

Takk, da lærte jeg noe nytt :) Fant masse info om dette på nettet, kanskje jeg må vurdere å prøve det selv :)

Anonymous poster hash: c1aa7...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på. Dusjer alltid når jeg har trent eller gjort noe annet som har forårsaket svette selvsagt.

Ellers dusjer jeg når jeg skal noe av typen fest, byen, møter, filmkveld, osv. Jeg dusjer også når jeg føler meg ekkel, men av og til vasker jeg bare håret. Alt dette summert opp tilsvarer car 3-4 ganger i uken i snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The damned

Kan du ha sex på kvelden selv om du ikke har dusjet/vasket deg nedentil siden morgenen?

Tja, jeg har gjort det. Ikke alltid man har tid til vask før sex. Ikke uten å ødelegge stemningen helt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gjør det. Som sjampo, så innholder også balsam overflateaktive stoffer som bidrar til å øke vannets vaskeevne. En balsam uten masse pleie-stoffer/silikon/mineralolje funker fint til hårvask for folk med tørt hår. Jeg bruker sjampo kanskje 4 ganger i året. Og jeg har fortsatt rent hår.

Anonymous poster hash: 9a5e6...4d1

Lurer på en ting og håper på svar :)

Hvordan vasker du håret med balsam? Vasker du først håret med bare vann og så tar balsam i tuppene?

Eller vasket du hele håret og hodebunn med balsam?

Har du et merke å anbefale?

:)

Anonymous poster hash: c1aa7...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok som TS, dusjer annenhver dag. Skulle jeg gjort det hver dag, hadde ansiktshuden min blitt veldig tørr og stram, noe som er veldig ubehagelig (sliter med atopisk eksem). Kattevask hver dag og benytter meg selvfølgelig av deodorant.

Overraskende nok stinker jeg ikke til tross for at jeg ikke dusjer hver dag. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mange jeg kjenner dusjer hver dag. Bruker ikke såpe annet enn der det trengs. Vasker ikke håret hver dag. Kjenner mange som vasker håret en gang i uken eller hver 2-3. dag ca. Kjenner også mange som ikke dusjer hver dag (noen av dem lukter det av... de er heller ikke så flinke til å skifte klær så det lukter av klærne med kroppslukt også...) Noen vi ha det sånn og noen vil ha det slik. En morgendusj er godt for stive og trøtte muskler og lemmer med en god, varm dusj føles som luksus. Andre har ikke behov for det. Vi er forskjellige og jeg synes hver enkelt må få gjøre det som en føler seg mest vel med. Alt er vel greit så lenge en ikke går rundt og lukter "hest" eller noe annet hehe. :fnise:



Anonymous poster hash: 4f4c1...cc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...