Gå til innhold

Vanillalilla skal bli mamma!


Vanillalilla

Anbefalte innlegg

Lykke! Etter en måned med entusiastisk prøving fikk jeg to streker på ca. 12 dpo. Turte ikke tro noe på det, så testetøsa måtte frem. Fire tester og tre dager senere er jeg på IKM og det begynner såvidt å synke inn..

Nå begynner alle mulige bekymringer å komme..

Hva om jeg mister? Hva om noe er galt? Hva om alle testene tar feil?

Men er for det meste veldig spent, glad og litt redd. Samboer har det på omtrent samme måte:-)

Jeg tenkte å føre en dagbok her og følge noen av deres!

post-75051-534804_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :) er litt skremmende i starten, men for meg hjalp det og tenke at og gå rundt og bekymre seg ikke førte til annet enn bekymring. Hehe, hvis du skjønner. Når er termin?

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :) er litt skremmende i starten, men for meg hjalp det og tenke at og gå rundt og bekymre seg ikke førte til annet enn bekymring. Hehe, hvis du skjønner. Når er termin?

Hei! Tusen takk for svar!

Jeg klarer ikke å la være å bekymre meg nei. Og etter at jeg kom inn på KG har jeg en hel ny verden av bekymring å forholde meg til. Inne på prøveforumet føles det som du bare har griseflaks hvis ikke svangerskapet ender i SA eller MA.

Foreløpig utregnet termin er mellom 21. - 25. januar (litt forskjellig på de ulike kalkulatorene). Og jeg gleeeeder meg sånn. Ikke bare til det, men til hele svangerskapet og det nye livet vårt nå! :hjerte:

I går ringte jeg til legekontoret og avtalte at jeg skal komme på første time i neste uke. Det er litt tidlig, men jeg tror ikke hun som tok telefonen helt forstod meg (vestlandsk vs. litt gebrokken norsk-forståelse) og hun spurte om jeg ville ha hastetime! Hehe..

Uansett må jeg jo skaffe meg helsekort og sånn, så det blir greit.

En annen ting jeg bekymrer meg for er fraværet av symptomer. Ikke misforstå, jeg er veldig fornøyd med å ikke være kvalm og kaste opp osv. Men jeg kjenner jo nesten ingenting! Bare noen småmurringer i livmor, litt strekking og litt støl på en måte - men thats it! Får ikke håpe det er et dårlig tegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå kjenner jeg at jeg er veldig nervøs. Enda mindre "symptomer" enn tidligere. Jeg har lest at det kan være på grunn av SA... :-(

Er det noen som kan si noe beroligende? Eller er løpet kjørt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har mye symptomer mens andre har lite, begge deler er like normalt! Mine symptomer har ikke kommet før uke 5-6! Mange får ikke før 7-8! Så løpet er absolutt ikke kjørt enda!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har mye symptomer mens andre har lite, begge deler er like normalt! Mine symptomer har ikke kommet før uke 5-6! Mange får ikke før 7-8! Så løpet er absolutt ikke kjørt enda! :)

Takk :-D

Hvordan var der for deg da? Ser du har nr 2 på vei! Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :-D

Hvordan var der for deg da? Ser du har nr 2 på vei! Koselig!

Ja er koselig med nummer to! Fikk kvalmen uke 5-13 denne ganga, ellers fin form! Deilig når kvalmen gir seg så hvis du slipper unna er du heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma var aldri kvalm i noen av sine svangerskap, så satser på jeg er lik henne:-)

Åh, jeg må le litt av meg selv.. Symptomene mine er så fraværende at jeg måtte ta en ny test i dag! Det ble selvsagt kjempetydelig strek med det samme:-p

Likevel synker det ikke skikkelig inn altså.. Dagene går utrolig sakte, og jeg lengter sånn til 2. trimester når det meste er litt "tryggere" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde :-)

Edit: Usj, fikk ikke til å legge til bilde ser det ut som.. Jaja, ikke så spennende da..

Endret av Vanillalilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :D Skikkelig spennende tid nå fremover.

Du er kanskje som meg jeg har gått hele denne tiden uten særlig symptomer. Jeg var bare helt ekstremt trøtt fra uke 8 kanskje til rundt uke 13-14 ellers ingenting, så du trenger ikke bekymre deg for at noe er galt selv om du har lite symptomer. :D :D

Masse lykke til i tiden fremover, de første 12 ukene er seeige men etter det så flyger tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen! :duskedame:

Vet det er helt umulig, men prøv å ikke bekymre deg for manglende symptomer. Pris deg heller lykkelig for at du ikke er kvalm og elendig. ;) Jeg var forresten helt symptomfri helt til kvalmen slo ned 5+3, og da lengtet jeg veldig tilbake til den uka jeg gikk der og var redd for å ikke kjenne noe. :fnise: Og som ShiningStar sier er det mange som knapt merker noe til graviditeten det første trimesteret, uten at det er noe negativt. Merkelig at kroppene våre skal reagere så ulikt på noe som er så naturlig, men sånn er det altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :D Skikkelig spennende tid nå fremover.

Du er kanskje som meg jeg har gått hele denne tiden uten særlig symptomer. Jeg var bare helt ekstremt trøtt fra uke 8 kanskje til rundt uke 13-14 ellers ingenting, så du trenger ikke bekymre deg for at noe er galt selv om du har lite symptomer. :D :D

Masse lykke til i tiden fremover, de første 12 ukene er seeige men etter det så flyger tiden :D

Gratulerer med baby i magen! :duskedame:

Vet det er helt umulig, men prøv å ikke bekymre deg for manglende symptomer. Pris deg heller lykkelig for at du ikke er kvalm og elendig. ;) Jeg var forresten helt symptomfri helt til kvalmen slo ned 5+3, og da lengtet jeg veldig tilbake til den uka jeg gikk der og var redd for å ikke kjenne noe. :fnise: Og som ShiningStar sier er det mange som knapt merker noe til graviditeten det første trimesteret, uten at det er noe negativt. Merkelig at kroppene våre skal reagere så ulikt på noe som er så naturlig, men sånn er det altså. :)

Tuuusen takk! Jeg er overlykkelig og må klype meg i armen til stadighet for at det gikk så fort!

Forresten så tror jeg kanskje kjæresten ikke ville vært helt enig angående manglende symptomer.. Men de symptomene jeg har en mer på det følelsesmessige planet.. Og det får jo han føle skikkelig på kroppen stakkar :fnise:

Nå er jeg jo bare 4+5 i dag, så det kan jo fremdeles "slå ned" (som jeg ser mange beskriver det som).. Jeg er litt tryggere nå når jeg fikk supersterk strek på g-test i går. Den var nesten sterkere enn kontrollstreken.

Jeg mistenker at jeg er litt opp og ned, for når jeg viste den til kjæresten (heretter M) så sa han bare: "Er du gravid nå igjen...?" med et lurt smil :laugh:

Jeg går vel annenhver dag og sier at jeg er gravid og ikke gravid lenger.. Håpløst!

Det er sååå vanskelig å holde seg og ikke si det til noen. Svigermor ringte M i går og spurte om hvem som vet om det. Vi ble "nødt" til å fortelle det tidlig som sagt, siden mine foreldre vår på besøk i helga og mamma gjetta det når jeg ikke drakk vin. Siden det må være likt på begge sider bestemte vi oss for å si det til foreldrene og søstrene våre (jeg MÅTTE si det til min søster når mamma visste det).

Så svigermor ble nesten litt skuffa når vi ikke hadde sagt det til flere, for hun gleder seg sååå mye og vil snakke med folk om det! Haha! Men hun fikk beskjed om å bare holde seg :fnise:

Vi er ikke 12 uker før 3. JULI! Så det er jo kjempelenge til!

Edit: Bare endra rekkefølgen på noe tekst

Endret av Vanillalilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så at du hadde postet i IKM tråden, så skal følge deg :) Vi ble jo begge gravide denne måneden, så blir gøy å følge med :)

Gratulerer så mye med graviditeten :)

Jeg har nesten ingen symptomer jeg heller forresten.

Endret av Shinigami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at du hadde postet i IKM tråden, så skal følge deg :) Vi ble jo begge gravide denne måneden, så blir gøy å følge med :)

Gratulerer så mye med graviditeten :)

Jeg har nesten ingen symptomer jeg heller forresten.

Så koselig! Det er jo ekstra gøy når man er sånn ca på likt :biggrin:

Det er så opp og ned med meg nå. Hver gang jeg er litt trøtt så tenker jeg at det kaaanskje har noe med det å gjøre, men hvordan kan man vite det liksom? Jeg er jo noen ganger trøtt sånn ellers også :vetikke:

Sånn ellers skjer det ikke så mye her om dagen. Svigermor hadde ringt M igjen i går og spurt om hun kan kjøpe noe til oss. Hun har lyst å bidra med en sprinkelseng som hun har funnet på tilbud et sted. Det er jo kjempekoselig (noen som gleder seg LITT til å bli bestemor :fnise: ), men jeg tenker også litt sånn "hallo, jeg er bare 4+6 liksom!! Det er så tidlig. Selv har jeg IKKE tenkt å kjøpe noe som helst før tidligst U12.

Men hun får da bare styre på. Blir det ikke noe av nå så prøver vi igjen..

Jeg har konstant oppe den nettsiden jeg fant ut om for en stund siden det man kan se hvor stor % muligheten er for SA dag for dag. Oppdaterer M om dette hver morgen, uansett om han vil eller ikke. Så da kan vi glede oss over at den synker for hver dag.

I dag er den nede i 18,9%. På mandag allerede er den kun 13%, så risikoen synker for hver dag. Dette beroliger meg ganske mye faktisk.

Siden jeg er så symptomløs så tenkte jeg kanskje å ta den siste CB Digitalen min til helga, da er jeg 5+ og den bør vel vise 3+ hvis HCG har steget som det skal?

Uff, og dette er bare begynnelsen. Jeg ser frem mot et helt liv med bekymringer nå. Det blir jo bare mer og mer å tenke på med barn... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Det er jo ekstra gøy når man er sånn ca på likt :biggrin:

Det er så opp og ned med meg nå. Hver gang jeg er litt trøtt så tenker jeg at det kaaanskje har noe med det å gjøre, men hvordan kan man vite det liksom? Jeg er jo noen ganger trøtt sånn ellers også :vetikke:

Sånn ellers skjer det ikke så mye her om dagen. Svigermor hadde ringt M igjen i går og spurt om hun kan kjøpe noe til oss. Hun har lyst å bidra med en sprinkelseng som hun har funnet på tilbud et sted. Det er jo kjempekoselig (noen som gleder seg LITT til å bli bestemor :fnise: ), men jeg tenker også litt sånn "hallo, jeg er bare 4+6 liksom!! Det er så tidlig. Selv har jeg IKKE tenkt å kjøpe noe som helst før tidligst U12.

Men hun får da bare styre på. Blir det ikke noe av nå så prøver vi igjen..

Jeg har konstant oppe den nettsiden jeg fant ut om for en stund siden det man kan se hvor stor % muligheten er for SA dag for dag. Oppdaterer M om dette hver morgen, uansett om han vil eller ikke. Så da kan vi glede oss over at den synker for hver dag.

I dag er den nede i 18,9%. På mandag allerede er den kun 13%, så risikoen synker for hver dag. Dette beroliger meg ganske mye faktisk.

Siden jeg er så symptomløs så tenkte jeg kanskje å ta den siste CB Digitalen min til helga, da er jeg 5+ og den bør vel vise 3+ hvis HCG har steget som det skal?

Uff, og dette er bare begynnelsen. Jeg ser frem mot et helt liv med bekymringer nå. Det blir jo bare mer og mer å tenke på med barn... :roll:

Skjønner godt hva du mener. Har også noen dager jeg er akikkelig aliten og trøtt, men det er jeg jo innimellom til vanlig og. Så er så vanskelig å vite om det er pga graviditet eller ikke,hehe.

Hvilken side er det? Bare funnet sånn oversikt over spontanabort uke for uke jeg. Dag for dag hadde jo vært enda bedre :)

Det blir nok mange bekymringer med barn ja, men det blir jo så mye kos og glede og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt hva du mener. Har også noen dager jeg er akikkelig aliten og trøtt, men det er jeg jo innimellom til vanlig og. Så er så vanskelig å vite om det er pga graviditet eller ikke,hehe.

Hvilken side er det? Bare funnet sånn oversikt over spontanabort uke for uke jeg. Dag for dag hadde jo vært enda bedre :)

Det blir nok mange bekymringer med barn ja, men det blir jo så mye kos og glede og :)

Du kan gå inn HER og legge inn dato for siste mens. Er ikke SÅ hyggelig lesing enda, men blir bedre og bedre dag for dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inn HER og legge inn dato for siste mens. Er ikke SÅ hyggelig lesing enda, men blir bedre og bedre dag for dag.

Takk :) Jeg er allerede nede på 8.4% :) Skal følge med på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 i dag, appen min sier at jeg da er i sjette uke av graviditeten og hjertet begynner å slå av egen maskin denne uken. Embryo vil også begynne så smått å få noen bittesmå armer og bein - men de må være små - fordi hele "klumpen" er visstnok bare 2 - 4mm.

"Bare" 17,3% risiko for SA i dag, og jeg begynner å se mer og mer lyst på dette her! Det er så spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg er allerede nede på 8.4% :) Skal følge med på den :)

Det er jo INGENTING! :)

Skriver du dagbok her inne? Jeg var kanskje litt tidlig ute, men regner jo med at alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...