Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Vepsebol :o fikk ikke litt lyst på det nå da!

 

Deilig å få ordnet rommet da :D Kos dere i kveld og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du har hatt en fin helg og litt tid til å tenke på hytteturen :)

Hahah, fikk jeg deg hekta på pretty little liars? :P vepsebol... Åh, hadde jeg nesten glemt at eksisterte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hytta nå :) hatt det koselig. Drar hjem igjen i morra.

Ellers er rommet ferdig pusset opp. Har også vært på IKEA og handlet kommode, hylle, madrass og litt div til baby. Så nå har vi så å si alt av det viktigste til baby.. Har til og med kjøpt babykurv å ha i stua til knappe 150 kr. Kupp!

Så da er det vel bare å vente resten av tida :P 100 dager igjen til termin! 26+0 i dag og lille romsterer og sparker her inne hver dag. Veldig koselig. Kjenner mer bevegelser enn spark nå syns jeg.. Merker det begynner å bli litt trangt her inne nå.

Formen er faktisk veldig bra å. Jeg orker akritiveter uten å bli helt sliten og sånt. Har enda ikke no særlig til bekkenløsning heller. Eneste er at jeg sliter med å få veldig vondt i mellomgulvet på kveldene av å sitte.. Men det er vel egentlig det eneste, så skal ikke klage!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin helg og litt tid til å tenke på hytteturen :)

Hahah, fikk jeg deg hekta på pretty little liars? :P vepsebol... Åh, hadde jeg nesten glemt at eksisterte!

Hehe ja det fikk du. Og jeg digger serien jeg! :) Er på sesong 5 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det fikk du. Og jeg digger serien jeg! :) Er på sesong 5 nå :)

Gleder meg til å se den siste episoden som er kommet ut, i kveld :) godt å høre flere som digger serien! Mest jentete jeg ser, men så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, det går utrolig fort dette! Ble ikke du nettopp gravid jo? :klo:

Tida flyr vettu! :D under to uker til tredje trimester. Wæææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg smugleste i boka di da jeg nettopp hadde blitt gravid og du nok en gang surra rundt i dpo-land. Følte jeg var milevis foran deg i løypa, og så sitter vi her da, med termin med to ukers mellomrom. Snakk om at graviditet gjør noe rart med tidsfølelsen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg smugleste i boka di da jeg nettopp hadde blitt gravid og du nok en gang surra rundt i dpo-land. Følte jeg var milevis foran deg i løypa, og så sitter vi her da, med termin med to ukers mellomrom. Snakk om at graviditet gjør noe rart med tidsfølelsen! :fnise:

Hehe ja tenk det! Det føltes som en evighet siden jeg fant ut at jeg var gravid for tredje gang og det første jeg tenkte var "vil det gå denne gangen?" mens jeg lå på gulvet med beina i været og stappa i meg Crinone haha. Men samtidig har tiden gått så fort også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det kommer litt ann på hvem du spør, jeg har gått ut fra denne:

 

Første trimester: uke 0- tom uke 12 (11+6)
Andre trimester: fom uke 13 (12+0) tom uke 28 (27+6)
Tredje trimester: fom uke 28 (28+0) til fødsel

'

:)

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+0, så du må pent vente en uke til! ;)

Edit: evt 29+0 slik Beccy skriver, de fleste apper osv sa at jeg gikk inn i tredje trimester forrige uke, mens andre steder sto det at det var i dag. Forvirrende greier...

Edit 2: og der endret Beccy til 28 mens jeg endret mitt ja. :fnise:

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+0, så du må pent vente en uke til! ;)

Edit: evt 29+0 slik Beccy skriver, de fleste apper osv sa at jeg gikk inn i tredje trimester forrige uke, mens andre steder sto det at det var i dag. Forvirrende greier...

'Måtte korrigere meg selv der, ble forvirret selv.

 

Jeg har talt fra 28+0 i alle fall, men neimen ikke lett å vite  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe må nok vente en uke til da ja. Er det jeg alltid har tenkt å da.. At fra 28+0 er man i tredje trimester.

De siste to ukene her har jeg måtte gå på do nr to tre ganger pr dag!!!! Og så i tillegg 10000 ganger pissing da. Haha.. Herregud. Begynner å bli trangt her inne mon tro? Alt blir jo skvisa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det problemet ja! 

 

Må tisse stort sett hver andre-tredje time i løpet av hele dagen OG natten, kjempe plagsomt. 

 

Også promper jeg mye mer enn jeg er komfortabel med!   :rodme:  :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag traff jeg en søt dame som har termin 3 dager før meg. Vi har lenge pratet på termingruppa på facebook, men først i dag avtalte vi å møtes for første gang. Var veldig koselig og nå har jeg faktisk en trillevenninne til høsten! Hun venter gutt og har en datter på snart 4 år fra før, er jevngammel med meg og vi fant ut at vi har en del til felles! Så det er veldig koselig å ha funnet en venninne som også skal ha baby samtidig som meg! :)

 

I morra går turen til IKEA igjen for å bytte kommode. Vi klarte å kjøpe malm kommode i eik og ikke hvit, som vi egentlig skal ha, så da må det byttes :P og så tenkte jeg å kjøpe sengekappe hvis jeg finner. Kan ikke finne det på nettsiden dems ihvertfall, men vet at noen andre nylig har kjøpt det der, så da må jeg også finne! Barnerommet til lille E er så å si snart ferdig! Mangler bare kommode og et gulvteppe som jeg bestilte på ebay. Og gardiner da, men de skal jeg hente i posten i morra.

 

Og så etter legetimen i morra tenkte jeg å begynne å søke om foreldrepenger... hater den delen, men det må jo gjøres  :fise:

 

 

 

Er liksom ikke så mye spennende å nevne ellers om dagen :P Formen er bra, babyen virker å ha det bra dvs at jeg kjenner liv hver dag og begynt å kjenne hikking også. Skal ta blodprøver hos legen i morra og levere urin, for jeg tok visst ikke blodprøver i uke 12-14 som man helst skal gjøre. Så det skal gjøres i morra! Forhåpentligvis er alt bra der å, for jeg har ingen tegn på uvi eller andre dumme ting. Eneste er at jeg merker jeg er bittelitt kvalm noen ganger på morgenen og blitt litt mer trøtt igjen, men det er visst normalt på denne tiden fordi baby vokser mye nå. Skal visst gå opp 150 g pr uke framover? :P

 

Ikke merket noe særlig til halsbrann heller. Bekkenet er supert. Jeg føler jeg har vært litt heldig med svangerskapet i 2. trimester.. får se åssen 3. trimester blir, men håper det fortsetter sånn resten av tiden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Urinprøven så bra ut, symfysemålet var perfekt ifølge legen, blodtrykket var bra men litt høyere enn sist så hun ville kontrollere det litt ofte framover bare for sikkerhetsskyld. Tok også blodprøver som jeg håper alt også er bra på. Var nær på å få ultralyd, men selvfølgelig var den opptatt! Så hun lyttet bare til hjerte på den gammeldagse måten med en sånn dings :P haha.. visste ikke at det gikk an jeg. Så har jeg fått legebevis fra legen, så er igang med å søke foreldrepenger right nuh... 

 

Jeg vil så gjerne også vite hvor mye babyen veier! Nevnte det til legen at jm ikke ville gjøre det på forrige ul og det syns hun var rart. Så fikk inntrykk av at hvis jeg heller går til legen så vil hun faktisk ta ul og sjekke det. Så ble veldig usikker på hvem jeg skal gå til :P Har jo fått ny fastlege og de på det nye legekontoret er ekstremt hyggelige og koselige damer! Beste legekontoret ever liksom :P Og så tar det meg 2 min å kjøre dit... hos jm tar det ca 20 minutter, men så er hun også veldig koselig da. Litt luksusdilemma det her.. får ta en tur til hos jm da og se hva jeg vil etter det. Sier ikke nei takk til gratis ul heller, og det får jeg tydeligvis hos legen!

 

Nææ nå babler jeg fælt her!! byeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...