Gå til innhold

Mokkon83 - familie på 3 skal bli 4 <3


Mokkon83

Anbefalte innlegg

Tidlig ultralyd idag...

nervøs og spent! Tenk om det ikke er noe der inne eller at det ikke er hjerteslag....

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!! Det gikk veldig fint! 9+4 :-) så armer og ben! Hjerte slag <3 og spiren bevegde mye på seg :-) termindato 14 juli. Mannen ble veldig rørt og gleder seg veldig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hadde H sin barnehage nissefest :hjerter:

Hun var skikkelig spent og glad når jeg leverte henne i barnehagen :) :)

rød kjole, røde sløyfer i håret, nissejenteprikker i kinnene og nisselue :)

Helt nydelig!!

De la ut bilder så vi fikk se :) Nissen kom, de fikk risengrynsgrøt og pepperkaker :)

H fikk glutenfrie, veldig fornøyd :)

Idag er det hennes siste dag i år! Herlighet så fort tiden går! jeg skal jobbe mandag så har jeg ferie frem til 20 Januar :) Synd å si det, men uten snø så kommer ikke julefølelsen så lett... nesten så jeg gleder meg mer til 2 uker i syden enn til selveste Julen....

Men er veldig gøy å se hvor mye glede H har i denne førjulstiden :)

Vi har også ordnet nisse til Julaften! H og jeg kikket i et album med bilder fra året 2014 (hvor Desember 2013 var med) og da hun så nissen sa hun! "se, der er han liksomnissen som var på besøk hos oss!"

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nissefest er så koselig :rodmer:

Liksomnissen ja, hehe, søta.. :hjerte: S er helt overbevist om at det var den ekte nissen som var i barnehagen, ikke bare en som hadde kledd seg ut. :ler: Håper hun ikke gjennomskuer naboen på julaften! :fnise:

Har du alt på stell til jul nå? Når reiser dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å komme seg her nå :-) har en del baking igjen. Skal lage ristopper og troikabiter. Blitt lite baking i år, lite energi og vi har vært syke. Begynner ca å bli ferdig med julegavene :-) skal lage glutenfri Havreflarn imorgen som jeg skal ha med til ei på jobb. Hun lager glutenfri krumkaker så bytter vi :-) Mannen og jeg fikk handlet gave til H igår,og fra morfaren til henne :-) gleder meg til hun skal åpne :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mazilla!:)

Her har vi hatt ei ganske så avslappende og fin Julefeiring :)

Min bror og hans høygravide samboer kom Julaften og reiste igår. Blitt mye god mat og usunnheter! :daane:

Kjenner jeg er veldig glad for at jeg ikke skal gå høygravid på vinteren.... tungvint!

Helt nydelig at det har kommet litt snø! H eeeelsker det! :strix: Vi var ute og lekte i snøen på formiddagen på Julaften :)

Idag var vi på juletrefest, og Mannen ble spurt om å være nisse :hjerter: Sporty mann!

H funderte på om det var pappaen, men ble opptatt av posen hun fikk i sekundet etterpå :) (hun sa, seee! en mann som har kledd seg ut som nissen!! er det pappa? ) :fnise:

Ellers så begynner jeg imorgen på uke 13 i svangerskapet! Kvalmen har gitt seg og jeg begynner å få litt mer energi igjen.. blir veldig fort sliten og er avhengig av å slappe av på sofaen....

Så en episode med en fødsel på tv`n idag, og ble veldig rørt.... Gruer meg til det er min tur igjen, men men! vi må jo igjennom det og man før møte det lille mennesket i magen (OG dette er siste gangen!)Det er jo motivasjon nok! :)

Nå er det avslapping frem til nyttårsaften! Kalkunen er til tining og vi blir ganske så mange her! 8 voksne, 2 ungdommer og 3 barn :) skal skyte opp raketter for barna tidlig på kvelden, tenker jeg tar kvelden før 24.... Er litt redd for om H skal våkne og være redd... skal stå på plassen utenfor huset her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra oss :-) 1 januar fikk vi ei lita niese!var og hilste på idag! Hun er helt perfekt og nydelig :strix: glad vi fikk hilst på før vi reiser. Koselig å tenke på at jeg var akkurat like langt på vei med H da nevøen kom til :hjerte: fint med kort aldersforskjell :-) nyttårsaften gikk fint her, raketter for barna (hadde besøk av to på 4 og 7) kl 18.30. De reiste hjem etterpå. Og H og jeg så film (grusomme meg) og hun la seg etter det,rundt kl 22. Så så jeg film med to tenåringer (13 og 16) tristeste filmen i 2014 (og 2015 vil jeg tro ) la meg 01. Mannen og hans fetter +damen hans la seg kl 5... :-P H vekte meg 10.30. Veldig fornøyd med nyttårsaften i år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Velkommen hjem! Hvordan var det å være gravid småbarnsmor på tur? Og hvordan er formen? Begynner det å vises nå? :popcorn:

Kaffe på "stamstedet" en dag? Spiste nyydelig wrap der i forrige uke :sikle::spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!!

Var deilig å være borte hjemmefra! meeeen, jeg frøs en del, ble forkjølet,fikk hoste,sov utrolig dårlig, mannen måtte sitte alene på verandaen om kveldene, lille H ble forkjølet,hun fikk vannkopper (dagen før vi reiste hjem... trodde det var mosquitobitt helt til det dukket opp to til etter bhg på mandag....)

Vi kan vel si det sånn at dette var siste gangen på vanlig charter med all inclusive i sentrum... :wink:

Det er ikke bare bare med cøliaki på Tenerife... spesielt ikke med barn som har det... og det er skummelt hvor lite kunnskap mange av dem har.... Men var trygt på hotellet da...

I år kommer vi til å feire julen på Gran Canaria (puerto Rico) skal leie leilighet med 3 soverom,deilige senger,deilig sofa, oppvaskmaskin,vaskemaskin, tørketrommel og norske tv kanaler.. deeeeilig :)

Som gravid så går det absolutt fremover! ferdig med morgen,ettermiddag og kveldskvalme! :hoppe:

fått litt mage også (jul,nyttår og sydentur har nok bittelittegrann med saken å gjøre....)

Fikk sett lille h*n igår faktisk :strix: var hos legen og hun fant ikke hjertelyden... Hun sa det var nok utstyret som gjorde det og at det ikke var noe å bekymre seg for. men hun fikk meg inn på sykehuset for sjekk for sjelefredens skyld :) Der var det full aktivitet, babyen virket litt irritert over å bli forstyrret :fnise: fektet med armene! nå skal den få være i fred til 22 februar (OUL) blir spennende å se om det er gutt eller jente :) Jeg har en følelse på at det blir jente, Mannen har drømt at det blir gutt (han har samiske aner og drømmer mye som faktisk skjer) så da får vi se da :)

Vil gjerne møtes!! Har mulighet til onsdag? skal være et sted i byen kl 12.15 (tar ca 40 min) møtes etter det?

Den wrapsen er veeeldig god :) Mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtte M i bhg før helga, og hun sa dere hadde en date til fredag. Kan ikke jeg bare hive meg med dere da? Hennes forslag, så greit for henne! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Tida flyr og jeg har ikke skrevet noe her siden januar.... :)

Fikk oppdatert tickeren min til rett dato (termin 14 juli) og det blir en gutt :) :)

98 dager igjen til termin idag! Føler det er tyngre å gå gravid denne gangen... jeg er 5 år eldre, dårligere trent, kan ikke tenke bare på meg selv....

Pr tiden er jeg 100 % sykemeldt (jobbet bare 30% + 1 dag i uka på en annen jobb) smerter i rygg, bekken, strålinger nedover beinet... Minst mulig aktivitet er det som gjelder nå... Vanskelig å tvinge seg til å holde seg i ro når jeg er over middels rastløs og effektiv! :daane:

Funnet "pretty little liars" på Netflix, så der har jeg tidsfordriv ei stund fremover :ler:

Lillegutt er aktiv inni magen (hikker akkurat nå :strix: )

Gleder oss SÅ til å møte han :)

Ellers så reiser vi til Mallorca igjen 2 Mai, samme hotellet for 4 gang :) Kjekt å finne et sted vi trives så godt, H gleder seg veldig :) Svigermor blir kanskje med denne gangen, svigerfar døde for en mnd siden.... det var ventet, men allikevel uventet...

Blir spennende å se hvordan det blir med svigermor fremover.. hun vil flytte til vår by nå, håper H får et bedre forhold til henne da (jeg også) hun er spesiell og energikrevende. men håper det blir bedre...

Idag begynte hverdagen etter ei lang påske med først spysjuke, deretter diarè og så øyekatarr...

Levering i barnehagen gikk veldig fint, problemet mitt var at da jeg kom hjem kl 9.15 så oppdaget jeg at jeg hadde 1 time hos fysioterpeut kl 8.30 :( bra førsteinntrykk gitt.... :( må vente ei uke til nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Uke 38! :)

Mye kynnere, slim og vondter nedover de siste dagene, ting er i enning :)

Går til modningsakupunktur som sist, satser på effektive rier :)

Mega-hovne ben og begynner å bli sliten, så jeg håper lillebror kommer snart :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og du som ikke har så mye familie på denne kanten må bare si ifra hvis det blir kjedelig på sykehuset når den tid kommer! :lur::nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...