Gå til innhold

Etter så lang tid, fått vite at han ble myrdet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal bruke informasjonen til og hvorfor det var nødvendig å få vite det etter så mange år. Saken er foreldet. Vi har alltid konkludert med at min bror tok livet sitt den gangen for så mange år siden. Nå kommer alt opp igjen, med forsterket sorg.

Han ble drept. En venn av han har tatt kontakt med meg og jeg vet foreløpig bare deler av historien. For å ikke bli gjenkjent vil jeg ikke skrive for detaljert. Om noen dager skal jeg møte denne vennen fordi han ikke vil fortelle alt over telefon. Han sier han vet hva som skjedde, hvem som stod bak og at det er tungt for han å bære det alene. Det er ikke han og ingen jeg kjenner som stod bak.

Men jeg føler egentlig ikke for å vite noe. Jeg er mettet. Det er over 20 år siden. Broren min vil være like død. Og etter å nettopp ha mistet en nær venn er jeg i sorg og ekstra følsom. Det er bare noen dager siden begravelsen.

Hvis jeg får vite hvem som stod bak har jeg lyst å anmelde, men etter så mange år er bevisene borte. Jeg ante ugler i mosen den gangen også, men det virket for utrolig at han skulle bli myrdet. Da forstår jeg også at han måtte ha vært veldig redd, og det gir en ny smerte. Har alltid trodd at han var lei av livet, at han var alvorlig og uhelbredelig syk (fysisk) siden han hadde ringet av så mange telefon-numre til private klinikker på gule sider.

Jeg vet at han var en liten ramp, men ikke hvor omfattende det var. Det var visst heller ikke meningen å ta livet av han, de skulle bare skremme han litt.

Klarer jeg å takle å få vite alt rundt det som skjedde? Jeg føler meg ikke sterk, er enda i sorg, og er redd for at det vil bli i overkant følelsesmessig. Hvordan skal jeg takle det? Vet ikke om noen som kan gi meg råd. Har vært litt irritert på barndomsvennen som tok kontakt og sitter med info. For hva er vitsen med å rippe opp i noe som aldri kan endres?

Trenger en klem. Mamma er gammel og hjertesyk. Henne vil jeg ikke plage. Noen venninner vet hva jeg står oppe i nå, men jeg vil helst bare glemme det hele.

Hva ville dere gjort? Avlyst møtet med barndomsvennen? Føler ikke jeg kan det heller. Nå vet jeg nesten hele historien. Men HVORFOR!!! Hva er meningen! Skal jeg være en støtte for han. Jeg har ikke møtt han på mange år, men vi skal møtes om bare noen dager.

Det går litt rundt i hodet. Er sliten og har ikke lyst å gjøre noe. Virker så tomt. Føler for å utsette møtet.

Anonymous poster hash: c8ef1...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden har han ikke kommet med dette før? Han skulle kommet med det med en gang, ikke etter saken er foreldet! Jeg vet ikke helt hvilke råd jeg skal gi deg. Hvis du møter ham kan sorgen blusse opp, men hvis du ikke møter ham vil du kanskje gå rundt og tenke på dette resten av livet ditt og lure på hva som skjedde. Jeg tror jeg ville møtt ham, og anmeldt den som står bak (selv om saken er foreldet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har han ikke kommet med dette før? Han skulle kommet med det med en gang, ikke etter saken er foreldet! Jeg vet ikke helt hvilke råd jeg skal gi deg. Hvis du møter ham kan sorgen blusse opp, men hvis du ikke møter ham vil du kanskje gå rundt og tenke på dette resten av livet ditt og lure på hva som skjedde. Jeg tror jeg ville møtt ham, og anmeldt den som står bak (selv om saken er foreldet).

Drap blir ikke foreldet. Lovendring for ikke lenge siden.

Anonymous poster hash: d252e...e95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drap blir ikke foreldet. Lovendring for ikke lenge siden. Anonymous poster hash: d252e...e95

Det gjelder bare for drap som ikke allerede var foreldret da lovendringen kom, den har ikke tilbakevirkende kraft.

Anonymous poster hash: 43723...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

super-s, on 23 Nov 2014 - 11:11, said:

Hvorfor i all verden har han ikke kommet med dette før? Han skulle kommet med det med en gang, ikke etter saken er foreldet! Jeg vet ikke helt hvilke råd jeg skal gi deg. Hvis du møter ham kan sorgen blusse opp, men hvis du ikke møter ham vil du kanskje gå rundt og tenke på dette resten av livet ditt og lure på hva som skjedde. Jeg tror jeg ville møtt ham, og anmeldt den som står bak (selv om saken er foreldet).

AnonymBruker, on 23 Nov 2014 - 11:14, said:

Drap blir ikke foreldet. Lovendring for ikke lenge siden.

Anonymous poster hash: d252e...e95

Takk for svar. Jeg stiller meg det samme spørsmålet, hvorfor ikke fortelle det den gangen, men kanskje han selv kunne bli satt i fare for sitt eget liv. Jeg kommer til å møte han. Det jeg har hørt er allerede nok, og nå vil jeg vite alt.

Jeg mener også at det kom en lovendring for ikke lenge siden. Men før jeg vet mer, tenker jeg ikke på anmeldelse selv om jeg tror jeg kommer til å anmelde. Det er bare det at min mor er hjertesyk og da vil hun også få vite det.

En vanskelig situasjon.

Ts Anonymous poster hash: c8ef1...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 23 Nov 2014 - 11:22, said:

Det gjelder bare for drap som ikke allerede var foreldret da lovendringen kom, den har ikke tilbakevirkende kraft.

Anonymous poster hash: 43723...ebc

Det ble aldri etterforsket som en drapsak. Kan det gjøre forskjellen?

Ts Anonymous poster hash: c8ef1...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjelder bare for drap som ikke allerede var foreldret da lovendringen kom, den har ikke tilbakevirkende kraft. Anonymous poster hash: 43723...ebc

Så er det faktisk 25 års foreldelse på drao. Er dette noen som vil fortelle noe som tynger dem, så er faktisk TS pålagt å kontakte politiet, ellers innkriminaliserer TS seg selv.

Anonymous poster hash: de718...c69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 23 Nov 2014 - 11:31, said:

Så er det faktisk 25 års foreldelse på drao. Er dette noen som vil fortelle noe som tynger dem, så er faktisk TS pålagt å kontakte politiet, ellers innkriminaliserer TS seg selv.

Anonymous poster hash: de718...c69

Jeg tror jeg kommer til å kontakte politiet.

Ts Anonymous poster hash: c8ef1...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...