Gå til innhold

Lille skatten vår <3


Knøtteliten

Anbefalte innlegg

Bah... kjenner dette er en skikkelig drittkveld.. :tristbla:

Tror aldri jeg har følt meg så lite forstått av kjæresten noen gang før. Han forstår meg virkelig ikke, og sa jeg har meg selv å takke fordi jeg ikke har vært ute enda. Han var skikkelig spydig i dag og sa at hvis jeg hadde villet vært ute på noe så hadde jeg bare måttet skaffet barnevakt da. Og siden jeg ikke har gjort det så fikk jeg f.. meg slutte å klage.

Dette handler ikke om at jeg vil bort fra knøttet og synes det er så pyton å sitte hjemme, men jeg synes det er dårlig gjort at han er ute på ting, som reneste selvfølgen, også sier han at jeg får skaffe barnevakt da, hvis jeg også vil være med på ting - liksom ikke noe alternativ at han skal sitte hjemme mens jeg er ute én gang.

Etter å ha gått gravid i 9 mnd og vært hjemme med knøttet nå i 5 mnd uten å være på noe festlighet sammen med vennene, kjenner jeg at jeg hadde hatt godt av å bare koble av og ha det litt gøy sammen med de igjen. Ikke for å drikke meg drita, men for å ha det gøy - koble av med noe annet. Jeg har stått over gang på gang, bursdager og konserter og jentekvelder.

Så kommer det noe jeg gleder meg til og jeg kan ikke dra fordi han gjør seg vanskelig og ikke vil være hjemme med knøttet. Det handler ikke om at han vil ut selv, for det er ikke så nøye for han, men er vel mer det at han vil ikke og gidder ikke å ha ansvaret for legging, mating og nattevåk. Han legger aldri knøttet, har aldri stått opp på natten med han, og han har heller ikke stått opp med han siden han var omtrent nyfødt og jeg holdt på å gå på veggen av søvnmangel. Han elsker å være sammen med sønnen sin, men det er bare kosen han tar. Rutinene er det meg som må gjøre. Untatt bleieskift, det gjør han dagen lang uten å mukke.

Så hvis jeg skal på den bursdagsfesten så må jeg skaffe barnevakt da tydeligvis..uavhengig av om han er hjemme eller ikke. Så utrolig patetisk :sukk: håper han våkner opp og angrer på oppførselen sin i dag, for så stygg som dette har han aldri vært mot meg før :trist:

Han hadde nok en dårlig dag i utgangspunktet, men det er ingen unnskyldning for å bli så barnslig og sta og si så masse dumme ting som sårer meg. Han angret nok litt i ettermiddag, da han disket opp med taco og samtidig tok seg av knøttet (mens han laget middag). Han har også blitt blid igjen og oppført seg vanlig ikveld, men jeg er fortsatt dødsfornærma :filer:

Det hele vokste til en barnslig krangel da han svarte noe jeg ikke hadde trodd han ville svare på sp.målet mitt (trodde han faktisk ville svare "ja det er greit det"), jeg tok på vei med én gang, og da ble han irritert og fikk innstilningen "håh! Nå skal jeg i hvertfall ikke være medgjørlig, når det skal være på det viset" og så gikk det slag i slag med drittkasting... :tristbla:

Vi pleier skjeldent å krangle, men det er mye takket være at jeg svelger en god del kameler for husfreden, og han lar seg veldig lite lett irritere. Denne gangen klarte jeg ikke å svelge kamelen og han lot seg irritere... *PANG!* :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke tid til å svare så mye, men vil bare si at det var utrolig dårlig gjort av kjæresten din å oppføre seg sånn! Skikkelig barnslig, og idiotisk at han tror at han ikke har like mye ansvar i forhold til å sitte barnevakt! Eller, det kalles ikke å sitte barnevakt, for det er jo HANS barn!!

Her kommer jeg meg heller aldri ut, men det er fordi gutten ikke tar flaske, ikke fordi kjæresten min ikke er villig til å gjøre det. Men uansett årsak, så skjønner jeg jo da behovet for å komme seg ut uten baby, og når dere da har mulighet til at han kan ha babyen mens du er ute og koser deg, så bør det være en selvfølge.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Teriyaki! Syns det er barnslig og dårleg gjort av typen din å oppføre seg slik. Det er hans unge også og det burde derfor vere ei like stor sjølvfølge at han er heime med ungen som at du er heime.

At det er du som ammer er ikkje noko problem så lenge ungen tek flaske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å svare så mye, men vil bare si at det var utrolig dårlig gjort av kjæresten din å oppføre seg sånn! Skikkelig barnslig, og idiotisk at han tror at han ikke har like mye ansvar i forhold til å sitte barnevakt! Eller, det kalles ikke å sitte barnevakt, for det er jo HANS barn!!

Her kommer jeg meg heller aldri ut, men det er fordi gutten ikke tar flaske, ikke fordi kjæresten min ikke er villig til å gjøre det. Men uansett årsak, så skjønner jeg jo da behovet for å komme seg ut uten baby, og når dere da har mulighet til at han kan ha babyen mens du er ute og koser deg, så bør det være en selvfølge.

:klemmer:

Ja, det var UTROLIG dårlig gjort! Er nok derfor jeg blir så med meg for dette også, at det er like mye hans barn og det burde være en selvfølge og ta sine doser med barnepass. Og da kjenner jeg at jeg bli flyyyyyy forbanna når han sitter å er så barnslig og lite forståelsesfull.

Enig med Teriyaki! Syns det er barnslig og dårleg gjort av typen din å oppføre seg slik. Det er hans unge også og det burde derfor vere ei like stor sjølvfølge at han er heime med ungen som at du er heime.

At det er du som ammer er ikkje noko problem så lenge ungen tek flaske!

Er så enig, så enig... Skjønner bare ikke hvordan jeg skal få han til å ta seg sammen! :kjefte:

Har har ikke prøve flaske på sikkert 2 mnd. Bare den gangen for 2 uker siden da han ikke tok pupp på 15 timer. Da tok han heller ikke flaske. Men jeg presiserte at "hvis knøttet vil ta flaske" da jeg spurte han. Jeg drar selvfølgelig ikke hvis han nekter flaske, men det må jo kjæresten skjønne også....

Det som er det verste er at jeg ble så eitrende forbanna fordi han sa ting på måten han gjorde. Han var barnslig og "talk to the hand" og påsto at "det har han aaaaaaldri hørt før" og svarte til slutt på alt jeg sa og spurte om med "slutt og klag". Skikkelig drittunge-fakter.

Han hadde f.eks aaaaaaldri hørt at jeg hadde lyst til å på den konserten forrige helg. Hvis jeg hadde hatt det, så matte jeg ha sagt det da, og siden jeg ikke sa noe, så fikk jeg slutte å klage.

Sannheten er at han visste VELDIG godt at jeg ville ivei. Et par uker før hadde han besøk av 2 kompiser og den ene spurte om jeg også skulle ivei. Da svarte jeg at jeg hadde veldig lyst til å ivei, men at jeg klarte ikke helt å se hvordan det skulle gå, siden vi ikke har mulighet for noe barnevakt og kjæresten skulle ivei. Da måtte jeg nesten være hjemme med knøttet, selv om dette var noe jeg virkelig ville få med meg. Da svarte samboeren min at "dere får dra til neste år dere da vettu :) " (siktet til meg og dama til kompisen som også var hjemme med 2 små).

Også er han så urimelig at han sitter å påstår at jeg har meg selv å takke som ikke nevner det.. Jeg ser jo på han at han vet det, men han sier det bare for å unngå å ta konsekvensene av at han er så urimelig.

Det er jo like teit som om han skulle slippe et glass melk i gulvet rett fremfor meg og utbryte "hva er det du gjør, knøtteliten! Hvorfor søler du? Tørk opp den melka du nettopp slapp ned!!" og blånekte for at det var han som slapp ned glasset :roll:

Skal jeg være skikkelig stygg mot han tilbake, så sier jeg dette til svigermor.... Da smeller det :plystre: Hun har alltid vært veldig forståelsesfull og rettferdig, og tar ikke fem flate øre for å stå på min side i en sak hun mener er urimelig fra hans side. Hun har talt min sak utallige ganger.. Hun kommer til å ta sin lille guttunge på 31 i nakkeskinnet som en 5-åring og si at NÅ er det NOK! Har han å vokse opp å oppføre seg, pronto!

Men jeg ønsker jo selvfølgelig at vi kan ordne opp i dette selv.. Håper det blir annerledes når kampens hete har lagt seg, og at han ser mine behov også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og samboeren ute av huset en hel kveld uten baby, for første gang :)

Tror han kanskje tenkte litt over hvor stygg han hadde vært mot meg, for det var plutselig hans forslag at jeg også måtte bli med... Vi var ute og spiste med noen kolleger av han. Og han hadde ikke kommet til å dratt hvis vi ikke fikk barnevakt og jeg ikke kunne bli med....

Vi spurte svigerfar, og han sa ja :) Han er ikke stødig på hverken mating eller bleieskift, så ble enige om at han skulle ringe hvis knøttet måtte ha ny bleie eller mat siden vi ikke var langt hjemmefra og jeg drakk bare brus (så jeg ordnet ikke med flakser, bare en med vann - som han kunne få litt av). Men det var jo fantastisk snilt og sporty av han stille opp! :jepp:

Regnet med det ville gå bra, siden knøttet stort sett har gitt seg med å være så vanskelig om kveldene når han skal legge seg. Vi skulle bort kl 19, og jeg la han kvart på. Han hadde ligget og bare pusslet med kaninen sin og dyna til halv åtte. Da hadde han "ropt" (hender seg han ligger å bare klage-roper, uten å skrike), så svigerfar hadde gått inn til han og strøket litt og holdt hånd. Da hadde han lagt seg til å sove :) Vi var tilbake i 23-tiden og knøttet våknet for kveldsmåltidet sitt halv 12, så det ble en perfekt timing ;)

Det var godt å koble av med noe helt annet! Treffe mennesker i andre omstendigheter enn "baby-i -sentrum". Selv om jeg må innrømme at jeg tenkte på knøttet mesteparten av tiden :fnise: Sendte en sms og fikk bekreftet at alt gikk bra også, klarte ikke å dy meg.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de fekk ein fin kveld! :jepp: Og supert at svigerfar stilte opp da, heldigvis med perfekt timing ;)

Har de fått snakka ut noko meir om det selskapet da? Har kranglinga gitt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres delig ut med hel kveld. Det var nok godt for deg :) så flott det har blitt lett å legge han igjen. Har ikke det her, men det går litt fortere i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de fekk ein fin kveld! :jepp: Og supert at svigerfar stilte opp da, heldigvis med perfekt timing ;)

Har de fått snakka ut noko meir om det selskapet da? Har kranglinga gitt seg?

Ja det var supert av han :) Da jeg takket for at han passet han, sa han at det var han som skulle takke, fordi det var en gave for han å få passe gullet - så vi måtte baaare spørre igjen. Så det lover jo godt for noen småturer en kveld nå og da, det da ;)

Njæ, vi har vel ikke snakket skikkelig ut om det. Den ble på en måte "lagt død" til slutt. Krangelen bleknet og vi gikk over til å bli venner igjen. Da var jeg egentlig bare lettet over at det var over (for denne gang?), for så lei meg har jeg nære på aldri vært før. Var iskaldt mellom oss i nesten 2 dager! Bursdagen er ikke før 2.juni, så håper det blir en enighet/ordning innen da :)

Høres delig ut med hel kveld. Det var nok godt for deg :) så flott det har blitt lett å legge han igjen. Har ikke det her, men det går litt fortere i alle fall :)

Det var veldig godt for meg :jepp: Og tror det var godt for oss også.. :)

Letta over at det går bedre å legge han ja, merker det gjør så stor forskjell! Meeeen...har et stor-prosjekt forran meg... :sjenert: han ligger i bagen oppi sprinkelsenga enda. Og jeg har utsatt og utsatt å venne han til å ligge rett oppi sprinkelsenga, fordi hver gang jeg har prøvd har han ikke villet roe seg - og jeg har dermed tydd til bagen igjen, fordi han liker å ligge der. Den passer jo enda, men det varer ikke evig...så vi må jo bare sette hardt mot hardt snart og ikke hoppe tilbake til bagen om det blir noen netter med protest. Men jeg gruer meg, fordi jeg vet at det sannsynligvis blir noen dårlige kvelder og netter fremover...... :gjeiper: Han virker veldig var på dette med soveplass..sovner virkelig ikke hvor som helst. Nekter å sove i vugga, på sofan, i senga vår, sprinkelsenga. Eneste plassen han roer seg er bagen, vogna (sportsdelen) og bilstolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver vi til igjen, med å ligge i sprinkelsenga uten bag!

Leggingen tok 1 time...men nå sover han! :danse: Han synes nok det er uvant.. Men håper han tilpasser seg fort :jepp: de gjør jo ofte det disse små.

Meeeen.. skal nok invistere i slike tror jeg! Han har blitt ekstrem til å sparke av seg dyna i det siste, og det ble ikke bredre da jeg tok bort bagen. I kveld føk dyna av gang på gang og ble liggende som en ball i fotenden, mens knøttet lå diagonalt, med føttene oppetter sprinklene :ler: Ble til at jeg la et pledd over dyna og stappet det stramt under madrassen på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vel overstått 17.mai her, som var perfekt - bortsett fra været :)

Knøttet var (som vanlig, må jeg nesten si..) fornøyd og blid, og var en SKIKKELIG kjekkas i bunad :rodmer: Han hadde latterkrampe flere ganger iløpet av dagen og fikk folk som holdt han til å le etter tur, pga at han lo så veldig :fnise:

Middag og kaker og jordbær ble fortært etter å ha vært ute blandt folket, og sett på tog...i piss-regn :sjenert:

Og når kvelden kom, fant jeg og kjæresten ut at vi skulle likesågodt spise spekemat til kveldsmat, så vi frotset og gosset oss til vi nesten sprakk :gjeiper:

Nå er det ikke lenge igjen til samboer tar pappaperm + ferie, så da blir han hjemme i 4 mnd :) blir hjemme i juni, juli, aug og sept. Vi har funnet ut at jeg skal jobbe litt etter som det passer, og ellers ikke stresse så mye med å finne jobb (har ikke noe fast å gå til), så blir nok å kose oss sammen alle 3 noe av tiden :) Så lenge vi klarer oss greit økonomisk. Jeg har ikke noe inntekt/penger å skryte av, men kjæresten har greit med inntekt, så han kan være litt backup for både meg og familien om jeg evt går tom :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøtte har begynt å snu seg fra rygg til mage!!! :strix::danse::bolledeig:

Han har gjort det med litt hjelp en stund, men nå fikser han det helt selv! :jepp:

Nå vil han ikke ligge på ryggen, tar max 10 sekunder også ligger han på magen.

Han har jo ikke vært spesielt interessert i tærne sine, og har dermed ikke fått til/kommet på dette med "beina i været også bikke over til sia". Så jeg har prøvd å få han til å finne tærne..

Lettet over at han endelig har begynt å snu seg jeg iallefall :) man bli jo bekymret for null og niks om man synes ungen er sent ute med noe... "alle andre" på hans alder i småbarnsgruppa har snudd seg leeeenge. Med fysioterapeuten sa at han var langt innenfor normalen enda, så skulle ikke bekymre oss.

Greia er vel at han er en ekstremt bedagelig baby :fnise: Han er rolig av seg og liker å studere og fikle med ting, og blir helt oppslukt. Så han har hatt evig nok med å utforske babygymen når han har ligget under der, og har han hatt en kloss i hånda, har han kunnet ligge å bare studert den leeenge. Så jeg bestemte meg for at jeg skulle begynne å bli litt "slem" og legge han utenfor rekkevidde - slik at han ikke hadde noen leker å fikle med. Så jeg begynte å legge han, konsekvent, på midten av matta og fjerne ALT av leker rundt han. Lekene lå på utsiden va matta. Han lå lenge og bare tittet rundt seg, men etter hvert så jeg at han begynte å klø i fingrene etter å få tak i noe, og vieve med føttene. Det gikk så langt at han ble skikkelig sinna ;) Så jeg hjalp han rundt flere ganger. Dagen etter gjorde jeg det samme, og denne gangen snudde han seg én gang helt uten hjelp. Den 3.dagen - altså i dag, har han snudd seg ustanselig hver gang jeg har lagt han på ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kommer vel an på, tror du ikke? Jeg er alene med barn og har aldri funnet det spesielt slitsomt. Innstilling er mye.

Til TS; nei, jeg syns ikke det er rart. Men tenkt deg godt om dersom du velger ukjent donor. Det er ikke bare enkelt alltid å ha et barn som ikke har kjent biologisk far.

Så flink han er! :) O begynte også da han var ca fem mnd. For min del hadde han ikke trengt å gjøre det enda, da men det er nå helt i orden. :) Jeg er ganske avslappet i forhold til utviklingen da, og lar han gjøre alt selv, ergo hjelper han ikke.. :gjeiper:

Kos med bedagelig baby da :jepp: Vet ikke om min er det da. Han kan leke mye for seg selv, men det er mye offing, hyling og energi på lekematten.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må vel bare senke skuldrene og stole på at utviklingen går som normalt :)

Var fysioterapeuten sitt råd at jeg skulle hjelpe han med å finne tærne sine og vise påfølgende bikking til siden, da (enda hun sa det ikke var noe hast - litt dobbelmoral der :klo:), siden han ikke hadde gjort noe tegn på å ville snu seg enda da. Hun mente at somregel så såg man at de iherdig prøvde en stund, og at de fleste babyer på denne alderen gjorde tegn til å begynne å snu seg. Men knøttet tok det med ro og trivdes på ryggen han.. :sjenert: Så det er vel ikke til å stikke under en stol at den informasjonen hennes stresset meg litt..

Men sånn rent generelt går jeg ikke rundt og er redd for utviklingen, han virker veldig oppegående i mine øyne :jepp:

Hehe..han har en ganske bedagelig mor, og en VELDIG bedagelig far - så det ligger vel litt i kortene :fnise:

Jeg synes han er usedvanlig tolmodig til baby å være iallefall. Jeg kan støvsuge hele huset mens han sitter i vippestolen og ser på meg. Og han trives i fanget og kan sitte rolig å kose seg leeenge i fanget. (I dåpen satt han 1 1/2 time i fanget på sin far og plukket på kjolen sin og smattet på biteringen, tittet på presten og smilte til sin tante :gjeiper: ) Men han har jo selvfølgelig sine stunder innimellom der han snor seg som en ål og "stanger" og kaster på seg når han er i fanget også. Og det er ikke alltid han synes det passer seg å ligge på matta etc. Men jevnt over tror jeg vi kan si at vi har en bedagelig baby - enn så lenge iallefall :gjeiper:

Kommer forresten på at svigermor sa at samboeren var treig med alt da han var baby. Gikk sent osv.. Og han hadde ingen hast med å komme seg av gårde. Enten sov han, eller så lå han bare og tittet rundt seg. Lite "mark i rompa" på han også, med andre ord. Men det ble da en solid kar av han også! ;)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det :) Uansett om de er tidlige eller sene så går det vel gjerne bra.. :) Tålmodig gutt du har :) O er også veldig tålmodig, men kanskje ikke fullt så bedagelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for knøttet som rullar rundt! :strix:

Eg fekk også tips frå helsesøstra at vi måtte gjerne vise M tærne hans og bevege litt på hoftene hans, men eg trur ikkje det spelar noko rolle om ein unge rullar rundt når han er 4 mnd vs. 6 mnd i det store løp :)

M er ikkje så tålmodig, og heller ikkje så bedagelig (så der har han arva lite frå meg :fnise: ). Det skal skje noko heile tida ;) Han kjem til å bli tynn som ein strek slik som han styrer på :gjeiper: Men han kan vere tålmodig når det gjeld å halde ut seine kvelder når vi er i selskap eller liknande altså. Men han er ikkje tålmodig viss han f.eks. setter seg fast på vei bort til noko :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov knøttet hele natten, fra han la seg og til morgenen! Sovnet kl 19, og kl 06.15 våknet jeg av at jeg hadde vondt i puppene. De var harde som gråstein og jeg vekket han og koblet han på for å lette trykket..

Deretter koste og fjaset han med pappan sin til han stod opp å dro på jobb. Også koste vi oss i dobbeltsengen og hørte på musikk på mobilen en times tid, før jeg la han i senga si igjen da han gnudde nesen - og vips så var klokka 09.30 og både mor og sønn var mer enn uthvilt :gjeiper:

Han pleier alltid å spise en gang mellom ca 23 og 01, for så og sove til morgenen - så jeg er rimelig bortskjemt fra før av.. men dette tok kaka! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ikke klage på varmen, men jeg må si jeg er glad for at vi har 2 stuer! Da den ene stuen befinner seg i sokkelen og er kjølig, mens den oppe er badstue.. Vi har skrudd av varmepumpa nede og det er så behagelig kjølig her at jeg sitter med pledd :gjeiper: skulle bare ønske soverommene også befant seg her nede...men det gjør de ikke. Vaaaaaarmt! Heldigvis vender det soverommet knøttet skal få andre veien enn vårt, så der er det ikke så varmt.

Er vel siste dagen med slik varme idag. Har vært rundt 25 grader hele uka, én litt kaldere/overskya dag, ellers knallsol siden forige søndag. Synes det er herlig! :jepp: jeg elsker sånn vær! Men nå har jeg ikke bare meg selv å tenke på lengre, så nå merker jeg at jeg heller vil ha et vær som er behagelig for knøttet.. han har vært svett og klam konstant en hel uke og det virker jo slitsomt. Svetten renner av han når jeg ammer han, så jeg har måttet ta han med meg ned for å gi han mat. Kunne jo såklart sittet her nede med han hele uka, men det er på en måte ikke aktuelt det heller :gjeiper: vi har vært ute dagene lange hele uka store og små (har hatt familiedugnad på huset) og knøttet har vært med i skyggen fra vi har stått opp til han legger seg :briller: virker som han har storkost seg, til tross for hete-varmen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også blir det supervarmt inne på stova når sola skin! Ho skin på stova (frå forskjellige vinklar) frå kl 4 til 22..Blir fort 30 grader her inne! Stakkars M blir kjempesveitt der han kravler rundt..

Godt at de har litt skugge å gi han, og at han kosa seg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet sovna ikke før NÅ!

Så utilpass stakar..bare trist og lei seg. Den tanna som har ligget og bulet under tannkjøttet har begynt å brutt igjennom. Kjenner det med fingeren at det er kvasst og ser en biiiiiiiiiitte-bitteliten hvit prikk. Har ikke merket noe til tannplagene på lenge nå, men blir vel sirkus til tanna har stukket helt igjennom nå sikkert :sukk: Håper den kjapper seg! Sånn at den kommer helt igjennom og ikke ligger noe lenge og sprenger på sånn som den gjør nå. Tydelig at han plages, for han pleier aldri å oppføre seg sånn..

Smurte på dentinox og det hjalp tvert - helt til effekten var over etter noen minutter..... Kjørte 2 runder med dentinox'en og håpet han skulle rekke å sovne mens det bedøvde, men da syntes jeg ikke at jeg kunne gjøre det flere ganger.

Eneste som hjalp var å stryke over tanna med fingeren, forsiktig. Men han sovner jo ikke akkurat noe lett ed en finger i munnen heller....så måtte jo prøve å la vær. Puppene ble helt tomme av trøstespising og kosing, hadde ikke kommet en dråpe til om jeg hadde vrengt dem.

Etter 4 timer med konstant sutring og en unge som vrei seg som en missfornøyd ål, var jeg så sliten i både hodet og armer av å få han til å sove at jeg nærmest kjefta opp kjæresten (som hadde sittet hele kvelden og slappa av uten å tilby seg å avlaste meg) og sa at han fikk til h******* se til å innse at han var pappa og ta sin økt! Så om det tok 4 timer til, for å få knøttet til å sove, så fikk han værsego å ta de 4 neste timene!

......det tok 5 minutter. Hva er det pappa har som ikke jeg har? :lete:

Uansett, jeg er skjeleglad den lille overtrøtte gullklompen endelig har sovnet. Og glad det var pappan som fikk han til å sove...håper det ga han en liten selvtilitts-boost på at han fint klarer å roe knøttet uten min hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann våkna kl 00 igjen, så det ble ikke lange pausen... Holdt det gående utover natten, med smådupping innimellom. Sov greit fra 5-tiden og helt til 09.30, var vel utslitt stakkar. Så det ble litt søvn på morgenskvisten på meg heldigvis :) Tanna har kommet igjennom iløpet av gårsdagen/natten! :jepp: ikke helt da, men ser mer av den.

I dag har det gått bedre virker det som, men han har nesten ikke sovet dupper. Sovnet fort kl 19 ikveld og sover ennå. Får håpe tannen ikke plager han i natt! :) og ikke i morgen natt heller for den saks skyld..... Da er det den bursdagen til venninna mi som jeg nevnte tidligere en gang her.

Kjæresten har skjerpet seg litt og har gått med på å prøve å være hjemme med knøttet, som han sier. Han foreslo at jeg skulle ordne og legge han før jeg dro, også komme hjem igjen når han skulle ha mat.. Men det fortalte jeg at jeg syntes var dårlig gjort av han :sukk: At han kunne i det minste prøve om han tok flaske, slik at jeg slipper å sitte på bursdagsfesten med bilnøklene i hånda for å kjøre hjem når han skal ha mat. Har fått han til å prøve å gi flaske et par ganger, men knøttet vil ikke ha... Det var mme, så tinte opp litt mm som mamma prøvde å gi han i ettermiddag da hun var på besøk - og han tok den flaska! :jepp: så da er det håp om at han lar pappan sin gi han flaske også... Han skal prøve ikveld når han våkner, har han lovet meg.. Håper det går! For da får jeg forhåpentligvis dra i bursdag og kost meg sammen med vennene mine i morgen :)

.....og der våknet knøttet ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...