Gå til innhold

Folk som har gått "Livets harde skole".


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å herregud..... I tillegg har jeg inntrykk av at de som poster slikt under utdannelse er av den idiotiske oppfatning at vi som har studert ikke kan ha noen livserfaring i det hele tatt- det har kun de selv ervervet seg mens de har gjort minst mulig ;). Anonymous poster hash: be8cc...16d

Hehe, ja nettop. Hva får dem til å tro at alle de år som andre tilbrakte på universitetet var et erfaringsfritt vakum? Jeg har også gjort meg mine erfaringer om livet selv om jeg ikke har "life is beautiful" skrevet på veggen i stua ;)

Anonymous poster hash: a6b31...d3a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Hehe, ja nettop. Hva får dem til å tro at alle de år som andre tilbrakte på universitetet var et erfaringsfritt vakum? Jeg har også gjort meg mine erfaringer om livet selv om jeg ikke har "life is beautiful" skrevet på veggen i stua ;)

Anonymous poster hash: a6b31...d3a

Det er nettopp det. Det er få mennesker som går gjennom livet uten store utfordringer. De fleste har sitt. Klart noen ikke vil greie seg pga rus o.l., men det er ikke disse jeg har sett som har Livets harde skole som utdanning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets harde skole er da ingenting, jeg har sett opptil flere som har utdannelse fra livets knallharde skole :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det eneste som er pinligere enn livets harde skole er at folk fortsatt er på facebook? Seriøst? lol

trodde det var helt ferdig jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets harde skole er da ingenting, jeg har sett opptil flere som har utdannelse fra livets knallharde skole :fnise:

Nå måtte jeg le høyt. - Ja den kan nok ikke sammenlignes med noen andre skoler. Jeg er også en av dem som visstnok ikke har det spøtt erfaring fra livets tøffeste skoler, men bare der man leser bøker. ;)

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så dømmende alle var her inne. Tyder ikke på at noen av dere har hatt tøffe nok liv. For stort sett så utvikler man empati og respekt for andre mennesker da. Og dere har så mye livserfaring at dere må sitte å dømme andre mennesker.

Skal man ikke få være stolt hvis man hadde en jævlig barndom, ble rusmisbruker og kom seg ut av det etter 15 år?

Ja, de fleste mennesker opplever motgang, og tøffe ting. Takk og pris er det ikke mange som opplever det de fleste som har gått livets skole har opplevd.



Anonymous poster hash: 36fca...a89
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Fælt så dømmende alle var her inne. Tyder ikke på at noen av dere har hatt tøffe nok liv. For stort sett så utvikler man empati og respekt for andre mennesker da. Og dere har så mye livserfaring at dere må sitte å dømme andre mennesker.

Skal man ikke få være stolt hvis man hadde en jævlig barndom, ble rusmisbruker og kom seg ut av det etter 15 år?

Ja, de fleste mennesker opplever motgang, og tøffe ting. Takk og pris er det ikke mange som opplever det de fleste som har gått livets skole har opplevd.

Anonymous poster hash: 36fca...a89

Nå er du inne på et forum som heter "Skråblikk og generaliseringer" da. :P Dømmer ingen for å ha hatt et tøft liv, men for å poengtere det på den måten på sin Facebook-profil. Selvfølgelig skal man få være stolt, men jeg ville i så fall brukt andre måter og arenaer på å vise det.

Mulig det er derfor jeg synes det er så merkelig, at jeg er så privat på slike ting på sosiale medier selv.

Endret av Badabing
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets harde skole er da ingenting, jeg har sett opptil flere som har utdannelse fra livets knallharde skole :fnise:

Jeg har noen som har gått på "Livets knall harde skole".

Og ja, jeg er så generaliserende at jeg føler at de fleste som har gått her er ekstremt flinke til å dele ord...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har egen Facebook-side, der over 1000 har trykt liker. :fnise:

970138_546373595410744_129210962_n.jpg?o

Respekt!

:icon_lol:

Anonymous poster hash: ca07c...266

Så utdannede mennesker har ikke "livets skole" ? For noe jævla blodharry vås!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så dømmende alle var her inne. Tyder ikke på at noen av dere har hatt tøffe nok liv. For stort sett så utvikler man empati og respekt for andre mennesker da. Og dere har så mye livserfaring at dere må sitte å dømme andre mennesker.

Skal man ikke få være stolt hvis man hadde en jævlig barndom, ble rusmisbruker og kom seg ut av det etter 15 år?

Ja, de fleste mennesker opplever motgang, og tøffe ting. Takk og pris er det ikke mange som opplever det de fleste som har gått livets skole har opplevd.

Anonymous poster hash: 36fca...a89

Livserfaringer som hva da? :klo:

Som mobbing, trakasering, seksuelle overgrep, voldtekt, blindvold, familievold, alkoholmisbruk, rusmisbruk, selvmord, psykiske lidelser, arbeidsledighet, samlivsbrudd, delt omsorg, sykdom, langtidssykdom, depresjon, dødsfall, osv?

Jeg kjenner ikke en eneste som ikke har opplevd noe av dette selv,

eller som ikke har opplevd dette i nærmeste familie.

Men de fleste lærer seg å leve med det og går videre.

Anonymous poster hash: 9c81e...483

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Dere som så nedlatende ler av de med livets harde skole på Facebook cv-en sin er ikke det spøtt bedre enn den søppelgjengen som prater dritt om diverse bloggere inne på Rampelys. For å si det på KG-vis: skjerp dere!

Anonymous poster hash: 02912...109

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hoho må bare le! Det bildet der med fancy tittel osv har jeg sett inne på facebook ja.Det er noen jeg ikke akkurat prioriterer å omgås med lenger. Unnskyld meg men. da er det ikke bare meg som syns det er spesielt. For min del så virker det bare som en unnskyldning for å ikke ha gjort noe i livet. og JA jeg har også hatt diverse utfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min følelse er at mange av disse "Livets Skole"-elevene ikke akkurat er på vei mot noen toppkarakterer.....



Anonymous poster hash: 9e90d...4b7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare en forbanna unnskyldning. Jeg er en av de som har gått "livets harde skole", faktisk opplevd et rent helvete. Hver dag tenker jeg ikke på annet enn å komme meg ut av uføret og ta utdannelse, få meg en god jobb, og komme meg videre i livet.

Ikke faen om jeg skal forbli i denne smørja og fronte med at "jeg har tross alt gått gjennom helvete, jeg trenger ikke noe annet.". Nei, du har IKKE gått gjennom helvete om du velger å sette deg i livets harde skole, da er du enda i det og har ikke kommet deg ut og tydeligvis har du heller ikke planer om å gjøre det.

Jeg skal gjøre det.

Hilsen Livets harde skole deltaker som skal videre til neste fase og få det jævlig mye bedre.



Anonymous poster hash: dd8c6...7f3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har egen Facebook-side, der over 1000 har trykt liker. :fnise:

970138_546373595410744_129210962_n.jpg?o

Respekt!

:icon_lol:

Anonymous poster hash: ca07c...266

Nå skriver jeg ikke til deg ab som la ut dette bildet, men jeg skriver til teksten på bildet:

Og HVOR i helvete har dette ført deg hen? Har du beseriet den skjebnen du fikk, brutt alle grenser og kommet deg videre i livet basert på den livserfaringen du fikk med deg eller velger du å sitte på ræva resten av livet og skryte av at det tross alt var så ille at du ikke trenger å skaffe deg utdannelse og jobb?

Oooooppgitt.

Anonymous poster hash: dd8c6...7f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skriver jeg ikke til deg ab som la ut dette bildet, men jeg skriver til teksten på bildet:

Og HVOR i helvete har dette ført deg hen? Har du beseriet den skjebnen du fikk, brutt alle grenser og kommet deg videre i livet basert på den livserfaringen du fikk med deg eller velger du å sitte på ræva resten av livet og skryte av at det tross alt var så ille at du ikke trenger å skaffe deg utdannelse og jobb?

Oooooppgitt.

Anonymous poster hash: dd8c6...7f3

Godt skrevet, så enig!

Vi andre har også en mastergrad fra livets harde skole.. -men så har vi en ordentlig en også da. Og jobb. Og bolig..

Livets harde skole-folka får slutte å sutre og heller gjøre noe fornuftig med livet sitt!

Anonymous poster hash: 37be6...cb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke alle som sier de har gått "livets harde skole" nødvendigvis mener de har det værre enn alle andre, men mer få fram at de ikke er kunnskapsløse fordi om de ikke har høyere utdanning.

Man lærer jo en ting eller to av å gå andre veier i livet også.

Jeg har ingen høyere utdanning selv, men sier heller ikke at jeg har gått livets harde skole hehe..

Livet ER en hard skole for de aller fleste av oss, utdanning eller ikke, og jeg tror ikke jeg har det så mye værre enn alle andre ;)

Når det er sakt så får studenter mye sympati og beundring for at de klarer å leve på stipend og jobbe så hardt.

For all del, det er jo helt topp!! Men det er ikke nødvendigvis noe tøffere for de enn det er for andre folk heller..

Jeg tror ikke den største forskjellen ligger i utdanning/ikke utdanning. Det er nok andre tilfeldigheter og situasjoner som skiller oss fra hverandre. Du kan jo ha hatt en tøff oppvest, blitt mobbet og har dysleksi, og alikevel ta en mastergrad i kjemi, mens for andre kan alle forhold ligge tilrette for at du kan gjøre akkurat det du vil, og likevel går ikke livet som de har planlagt og de ender opp med et rusproblem foreksempel..

Anonymous poster hash: a7329...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hovedsaklig er en måte å akseptere at livene deres ikke ble som det skulle. Om de ble ufør i ung alder med kroniske smerter og aldri hadde mulighet til utdanning, jobb og utfoldelse. Eller at man opplever seksuelt og fysisk misbruk fra foreldre som gjør at man sliter langt inn i voksenlivet. Osv.

Selv om jeg skulle synes det er tåpelig eller corny, så skjønner jeg at for noen kan det være terapeutisk. Er mulig at de ikke har hatt samme sjanse til å utrette andre ting i livene deres de kan være stolte av. Alle har jo noe de er stolte av. Om det er den kule bilen, jobben, utdanningen.

Når personer sier at de har gått livets harde skole, men også universitet- vel, det betyr at de har greidd seg ganske bra tross alt. Ikke alle er så heldige...

Man må også innse at folk er ulike, med ulike nivåer av intelligens og innsikt. Når man poster vidsomsord på facebook, så er det av og til romantisering eller ordtak av typen "det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere". Personlig syns jeg slike ting indikerer et naivt og snevert syn på menneskelig lidelse. Men jeg ser på det også som et resultat av mer gjennomsnittlig innsikt og intelligens.



Anonymous poster hash: 8380c...4e8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^I noen tilfeller kan det være at personen ønsker at virkeligheten skal være slik



Anonymous poster hash: 8380c...4e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...