Gå til innhold

To blir til tre :hjerte:


Gjest Sleeve

Anbefalte innlegg

Gjest Sleeve

:klem: Hvordan har det gått med deg etterpå da? Er så redd jeg liksom aldri skal få til å bære frem, selv om dette er første gang jeg er gravid. Tenker at etter dette, da blir det sikkert vanskelig å bli gravid osv :( Blir jo såå negativ tankegang for fremtiden, selv om jeg vet at mange opplever det, og får mange barn i ettertid :)

Jeg var på UL for en liten uke siden, og skal inn igjen neste uke for å fullt bekrefte en MA. Gyno så en klump på ni mm, men kunne ikke bekrefte hjerteaktivitet, eller om det egentlig i det hele tatt var fosteret vi så. Hun ville vente ca fjorten dager i tilfelle jeg var kortere på vei enn antatt.

Jeg vet jeg ikke er det da mannen dro bort dagen før EL. Befrukninga måtte jo da skjedd i dagene før EL, for han kom hjem først en uke etterpå. Derfor har ikke jeg noe håp nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist at du mistet :klem: Jeg hadde selv en MA tidlig i mai og er gravid igjen nå, så for vår del gikk det veldig raskt. Er kanskje litt kaldt å si det, men nå vet du hvertfall at du kan bli gravid. Håper prosessen går greit for deg og at en ny spire sitter snart :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått ganske greit med meg i ettertid. Jeg hadde på følelsen av at det ikke var liv. Magefølelsen sa at det var noe som ikke stemte. Og jeg fikk rett. Fikk samme beskjed som deg. At legen trodde jeg var kortere på vei, men jeg visste at det ikke var mulig.

 

Grunnen til at det ikke er liv er jo fordi det er noe galt med embryoet. Det er ikke noe galt meg deg!! :opplyser: Hadde det vært kroppen din som ikke var med på leken hadde du hatt en SA. I stedenfor er kroppen din, som min var, litt treg i avtrekkeren og skjønner ikke helt at den skal avstøte embryoet.

 

Du bør tenke at det var ikke ment to be denne gangen. Er naturen som går sin gang. Jeg tenkte at det var jo bedre at det gikk som det gikk enn å komme på OUL og se et veldig sykt foster :sjenert:

Jeg er sikker på at du blir fort gravid igjen. Det er en del som opplever det. Kanskje man er ekstra fruktbar pga hormonnivået man nettopp har hatt i kroppen. Hvem vet  :vetikke:

 

Har du målt hcg i blodet etter UL? Jeg gikk til legen nesten dagen etter og tok hcg, og ny hcg to dager etter. Tallet var synkende, så da visste jeg at det var spikeren i kista.

Selve MA´n gikk grei for meg. Fikk ut alt og kom meg fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Takk for gode ord fra dere begge :hjerte:

Synes det er vanskelig å "komme seg videre" fra dette før det hele er over.

Med mindre jeg starter å blø av meg selv vet jeg jo at det nesten er fjorten dager til embryoet vil være ute ved hjelp av tabletter eller evt utskraping. Jeg må jo først på neste UL time.

Tok hcg på mandagen som viste 53.000. På onsdagen hadde det økt til 58.000, og sykepleier mente dette var for lavt til at det var liv.

Håper selve prosessen går raskt uten alt for sterke smerter i alle fall. Ønsker jo selvfølgelig å bli gravid så raskt som mulig igjen etter denne prosessen er over, men har hørt man bør vente til en menstruasjon er over? Hvordan gjorde dere det etter MA med ny prøving og evt graviditet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Så trist at du mistet :klem: Jeg hadde selv en MA tidlig i mai og er gravid igjen nå, så for vår del gikk det veldig raskt. Er kanskje litt kaldt å si det, men nå vet du hvertfall at du kan bli gravid. Håper prosessen går greit for deg og at en ny spire sitter snart :blomst:

Takk :blomst: Prøver å tenke sånn, men det er jo litt vanskelig. Så bra du har blitt gravid igjen :laugh: Er du langt på vei nå? :) Håper det går raskt for oss igjen etterpå også, og at den spira sitter :)

Du trenger ikke svare hvis det blir litt personlig, men jeg lurer sånn på om de fleste tar tabletter ved MA? Er så redd en utskraping vil gi arrvev og vansker for ny graviditet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst: Prøver å tenke sånn, men det er jo litt vanskelig. Så bra du har blitt gravid igjen :laugh: Er du langt på vei nå? :) Håper det går raskt for oss igjen etterpå også, og at den spira sitter :)

Du trenger ikke svare hvis det blir litt personlig, men jeg lurer sånn på om de fleste tar tabletter ved MA? Er så redd en utskraping vil gi arrvev og vansker for ny graviditet :(

Jeg er rundt 5 uker+, så jeg hadde en mens før jeg ble gravid igjen. Legen min sa det ofte gikk raskt etter en MA/SA og det stemte i vårt tilfelle. Inntrykket mitt er at de fleste får tilbud om cytotec først også blir det noen ganger utskrapning om det dukker rester opp på UL. I mitt tilfelle hadde jeg ingen problemer og er glad jeg fikk cytotec istedenfor utskrapning (men jeg er litt pysete :ler: ). Det står mer detaljert om det i dagboken min om du ønsker mer detaljer, men tror ikke du trenger å bekymre deg så mye :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sleeve

Jeg er rundt 5 uker+, så jeg hadde en mens før jeg ble gravid igjen. Legen min sa det ofte gikk raskt etter en MA/SA og det stemte i vårt tilfelle. Inntrykket mitt er at de fleste får tilbud om cytotec først også blir det noen ganger utskrapning om det dukker rester opp på UL. I mitt tilfelle hadde jeg ingen problemer og er glad jeg fikk cytotec istedenfor utskrapning (men jeg er litt pysete :ler: ). Det står mer detaljert om det i dagboken min om du ønsker mer detaljer, men tror ikke du trenger å bekymre deg så mye :klem:

Håper jeg å slipper utskraping. Tenker jo at det er større fare for problemer i ettertid da :omg:

Leste dagboken din i ste nå. Så fint at det gikk så raskt for dere :hoppendeglad: Håper spira nå klamrer seg fast :klem: Skal følge dagboka di, så får jeg fortelle hvordan det går videre for oss også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ventetiden mot neste UL er ille ja. Var en lang og bedriten uke for min del. Ville bare få det overstått.

For min del så ble jeg ikke gravid igjen etterpå. Mye fordi jeg ikke ønsket det. Fikk en psykisk knekk etter MA'n og ble delvis sykemeldt. Alt av gørr kom på en gang. Og pga bhgefristen så valgte vi å bare hoppe av i svingen frem til nå nylig.

Og nå satt den på første forsøk. Prøvde nesten ikke en gang, mannen fikk bare lov til å komme der han trives best :ler: en befrielse!! Vi brukte nesten to år på å lage mini. Så kroppen min har blitt mer fruktbar etter en unge føler jeg :)

Dette skal gå bra. Det er lov å sørge og kjenne på tristhet og skuffelse. :klemmer:

Jeg fikk aldri noen følelse av å ha mistet babyen min. For i mitt hode ble det aldri en baby. Istedenfor følte jeg at jeg hadde mistet en mulighet :)

Legen på sykehuset sa til meg at det er best for livmoren å vente en syklus før man blir gravid igjen. Men at det var ingen krise dersom jeg ble gravid før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Ventetiden er ille ja. Vet liksom at det er over, så nå kjennes en uke veldig lenge til. Kom litt brunt utflod i gårkveld da jeg tørka meg også, så kanskje starter kroppen opp litt selv. Hadde jo vært like greit så jeg slapp å vente så lenge.

Forstår godt at dere ville vente en stund igjen ja, og så er det jo veldig moro å høre at den nye spira satt på første forsøk :hoppendeglad: Gleder meg til å følge dagboka di og utviklingen :)

Jeg håper for så vidt jeg blir gravid på nytt innen 2015. Denne spira satt på første forsøk, så håper neste også sitter raskt, og ikke minst holder seg der inne :)

Men tror vi venter til en menstruasjon, så går det ialle fall litt tid til å samle alle tankene som surrer. Vi er unge, så hastverk har vi jo ikke egentlig, men når jeg først ble gravid, da kjente jeg at gleden kom med en gang, og tiden kunne gått mye raskere :omg:

Planen etter at denne proseessen er over er å slappe av og forsøke å bare kose oss uten å stresse for neste prøverunde. Og jeg skal drikke litt vin og spise myke oster før den tid kommer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :) 

Da fant jeg denne også :) Veldig trist å lese om det du har opplevd nå Sleeve :( 

Nå er vi i litt samme situasjon og det hadde vært kjekt å få følge deg, har du prøvedagbok? Eller vil dere kanskje vente litt før dere prøver igjen?

 

Jeg vil bare bli gravid igjen så fort som mulig... Krysser fingrer og tær for at det blir 2016-baby på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...