Gå til innhold

Hva er "must" av sko i sommergarderoben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to svarte sandaler, et par sorte ballerinasko, og et par brune sandaler. 
Samt et par helt ordinære sko som tåler regn. Men føler jeg "mangler" noe. 
Kunne tenke meg noen lyse ballerinasko/sandaler. Skal snart til syden så derfor må garderoben oppdateres. :-) Hva bruker dere av sko om sommeren?



Anonymous poster hash: b4b96...f63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanne70

Havaianas (flipflops), enkle lysebrune skinnsandaler, espadriller og et par sandaler med kilehæl. Og et par Sneakers til kjøligere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg veldig bra med to par ballerinasko i nøytrale farger. Hadde sandaler i fjor, men har ikke gått til innkjøp av nye. Har også to par joggesko og 3 par converse som blir brukt oftere. Synes joggesko er mer behagelig å gå i, og her jeg bor er det ofte kjølig og vått. 



Anonymous poster hash: 9a6cb...ad9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 
Har kommet over en artikkel som tar for seg basic sko man må ha og der står det nude pumps. 
Så dette skal jeg skaffe til evt en lys sommerkjole, men hva med ballerinasko? Jeg synes ofte at til en litt mindre formell stil så er det fint med ballerinasko framfor pumps. Burde jeg kanskje ha et par sorte og et par nude der og da?



Anonymous poster hash: 04778...6fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converse, keds, nike free run, lave skinnboots og kinasko

Anonymous poster hash: c1117...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to svarte sandaler, et par sorte ballerinasko, og et par brune sandaler.

Samt et par helt ordinære sko som tåler regn. Men føler jeg "mangler" noe.

Kunne tenke meg noen lyse ballerinasko/sandaler. Skal snart til syden så derfor må garderoben oppdateres. :-) Hva bruker dere av sko om sommeren?

Anonymous poster hash: b4b96...f63

Et par mørke sandaler, et par lyse, et par finsandaler, noen par ballerinasko, toms, et psr lyse tøysko med knyting, et par sandaler med litt høyere hæl. Gjerne kilehæl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig sliter jeg i det store og det hele med å bygge opp en basisgarderobe som hører til sommeren. Noen som kan komme med noen tips?

Har investert i en sort og hvit t-shorte. Videre skal jeg kjøpe en hvit skjorte med lange ermer, for det har jeg hørt man "bør" ha. Ellers har jeg to denimbukser, og et blomstrete skjørt og et sort og noen kjoler. 
Jeg er veldig glad i fargene lilla, blå, hvit og sort. Bruker pastellvariantene av disse om sommeren. :-)

Har en meget klassisk stil, men ikke for formell. Liker f.eks lange cardiganer til hverdags for å gjøre stilen mer casual. 



Anonymous poster hash: 04778...6fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde investert i noen sandaler med høy hæl. :-) 
Tror jeg er veldig kjedelig hva angår sko, for føler det burde bestå av kun sort og hvit evt nude for at det skal passe til alt. For å være litt "sprø" har jeg et par sandaler i brunt. :P



Anonymous poster hash: 04778...6fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converse/Kawasaki/tøysko, ballerinas i diverse farger og en hel haug med sandaler med hæl og uten, til de finere anledninger og til hverdags.

 

Går ikke mye i pumps på sommeren, synes strappy sandals er finere til maxikjolen e.l. Eventuelt noen peeptoes. Spørs jo litt på temperatur, anledning og hva man kombinerer med selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Egentlig sliter jeg i det store og det hele med å bygge opp en basisgarderobe som hører til sommeren. Noen som kan komme med noen tips?

Har investert i en sort og hvit t-shorte. Videre skal jeg kjøpe en hvit skjorte med lange ermer, for det har jeg hørt man "bør" ha. Ellers har jeg to denimbukser, og et blomstrete skjørt og et sort og noen kjoler. 

Jeg er veldig glad i fargene lilla, blå, hvit og sort. Bruker pastellvariantene av disse om sommeren. :-)

Har en meget klassisk stil, men ikke for formell. Liker f.eks lange cardiganer til hverdags for å gjøre stilen mer casual. 

Anonymous poster hash: 04778...6fc

 

Hva er det du føler du mangler?

Du har t-skjorter, planlegger en  enkel, hvit skjorte fordi du har hørt at det 'må' man ha. 

- har du lyst på en hvit, enkel skjorte? Tenk mer på hvordan du skal bruke den og hva du skal bruke den sammen med enn hva noen sier du (og alle andre) 'må' ha.

 

Du liker lilla pastell. Da ville jeg sett etter lilla pastell om jeg var deg.

Du vil bygge en garderobe, men bygg da en garderobe som er deg og ikke en garderobe som er det noen sier du bare 'mååå ha'.

 

Hvorfor ikke se etter et par sandaler som passer skjørtet og ksommerkjolene dine? Gjør det noe om de sandalene ikke er hvite, sorte eller nude? 

 

Hold de dyre plaggene i klassiske, evige farver og la t-skjortene og andre plagg som ikke trenger være av samme kvalitet være farver som frisker opp antrekkene dine.

Anonymous poster hash: 03cb5...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er lista mi som følger; 
- to par ballerina sko. Sort og hvitt. 
- Ankelboots
- Sorte tøysko og et par sko som tåler regn
- Sorte og nude pumps
- Brune sandaler, og sorte

Takk for hjelp! :-)



Anonymous poster hash: 04778...6fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par rosa Havaianas (eller ha det nå heter) et par Fitflops med tåstropp i blingbling, et par blonde-Toms, et par Dolce&Gabbana slingback med halvhøy hæl i nude til kjole og trenger vel egentlig et par balerinas hvis jeg finner noe som er gode å ha på. Ja, og har også et par lette joggesko når været og antrekket krever det.

 

Når jeg tenker meg om så har jeg mange par designersko til pent, men de brukes jo ikke særlig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er det du føler du mangler?

Du har t-skjorter, planlegger en  enkel, hvit skjorte fordi du har hørt at det 'må' man ha. 

- har du lyst på en hvit, enkel skjorte? Tenk mer på hvordan du skal bruke den og hva du skal bruke den sammen med enn hva noen sier du (og alle andre) 'må' ha.

 

Du liker lilla pastell. Da ville jeg sett etter lilla pastell om jeg var deg.

Du vil bygge en garderobe, men bygg da en garderobe som er deg og ikke en garderobe som er det noen sier du bare 'mååå ha'.

 

Hvorfor ikke se etter et par sandaler som passer skjørtet og ksommerkjolene dine? Gjør det noe om de sandalene ikke er hvite, sorte eller nude? 

 

Hold de dyre plaggene i klassiske, evige farver og la t-skjortene og andre plagg som ikke trenger være av samme kvalitet være farver som frisker opp antrekkene dine.

Anonymous poster hash: 03cb5...43d

 

Det har du sikkert helt rett i. :-) 

Føler jeg burde bli flinkere til å kle meg, og det har vel derfor vært enklere å følge en "mal", men burde absolutt tenke ut i fra meg og hva jeg liker. 

Anonymous poster hash: 04778...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine "must" når det gjelder sommersko:

- Joggesko

- Ecco sandaler

- Pene sandaler med litt "bling"

- Converse

- Et par pumps med litt hæl



Anonymous poster hash: 13ac5...706
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har massevis av sko, fordi jeg elsker sko og kjøper for mye av de.

Men de jeg bruker om sommeren (og på ferie i "syden") er:

 

-Lave sandaler som er gode å gå i. De kan godt ha litt pynt.

-Sandaler med litt høye hæler, kilehæl er godt å gå i på ferie, og ser pent ut.

-Strandsandaler som det ikke er så nøye med. Flipflops eller crocs. 

 

Det er stort sett alt du trenger på ferie. Ellers hjemme:

 

-Slippers eller espadrillos

-Joggesko

-"Sommerstøvletter", dvs boots, ankelboots, eller andre som passer til vår/sommer/høst.

 

Opplever som oftest at jeg har tatt med for mange sko på ferie, det er jo kun noen få jeg bruker uansett. Husk også at du lett får gnagsår av sko i "syden". Føttene har en tendens til å bli større når det er varmt, og da tåler de lite, så ta med sko som du vet er gode! Ta med deg gnagsårplaster! Det gjør jeg, og det får jeg omtrent alltid bruk for.

 

Jeg kjøper oftest sko i farger som passer til klærne jeg har, evt de klærne jeg bruker mest. 

Jeg har ikke ballerinasko, jeg bruker heller sandaler eller slippers/espadrillos. Men ballerinasko er pent, og passer til omtrent alt.

 

Jeg har pumps, men bare 1-2 par tror jeg. Bruker dem nesten aldri, og kunne nok vært flinkere til det. Synes bare jeg ser for pyntet ut hvis jeg skal bruke dem, synes sandaler er mer "casual". Likevel kan jeg synes andre ser flotte ut med pumps, det er bare sånn jeg føler for egen del.

 

Anbefaler å se på sko fra f.eks Gabor og Tamaris. De er gode å gå i, og kan brukes i mange år. Jeg er ikke så komfortabel med høye hæler, men alle fra Gabor er sånn at man nesten ikke merker hælen. De koster litt, men de er ikke de dyreste. Det er uansett bedre å kjøpe dyrere sko som er gode å gå i, enn billige sko som man ikke klarer å bruke. 

 

De skoene jeg bruker mest  når det gjelder farger er sorte, beige, brune og grå. De passer til alt. Noen i gammelrosa også, for de passer både til jeans, og det meste annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par hverdagssandaler, ett par loafers og joggesko bruker jeg til hverdags, og så har jeg et par av hver av sandaler og ballerinas til litt mer pyntet anledning, føler ikke jeg mangler noe.

Anonymous poster hash: 03d21...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TOMS!

 

Jeg skal kjøpe ett par på fredag <3 Også gir TOMS tilbake for hvert par som blir kjøpt, det er markedsføring det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...