Gå til innhold

Nesen min etter etterlengtet operasjon. [Bilder]


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det ser kjempe fint ut. Er selv misfornøyd med nesa mi, men kommer nok aldri til å gjøre noe med den fordi jeg ikke orker tanken på hevelser og smerte i ansiktet pga en operasjon jeg ikke MÅ ha. Jeg hadde brudd i nesa da jeg var liten så den ser rar ut pga det.

Er helt utrolig at kirurgene klarer å fikse slike ting på en så diskret måte.

Syns ikke nesa di så forferdelig ut før operasjon, men forstår hvorfor du hadde lyst å operere og syns ikke du skal skamme deg for at du har tatt det valget. Noen trives med nesa slik den er og noen plages av det. Har selv operert brystene og selvom det var åpenlyst hvorfor jeg valgte å operere kan jeg få høre kommentarer som at "jeg syns de så fine ut jeg, skjønner ikke hvorfor du ville operere, naturlig er best" osv. De tenker kanskje at det er en måte å gi et kompliment, men det virker helt motsatt. For meg føles det bedre om de sier "jeg skjønner godt at du ville operere, jeg hadde gjort det samme om jeg hadde vært i dine sko".

Anonymous poster hash: 537b8...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud som jeg hater skjønnhetsidealet i dag!! Alle skal se perfekte ut og det finnes vel nesten ikke en eneste jente (ei heller snart gutt) som ikke hater noe ved kroppen sin.

Når vi var små så ga vi faen i hvordan vi så ut. Vi bekymret oss ikke over nesen, ørene, magen eller rumpa vår. Vi var muligens bare litt bekymret når mamma sa det var blomkålgrateng til middag!

Dette er ikke kritikk av deg som person eller ditt valg! For jeg skjønner deg! Jeg har en nese som fra siden ser ut som unnarennet i holmenkollen.. Men jeg har heldigvis ikke latt meg påvirke så mye av media og vår tids utseendekrav at jeg har vurdert operasjon..

Syns bare det er så ufattelig synd at det finnes så mange som legger seg under kniven, bruker svimlende summer og utsetter seg for komplikasjoner og risiko kun for å endre på utseendet. Totalt unødvendig egentlig. Hadde vi aldri sett på tv eller lest blader som maser og tjaser om hva den perfekte kropp er, hadde vi alle vært fornøyd med den vi er og tatt våre ulikheter og sett på det som noe unikt og fint! Men nei. Her sitter jeg og misliker nesen min, magen min, bollemusa mi, tærne mine.. You name it. For de er ikke liten og søt, feminin.. Ikke perfekt..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tenkte jeg kunne legge ut før/etter bilde av nesen min her for de som kanskje vurderer neseoperasjon selv, siden jeg lette mye selv og satte pris på alt jeg fant.

Jeg har hatt en lang og litt vanskelig reise, siden jeg har slitt helt ekstremt med selvbildet mitt på grunn av nesen min. Den var stor og maskulin, og passet rett og slett ikke inn i ansiktet mitt. For meg ble den et så stort problem at jeg ikke gikk en dag uten å tenke på den, og jeg ble omtrent deprimert i en periode.

Men etter veldig mye research så fant jeg ut at en svensk lege var tingen å satse på for meg. Dette var etter en konsultasjon hos en norsk plastikkirurg som virket flink, men som jeg mistet troen på etter konsultasjon. Jeg var også så desperat at jeg var innom tanken på USA en stund, men visste innerst inne at det aldri ville gå å reise dit.

Legen jeg fant via et svensk plastikkforum heter Per Windh, han holder til på Art Clinic i Gøteborg. Han er ikke den mest pratsomme legen, men resultatene hans snakker for seg. Jeg fant noen før/etter bilder på forumet, og nå har jeg jo også fått tatt en sniktitt på mitt resultat og er fornøyd så langt.

På bildene har det kun gått en snau uke, og dermed er det fortsatt mye hevelse. Det sies at 60% av hevelsen har lagt seg etter et par måneder, og etter det går det opptil et år før man kan si at det endelige resultatet er der. Så jeg krysser fingrene for at alt blir bra!

Her har dere et bilde. Ikke det beste, men kanskje jeg kommer med fler hvis noen er interessert.

Anonymous poster hash: 7d90a...b16

Anonymous poster hash: 7d90a...b16

Klikk på denne boggen. Her finner du beskrivelse av en neseoperasjon, med før og etterbilder, utført på Plastikkirurgisk Institutt av Stefan Emmes.

http://leaduvet.blogg.no/1410990603_neseoperasjonen_fr_og.html

Anonymous poster hash: db7c7...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du ble kjempefin! Synes det er modig gjort av deg å legge ut bilder og fortelle om operasjonen og grunnene bak denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Kjempefin nese! Kan jeg spørre hva du betalte for operasjonen? Var det nesetippen du endret i tillegg til å file selve neseryggen? Jeg skal ta neseoperasjon selv men har ikke valgt kirurg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns før-nesen var fin også, men resultatet ble veldig pent :)

Vil fikse på nesen selv, men jeg har kun "problemer" med nesetippen. Det skal visst være mer komplisert har jeg skjønt. Så det er litt å tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal visst være mer komplisert har jeg skjønt. Så det er litt å tenke på

Etter hva jeg vet er det ingen som kan fikse tuppen i Norge, men i utlandet derimot.

Jeg har en tupp som jeg og gjerne kunne ha gjort noe med, men jeg har en særdeles fortreffelig luktsans og er svært luktsensitiv og er litt redd for at noe skal skje med den. Så derfor så gjør jeg ingenting. :)

Ellers så står det enorm respekt til dem som legger ut sine neser her: http://fuckyeahbignoses.tumblr.com/

Mange sier her at pga siden så har de fått nytt syn på nesen sin og akseptert den mer. Noen der har neser i større størrelser enn ts, og mindre. Og jo, det jeg sier er at jeg har større respekt for dem som aksepterer sin egen unikhet fremfor å se ut som alle andre. Det er jo neser som får "navn" etter leger som utfører mange neseoperasjoner. Type "å ja, så du har fått en Dr. Brandt nese du og!" Som om det virkelig gjør deg unik. :rolleyes:

Anonymous poster hash: 78271...900

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg vet er det ingen som kan fikse tuppen i Norge, men i utlandet derimot.

Jeg har en tupp som jeg og gjerne kunne ha gjort noe med, men jeg har en særdeles fortreffelig luktsans og er svært luktsensitiv og er litt redd for at noe skal skje med den. Så derfor så gjør jeg ingenting. :)

Anonymous poster hash: 78271...900

Joda det er et, min venninne gjorde det i Norge for litt over et år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betalte du?

40 000kr

Anonymous poster hash: 91ed2...f10

Anonymous poster hash: db7c7...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns før-nesen var fin også, men resultatet ble veldig pent :)

Vil fikse på nesen selv, men jeg har kun "problemer" med nesetippen. Det skal visst være mer komplisert har jeg skjønt. Så det er litt å tenke på

Tror ikke det er noe problem å fikse nesetippen for en erfaren nesekirurg. Gå på konsultasjon og forhør deg, eller send bilde av nesen på mail til kirurgen.

Anonymous poster hash: db7c7...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes før-nesen var finere. Beklager.



Anonymous poster hash: c7c59...a0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud som jeg hater skjønnhetsidealet i dag!! Alle skal se perfekte ut og det finnes vel nesten ikke en eneste jente (ei heller snart gutt) som ikke hater noe ved kroppen sin.

Når vi var små så ga vi faen i hvordan vi så ut. Vi bekymret oss ikke over nesen, ørene, magen eller rumpa vår. Vi var muligens bare litt bekymret når mamma sa det var blomkålgrateng til middag!

Dette er ikke kritikk av deg som person eller ditt valg! For jeg skjønner deg! Jeg har en nese som fra siden ser ut som unnarennet i holmenkollen.. Men jeg har heldigvis ikke latt meg påvirke så mye av media og vår tids utseendekrav at jeg har vurdert operasjon..

Syns bare det er så ufattelig synd at det finnes så mange som legger seg under kniven, bruker svimlende summer og utsetter seg for komplikasjoner og risiko kun for å endre på utseendet. Totalt unødvendig egentlig. Hadde vi aldri sett på tv eller lest blader som maser og tjaser om hva den perfekte kropp er, hadde vi alle vært fornøyd med den vi er og tatt våre ulikheter og sett på det som noe unikt og fint! Men nei. Her sitter jeg og misliker nesen min, magen min, bollemusa mi, tærne mine.. You name it. For de er ikke liten og søt, feminin.. Ikke perfekt..

Kvinner har alltid hatt et press og det har alltid vært skjønnhetsideal. Om det så var 80'tallet eller 1100 tallet. Det har bare vært i ulike former. Det var mye verre før i tiden da kvinner ikke kunne vaske håret/ ha giftige kjemikaler i det for at det skulle vært høyt, problemer med å puste pga korsett, kull som sminke osv osv. Det var ekstremt mye verre før.

Utseendet vil alltid spille en viktig rolle selv om man liker det eller ei. Det er slik alle andre ser oss, noe vi bærer med oss 24/7. Og jeg forstår veldig godt om hvorfor noen vil forandre på noe de ikke er fornøyd med når man har muligheten til det.

Ja, det ville vært mye bedre uten skjønnhets-press, men det er nå slik det er og alltid vil være uavhengig om hvor dumt folk synes det er.

Anonymous poster hash: 71451...451

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må legge til at bildet her er smått og har ganske dårlig kvalitet. Forskjellen er etter min mening mye mer betydelig i virkeligheten. Men det kommer jo litt ann på øyet som ser også. Jeg synes det hele virkelig var verdt det, og det er jo det som teller. :)

Og komplimentfisking? Tja, er hyggelig å høre at andre er enige i at resultatet ble fint. Men hovedgrunnen er som sagt at jeg lette veldig mye selv da jeg så etter kirurg, og bilder var vanskelig å finne, så håper jo at dette evt kan hjelpe andre på leting.

Nesen din ble kjempefin! :D

Jeg vurderer også veldig å dra til samme klinikk for å fikse på min nese, så lurer på noen ting som jeg håper at du kan svare på. :)

-Dro du alene dit eller hadde du noen med deg? Jeg vil helst holde dette skjult for venner og familie, så jeg vil dra alene, hvis det er mulig. Eller er det sånn at man bør ha noen med seg til å hjelpe seg etter operasjonen?

-Hadde du overnatting på klinikken? Hvor lenge var du i Gøteborg, før du dro hjem til Norge?

-Hvor lenge hadde du blåmerker og var hoven? Med andre ord, hvor lenge må man holde seg unna folk, for at ikke de skal se det?

-Var du på konsultasjon før operasjonen, eller sendte du inn bilder?

Anonymous poster hash: b6899...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin nese! Kan jeg spørre hva du betalte for operasjonen? Var det nesetippen du endret i tillegg til å file selve neseryggen? Jeg skal ta neseoperasjon selv men har ikke valgt kirurg enda.

Jeg betalte omtrent 46000 norske kroner. Kostet 49500 svenske. I tillegg kommer jo reisekostnader og overnatting, og småting man kjøper inn før operasjonen. Og konsultasjon som koster 500.

Nesen din ble kjempefin! :D

Jeg vurderer også veldig å dra til samme klinikk for å fikse på min nese, så lurer på noen ting som jeg håper at du kan svare på. :)

-Dro du alene dit eller hadde du noen med deg? Jeg vil helst holde dette skjult for venner og familie, så jeg vil dra alene, hvis det er mulig. Eller er det sånn at man bør ha noen med seg til å hjelpe seg etter operasjonen?

-Hadde du overnatting på klinikken? Hvor lenge var du i Gøteborg, før du dro hjem til Norge?

-Hvor lenge hadde du blåmerker og var hoven? Med andre ord, hvor lenge må man holde seg unna folk, for at ikke de skal se det?

-Var du på konsultasjon før operasjonen, eller sendte du inn bilder?

Anonymous poster hash: b6899...d86

-Dro du alene dit eller hadde du noen med deg? Jeg vil helst holde dette skjult for venner og familie, så jeg vil dra alene, hvis det er mulig. Eller er det sånn at man bør ha noen med seg til å hjelpe seg etter operasjonen?

Du må ha noen med deg, du kommer nemlig til å være passe groggy og føle deg veldig dårlig etter operasjonen. Du trenger noen som kan hente deg på klinikken og være med deg de første dagene. Jeg både spydde og følte meg kjempedårlig de første dagene. Veldig ukomfortabelt.

-Hadde du overnatting på klinikken? Hvor lenge var du i Gøteborg, før du dro hjem til Norge?

Jeg overnattet i bobil utenfor på parkeringen faktisk. Var veldig heldig da pappaen min har bobil. Man måtte overnatte i nærheten den første natten i tilfelle det skulle være komplikasjoner.

-Hvor lenge hadde du blåmerker og var hoven? Med andre ord, hvor lenge må man holde seg unna folk, for at ikke de skal se det?

Jeg hadde litt blå merker rundt øynene i litt over en uke, rundt 11 dager kanskje. Men på slutten var det kun et par mørkelilla prikker øverst på kinna som kunne halvveis sminkes bort. Det er veldig forskjellig fra person til person hvor hoven man blir og hvor mye blåmerker man får.

-Var du på konsultasjon før operasjonen, eller sendte du inn bilder?

Man må inn på en konsultasjon først, for at kirurgen kan kjenne på og se nesen din ordentlig, og for å gi deg all nødvendig informasjon. Det koster 500 for konsultasjonen. Man bør ta med seg noen gode bilder man har redigert selv på hvordan man ønsker at nesen skal bli seenes ut etter operasjon. Anbefaler "PlasticSurgerySimulator"-appen for å redigere bilder.

----

Her er et før/etter bilde til av nesen forresten. Etter-bildet er kun 5 uker etter op, så tippen er litt hoven fortsatt. Jeg kan gjerne legge til flere bilder etterhvert som tiden går. Jeg har prøvd å gjøre bakgrunnen mørkere på før-bildet for å få litt mer kontrast, hvis dere skulle lure på hvorfor det ser litt redigert ut. Jeg har ikke endret noe med formen på nesen.

Også må jeg nå dessverre legge til at selv om jeg har fått nærmest drømmeutseendet på nesen min nå, så opplever jeg ting som bekymrer meg litt. Jeg kan nemlig forsatt ikke puste gjennom nesen ordentlig (6 uker siden op). Dette til den grad at jeg er nødt til å puste med munnen fordi nesen min er så tett at jeg ikke får fri nok luftgjennomstrømning. Det føles ut som om jeg er konstant forkjøla. Jeg må liksom virkelig trekke pusten hardt inn for å få luft, og klarer kun å dra et par-tre trekk med nesen før jeg blir nødt til å bytte til munnen.

Jeg skal derfor både til kirurgen min og fastlegen om rundt en måned for å få sjekket dette grundig opp. Hvis det viser seg at problemet fortsatt er der om en måned så har jo noe gått ganske galt, og derfor vil jeg være litt forsiktig med å anbefale denne kirurgen akkurat nå. Men mitt inntrykk så langt er at han kan få nesen til å se estetisk tilfredsstillende ut, men jeg tror har kan ha en tendens til å overdrive hvor mye han fjerner av brusk o.s.v for å få til dette, slik at selve funksjonsevnen kan bli dårligere. Kun mitt nåværende inntrykk, kan gjerne oppdatere om en måned om hvordan det går.

Til slutt, tenk grundig over om du virkelig blir så plaget av utseendet på nesen din at du er villig til å eventuelt godta risikoene som kan følge med operasjon. Jeg har lest om mange f.eks som får bruskkuler, usymmetrisk nese o.s.v etter noen måneder. Og du kan jo risikere å ikke puste like bra etterpå, som i mitt tilfelle nå.

Jeg valgte operasjonen selv om jeg var livredd riskene, fordi nesen min plaget meg så mye at det gikk utover livskvaliteten min. Jeg hadde det ganske vanskelig da jeg skulle veie for og imot. Til slutt tenkte jeg at jeg ikke orket å plages så mye mer, og jeg tenkte at nesen kunne ikke bli seenes ut værre i mine øyne, så jeg valgte å godta riskene etter ekstremt mye om og men, og bekymringer.

Anonymous poster hash: 7d90a...b16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempefint! Jeg skjønner godt at du tok operasjonen, nesen har mye å si for ansiktet. Det er sjeldent man ser noe med en skikkelig stygg munn eller skikkelig stygge øyner, liksom.

Jeg har heldigvis en veldig pen nese, den er det eneste jeg fornøyd med med hele meg.



Anonymous poster hash: 217de...cf0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det var med smerte de neste dagene etter operasjonen?

Har vurdert neseoperasjon, men tror jeg aldri kommer til å tørre det, da jeg føler at det må jo gjøre kjempevondt veldig lenge?

Endret av Fayme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vondt i ca 1-2 måneder. Vevet tar litt tid å heles så det gjelder å ta det rolig minst år fremover



Anonymous poster hash: 1a589...37e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fiskes det etter komplimenter igjen, tydeligvis. :rolleyes:

Hvorfor i huleste opererte du nesen din? Den så da helt normal ut, og forskjellen etter operasjonen er nærmest ubetydelig, etter hva jeg kan se.

Anonymous poster hash: 91689...557

Det er da vel ingen fisking av komplimenter? For noen som vurderer en neseoperasjon er jo dette veldig nyttig! Det at du ikke kan se forskjellen kommer vel av at du aldri har hatt "problemer" med din egen nese.

Synes før-nesen var finere. Beklager.

Anonymous poster hash: c7c59...a0d

Unødvendig og veldig frekk kommentar.

For å svare på innlegget: Kjempefint resultat :biggrin: Ser mer feminin ut synes jeg, liten og nett! Ikke bra med komplikasjoner da, får håpe det blir bedre :klem:

Anonymous poster hash: 8aa1a...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...