Gå til innhold

Vil du at Facebook siden din skal slettes hvis du dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du dør idag. Vil du at siden skal slettes eller forbli?

Anonymous poster hash: 2cb18...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du dør idag. Vil du at siden skal slettes eller forbli?

Anonymous poster hash: 2cb18...ed2

Den skal bort naturligvis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trenger ikke slettes for min del. Er nemlig ganske påpasselig med hva jeg legger ut, så der står det ingenting som ikke kan leses om igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe skummelt på facebook kontoen min, men vil nok at den skal slettes ja.



Anonymous poster hash: 6a09e...d99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den kan bli der. Til de av de rundt meg som måtte savnet meg. Har en eks som er begravet veldig langt unna og inninellom er det godt å sende han en mld på Facebook profilen hans. Ser at flere skriver på veggen hans iblant også, blir en slags trøst og en liten del av han. Høres sikkert merkelig ut dette.

Negativt så kan man jo bli mint på tapet men det vil man jo bli uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Den trenger ikke slettes men fint om den blir gjort om til minneside eller noe der det kommer godt frem at personen bak siden er død. Det er jo litt greit at folk som kommer innom siden vet om det og ikke tror man fremdeles er i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Det får ungene ordne opp i. Er jeg død så er jeg død, da merker ikke jeg noe til hva som skjer med FB-siden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes. Altså, jeg driter jo i det, jeg er da bare noe materiale som råtner eller noe aske i en urne, men sånn om jeg først skal bestemme. Folk må gjerne lese gjennom alt jeg har på Facebook-profilen min, men hvis jeg er død skal jeg ikke bruke den og har null nytte av den. Synes personlig bare det er morbidd at man skriver på veggen til døde folk i årevis etterpå, men det er selvsagt helt i orden at folk gjør det hvis de selv ønsker. Min egen profil ville jeg derimot, rent hypotetisk, ønsket at ble slettet.



Anonymous poster hash: 970d4...8a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digger naiviteten her... Som om du slettes fra FB bare fordi du dør.

Tja, om jeg husker rett har jeg totalt hatt fire Facebook-venner som har dødd. Tre av fire har fått sine Facebook-profiler fjernet.

Etterlatte sender inn en kopi av dødsattesten, og da går det raskt. Det er helt normalt, og Facebook har klare rutiner på det. Står til og med på hjelp-sidene deres hvordan man får fjernet profilen til en avdød person.

Anonymous poster hash: 970d4...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Tja, om jeg husker rett har jeg totalt hatt fire Facebook-venner som har dødd. Tre av fire har fått sine Facebook-profiler fjernet.

Etterlatte sender inn en kopi av dødsattesten, og da går det raskt. Det er helt normalt, og Facebook har klare rutiner på det. Står til og med på hjelp-sidene deres hvordan man får fjernet profilen til en avdød person.

Anonymous poster hash: 970d4...8a9

Ja, profilene er ikke synlige, men de er ikke slettet. De brukes aktivt i profileringen av alle som hadde en relasjon til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, profilene er ikke synlige, men de er ikke slettet. De brukes aktivt i profileringen av alle som hadde en relasjon til disse.

Slik ment. Joda, de brukes helt sikkert av Facebook til å kartlegge andre brukere like mye som før. Har ingen illusjoner om at Facebook sletter alle spor fordi de mener at "Nei, ved død går grensen", altså.

Men de vil bruke slike data enten jeg lever eller ikke såfremt jeg har en Facebook-profil, så valget når jeg først har en er egentlig mellom en profil der folk kan skrive "Savner deg, vet du følger med på oss" selv om jeg er stein død og ikke følger med på noen ting som helst eller at jeg i hvert fall ikke har noen synlig profil.

Uansett, som sagt i mitt første innlegg i tråden: Fuck it. Jeg er død og kan ikke mene noe. Så det er veldig hypotetisk.

Anonymous poster hash: 970d4...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes. Jeg kan ikke se noen fornuftig grunn til at hverken FB-profilen min eller noe annet skal overleve min fysiske død.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du dør idag. Vil du at siden skal slettes eller forbli?

Anonymous poster hash: 2cb18...ed2

Hvordan skulle det gå til å få gitt beskjed om det ene eller det andre? Via telepati? Jeg kunne snuble i trappen og brekke nakken og stryke med. Det ville ingen ha observert på gud vet hvor lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...