Gå til innhold

Til jenter og gutter: Glattbarbering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til jenter: Jeg klarer ikke og få underlivet glattbarbert! Det er alltid stubber der, dere som glattbarberer dere, hvordan ? Noen som har gode tips til å bli helt glatt?

Til gutter: Synes dere det er ekkelt når jenter har stubber der nede?



Anonymous poster hash: c8bb6...efc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vokser en gang i skuddåret, ellers er det to ganger med hårene og en gang mot hårene.

Alltid når jeg tar mot hårene, kutter jeg meg og blør ( merker det bare etter jeg har gått ut av dusjen og tørket meg, så gjør ikke vondt men ser ikke godt ut)

Anonymous poster hash: c8bb6...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid når jeg tar mot hårene, kutter jeg meg og blør ( merker det bare etter jeg har gått ut av dusjen og tørket meg, så gjør ikke vondt men ser ikke godt ut)

Anonymous poster hash: c8bb6...efc

Jeg tar først to runder med hårene, deretter en runde mot for å få det helt glatt. Passer du på å bruke gode barberblader? Jeg skifter mine gjerne hver uke alt ettersom om jeg har brukt epilator andre steder eller ikke. Når jeg er ferdig pleier jeg som regel å smøre et fint lite lag med aloe vera salve for å roe ned området og eventuelt dersom det har blitt noen kutt.

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar først to runder med hårene, deretter en runde mot for å få det helt glatt. Passer du på å bruke gode barberblader? Jeg skifter mine gjerne hver uke alt ettersom om jeg har brukt epilator andre steder eller ikke. Når jeg er ferdig pleier jeg som regel å smøre et fint lite lag med aloe vera salve for å roe ned området og eventuelt dersom det har blitt noen kutt.

Dette skal jeg prøve :)

Anonymous poster hash: c8bb6...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg mest erfaring med å barbere ansiktet, men siden huden i ansiktet er tandrere og hårene hardere, er ansiktsbarbering, tro det eller ei, vanskeligere enn annen barbering. Erfaring fra ansiktet må derfor kunne overføres.

-> det var det jeg tenkte da jeg satte barberbladet mot pungen og skaftet første gang. Og jeg har siden ikke erfart noe som peker mot.

Huden og skjegget/ håret må være gjennomfuktig. Bruk godt skum. Bruk gode, kvasse barberblader. Strekk huden foran bladet, Skjær først medhårs, mothårs. Særlig ved skjæring mothårs er det viktig å strekke huden ut.

Stubber: det er litt rart, men ikke direkte ekkelt. Så lenge det ikke henger rester av dassrull i stubbene. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk epilator. Garantert det beste resultatet!

Gjør dog litt vondt å bli vant til.



Anonymous poster hash: 45650...2dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en Gilette venus. Tar meg god tid og barberer mot hårene. Så skrubber jeg med en skrubbehanske etterpå slik at det ikke skal bli irritert hud og røde prikker i etterkant.

Gjør det ca. en gang i uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann: Ikke ekkelt i det hele tatt, ikke noe å stresse med.



Anonymous poster hash: 3da56...74f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først med hårene , så imot. Barberer hver dag for å holde det ved like :)

Jeg forstår ikke at det er mulig å barbere hver dag..! Jeg må vente et visst antall dager mellom hver barbering, ellers gjør det dritvondt og det ser skikkelig rødt og ille ut. Heller litt hår enn å se ut som en rå kjøttkake der nede :P

Anonymous poster hash: 08bc2...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Jeg forstår ikke at det er mulig å barbere hver dag..! Jeg må vente et visst antall dager mellom hver barbering, ellers gjør det dritvondt og det ser skikkelig rødt og ille ut. Heller litt hår enn å se ut som en rå kjøttkake der nede :P

Anonymous poster hash: 08bc2...30c

Omvendt her. Når huden blir vant med å barbere seg så vil de røde prikkene forsvinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest tips om, og begynt å gjøre selv også - barbere skrått.



Anonymous poster hash: 327fd...0f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest tips om, og begynt å gjøre selv også - barbere skrått.

Anonymous poster hash: 327fd...0f5

Det gjør jeg :) Synes det fungerer bra.

Bruker vanlig balsam som barberings"skum". Smører med aloe vera etter barbering. Det aller aller viktigste er å bruke skikkelig skarpe og gode barberingsblader synes jeg:)

Anonymous poster hash: db041...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter barbering bruker jeg babyolje. Tar bare bittelitt mens jeg fortsatt står i dusjen, sånn at jeg ikke blir helt oljete liksom. Og det overflødige tørkes bort med håndkle.



Anonymous poster hash: 327fd...0f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer nedover. Får så og si ingen stubber. Men uansett bedre med stubber enn et underliv som ser ut som en kjøttkake fordi den har blitt revet opp av en barberhøvel (ikke ta dere nær av dette, jeg hadde dette problemet da jeg først barberte meg jeg også).



Anonymous poster hash: 87f1f...30e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...