Gå til innhold

De som dynker seg i parfyme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det uthevede har du faktisk rett i, dersom det samme mennesket har brukt den samme parfymen over lengre tid, og det som ofte skjer er at de pøser på mer og mer av parfymen for å kjenne lukta selv.

For å unngå dette, bør man bytte mellom forskjellige parfymer.

Men uansett er det egoistisk og hensynsløst å pøse på med parfyme for å kjenne lukta selv, når det er allment kjent at det er mange allergikere og andre som får stort ubehag av at andre pøser på med parfyme...

Anonymous poster hash: 7b097...16d

Men folk er jo allergisk mot alt mulig. Skal man ikke få lov til å ta med hunden sin på t-banen heller da, fordi det kan sitte folk der som er allergiske mot hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men folk er jo allergisk mot alt mulig. Skal man ikke få lov til å ta med hunden sin på t-banen heller da, fordi det kan sitte folk der som er allergiske mot hunder?

Jo, men da skal du få et eget kort som henviser deg til den bakerste delen i bussen, sammen med de som lukter vondt.

....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig irriterende at de ikke tar hensyn, men de kjenner ikke hvor sterk lukten er selv, så sånn sett er det jo egentlig forståelig.

Men jeg tåler ikke parfyme, og jeg får migrene om jeg er i et rom eller nært en person som har badet i parfyme før h*n gikk ut av huset. Om en slik person sitter seg nært meg på bussen, flytter jeg meg lenger unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe problem å bruke samme parfyme i flere år? Jeg har brukt en hoved parfyme og litt annet på kveld osv men alle vet jo at en selv blir vant til lukten.. Det er da bare å fortsette å spraye like lite som man alltid har gjort det da. Men mange spray.. grøss og gru. At de tør! Jeg ville være så flau!
Jeg påpekte at en fyr brukte alt for mye og at skikkelig dyr parfyme trengte man bare en spray av så det var bedre, samt at det var synd menn ikke leste kvinneblader da kunne de lært om bl.a. parfymemengde. På en tulle-måte altså. Han nektet bare veldig på at han hadde tatt mer enn EN spray. HALLO det luktet i hele gangen etter han da han var på jobb! (institusjon i et meget stort bygg) Det verste var at han kutta ned på bruken og da jeg uttrykte min takknemlig (var gravid og kvalm) så sa han at jeg bruker fortsatt bare en spray som jeg alltid har gjort jeg :fnise: Skyldte også på noe med gravides luktesans hvilket jeg holdt på å kjøpe men da kom det to andre for å bekrefte meg da.

Far til babyen min kom på sykehuset for å besøke ungen. han hadde regelrett DYNKET seg i parfyme. alle vet jo at babyer ikke liker slike sterke falske lukter! Så jeg måtte gi det stakkars barnet et veeldig langt bad etterpå og skifte klær. Stinka jo ille! så egoistisk og barnslig. Hvem dynker seg sånn da de skal holde en 3 dager gammel baby :trist:



Anonymous poster hash: 5a58b...cdc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er så ille at kontoret deres stinker 5 timer etter de dro hjem. Stakkars kollegaer som skal jobbe med slike...

Anonymous poster hash: 04eea...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mor i barnehagen hvor jeg jobber, som tydeligvis bader i parfyme på morgenen. Lukta henger igjen på avdelingen lenge etter at hun har gått. Det er skikkelig plagsomt, og i blant får jeg faktisk vondt i hodet av det. Pjuk!



Anonymous poster hash: 06289...ca0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det forresten ikke forbud mot røyking inni busskur?

Anonymous poster hash: 7b097...16d

Det ER faktisk forbud mot røyking på buss-stopp...

Anonymous poster hash: bda84...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men da skal du få et eget kort som henviser deg til den bakerste delen i bussen, sammen med de som lukter vondt.

....

Hva hvis det sitter noen sure allergikere der også da...?

Anonymous poster hash: bda84...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk er jo allergisk mot alt mulig. Skal man ikke få lov til å ta med hunden sin på t-banen heller da, fordi det kan sitte folk der som er allergiske mot hunder?

Det er jo sånn her med busser. Det står at det ikke er lov med hund pga allergi..

Som en som er allergisk mot både parfyme og hunder må jeg si at det er litt teit helt ærlig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis det sitter noen sure allergikere der også da...?

Anonymous poster hash: bda84...d18

Bussen er såklart fysisk adskilt. Allergikeren sitter foran med andre allergikere og de sol lukter nøytralt/godt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som skal klage, og det er alltid noen som ikke bryr seg samme hva.

Det finnes røykere som konsekvent stiller seg midt i utgangsdøren og damper heftig og gir f i de som ikke tåler det. Det finnes røykere som trekker seg lengst mulig bort for å ikke være så til sjenanse for andre, og likevel få kjeft uansett.

Det finnes gamle damer som kjefter høylydt på ungdommer som går tur med bikkja si, fordi de er allergiske. -Og parfymelukta henger etter dem tettere en smogen i New York.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare putte allergikerne i en boble og rulle de rundt. Huler på fjellet også hadde vært en grei idé.

Anonymous poster hash: 0defe...ec2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Men folk er jo allergisk mot alt mulig. Skal man ikke få lov til å ta med hunden sin på t-banen heller da, fordi det kan sitte folk der som er allergiske mot hunder?

Jo, men da skal du få et eget kort som henviser deg til den bakerste delen i bussen, sammen med de som lukter vondt.

....

Hvis bikkja også lukter vondt får man bare ståplass! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis bikkja også lukter vondt får man bare ståplass! :opplyser:

Enge bur eller tilhengere bak bussen til dyr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER faktisk forbud mot røyking på buss-stopp...

Anonymous poster hash: bda84...d18

Er det! :sjokkert:

Da har jeg endelig noe bedre å komme med enn "jeg var her først", og kanskje jeg til og med kan sende ut røykere som kom før meg men ikke tenner opp før jeg har satt meg :laugh:

(jeg sender dem alltid til den siden av skuret som er i le, så hvis det blåser slipper de å få regn på seg)

Anonymous poster hash: cd41a...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg en sjelden gang har på meg parfyme, så spruter jeg èn gang på håndleddet, gnir det på andre håndleddet og på halsen.

Har sett folk som spruter en gang på hver side av halsen, og en gang på hver side av kroppen, over klærne. Jeg blir helt :o

Jobbet i bhg med ei som jeg kunne følge lukten for å finne en stund etter at hun gikk ut av avdelinga. Gjennom en gang, kjøkkenet, et oppholdsrom, enda en gang, til et kontor f.eks. Æsj!



Anonymous poster hash: 04272...59e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er plagsomt, men det er veldig lite man får gjort med det, annet enn å si i fra til personen som dynker seg i parfyme. Så klart om man ikke vurderer tiltak som er nevnt i denne tråden, som at alle med parfyme må stå bakers i bussen osv.

Samfunnet vårt hadde blitt håpløst om vi skulle tatt hensyn til alt og alle hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neseklype er tingen for de som ikke tåler lukta :D

Det hjelper ikke på de rennende øynene som kommer som en reaksjon på parfymen. Det handler ikke om lukta dette men om fysiske reaksjoner, allergi, mot parfyme. Mine øyne renner, de svir og nesen tetter seg når det blir for mye parfyme rundt meg. For mye og for mye, det holder i grunnen med en person rett i nærheten av meg på bussen så skjer alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lukter godt, gjør det ikke så mye for min del så lenge det ikke er SÅ mye at det svir i nesten.

Verre med mennesker som stinker



Anonymous poster hash: e540b...ff1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...