Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Oi, matmaskinen! Skulle ønske jeg også kunne få opp produksjonen. (rett og slett for lat.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var barselgruppe med jordmor på helsestasjonen. Neste uke er det sammen med helsesøster ;)

Det er mye mer stress å måtte gi mme vedsiden av, så derfor håper jeg at produksjonen tar seg opp ;) Forhåpentligvis kan jeg gå over til amming i stedet for pumping snart, det er nemlig mye mer behagelig å ligge halvsovende i senga og amme enn å sitte i en stol på stua og pumpe mens M gir flaske.

Over til noe ikke-baby-relatert: jeg ble nettopp oppringt av et selskap som var veldig interessert i å snakke med meg og presentere bedriften for meg. Kompetansen min var tydeligvis midt i blinken for dem :bond: Jeg sa at de fikk ringe igjen neste år, men det hadde vært kjekt å ha kontoradresse i Bjørvika altså! #togpendler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørvika må jo være midt i blinken for en togpendler ja! :jepp: Er det en bedrift du kjenner fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, kan være jeg har hørt navnet før, men ikke noe mer enn det :P De er litt annerledes enn dagens arbeidsgiver, ved at de i større grad jobber med prosjektledelse og heller hyrer inn fagkompetanse til hvert prosjekt (ut fra hva jeg kunne lese meg til på nettsiden). Jeg tror jeg trives best som fagperson og ikke prosjektleder :P Vi får se neste år om jeg tar feil ang bedriften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på helsestasjonen for å veie igjen i dag, og dagens vekt var 4190 :hoppendeglad: Ikke verst med 320 gram opp på en uke ;) Så det betyr at vi fremdeles kan sove frem til Tutta våkner av seg selv på nattestid og vi kan redusere litt på mme-mengden :nigo: I natt sov hun fra 2230 til 0330 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, for en fin beskjed før helgen! :blomst:

Åja, er det helg?! :klo::fnise: Men ja, en veldig fin beskjed å få uansett når i uka ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har gått med til pumping og atter pumping. Plutselig klarte jeg bare å få ut 30-40 ml fra hver pupp i stedet for 60-70 ml. Jeg vet ikke helt hvorfor, men nå har jeg ihvertfall fokusert på å få i meg nok mat og pumpe ofte nok... Det ser ut til å gi uttelling, for nå er jeg oppe i 50-60 ml igjen...

Ellers har jeg klart å pådra meg en forkjølelse (takk for den, M). Det blir vel bihulebetennelse på toppen som vanlig tenker jeg... :sukk:

Og i dag er lillemor 4 uker allerede!! :hjerte: Wow, tida flyr! Vi skal teste ut tran senere i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 4 uker!

Kjedelig at du har blitt forkjølet da! Håper det går fort over!

Håper det går bra med tran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med MissStiles ,bli med på treff torsdag om halvannen uke! :duskedame:

Vi prøvde tran, men mengden ble for stor og konsistensen gikk ikke ned hos tutta vår. Så vi gir heller fem dråper d-vitamin hver dag. Fikk i ettertid høre at tranen kan tilvennes med liten mengde i starten, og at mengden oppgitt er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med MissStiles ,bli med på treff torsdag om halvannen uke! :duskedame:

Vi prøvde tran, men mengden ble for stor og konsistensen gikk ikke ned hos tutta vår. Så vi gir heller fem dråper d-vitamin hver dag. Fikk i ettertid høre at tranen kan tilvennes med liten mengde i starten, og at mengden oppgitt er målet.

Vi har forstått det som at 5 ml ved 6 mnd er målet. Gir 2 nå, han er to mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med MissStiles ,bli med på treff torsdag om halvannen uke! :duskedame:

Er det treff da? Buuuuu! Da har vi reist ned til sørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med MissStiles ,bli med på treff torsdag om halvannen uke! :duskedame:

Vi prøvde tran, men mengden ble for stor og konsistensen gikk ikke ned hos tutta vår. Så vi gir heller fem dråper d-vitamin hver dag. Fikk i ettertid høre at tranen kan tilvennes med liten mengde i starten, og at mengden oppgitt er målet.

Vi har besøk av svigers da, men jeg tror at det muligens er avreisedagen. Når på dagen skal dere møtes i så fall? Kommer tilbake til det hvis jeg kan være med :)

 

Det drøyde litt med trantesting, men i går fikk hun smake for første gang. Tror ikke så mye fant veien ned i magen, men det kommer vel etterhvert. Ulempen er jo at ungen stinker fisk resten av dagen :ler:

 

Ellers er det ikke mye som skjer her i heimen for tiden. Siden det er så varmt tar tutta kun 20-minutters lurer ved puppen i løpet av dagen, så det vil si at puppen er ute store deler av døgnet... Men hey, det betyr jo at produksjonen øker ihverfall ;) Vi gir fremdeles noen flasker mme i løpet av dagen, vi vet ikke helt om hun får i seg nok ved bare pupping. I morges lå hun først 25 min ved brystet (og sovnet) for så å spise 100 ml mme etterpå. Hun kunne sikkert tatt det andre brystet i stedet, for jeg pumpet ut i underkant av 100 ml fra det rett etterpå. En bra ting med mme er jo at jeg slipper å ligge i senga med puppen ute hele dagen da, for hun våkner jo med en gang puppen er mer enn 5 cm unna hvis hun sovner ved den :P Nå har jeg hatt 2 timer der jeg har pumpet, spist frokost, spist is, gått på do i fred og uten hast, kokt flasker og satt på en klesvask. Pappaen er installert i senga med en sovende tutte på brystkassa. En småbarnsmors definisjon av fritid :fnise:

 

Vi var på helsestasjonen for å veie lillemor igjen på fredag (her skrev jeg først i går, men det er visst allerede søndag :sjenert:), og den siste uka har hun gått opp 200 gram til :hoppe: Kanskje på tide å kutte litt mer ned på mme? Det er heldigvis litt enklere å gi henne morsmelk nå, for nå kan jeg amme med skjold på begge bryst :nigo: Den dumme puppen gjør fremdeles litt vondt når jeg ammer, men den blir heldigvis ikke noe verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi faktisk hatt et helt døgn uten mme :hoppe: Eller jeg ga rundt 130ml morsmelk fra flaske i går kveld som jeg hadde pumpet ut tidligere på dagen, men vi er selvforsynt! :hoppendeglad:

Nå er det bare å følge nøye med på vekta fremover så den fortsetter å peke i riktig retning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nød lærer naken kvinne å spinne, eller i dette tilfellet ; pappa som glemmer å koke ammeskjold lærer datter å ta puppen bar :hoppe:

Jeg tenkte jeg skulle gi det et forsøk mens jeg satt det og ventet på koking med skrikende unge på fanget, og jammen gikk det! :hoppendeglad: Him glemte hvordan hun skulle gjøre det på gåturen fra stua og inn i senga, men etter å ha ammet litt med skjold funket det igjen :nigo: Nå tipper jeg at jeg får en ny runde med såre brystvorter, men det er verdt det! Det at jeg må amme med skjold har gjort at jeg ikke har vært så mye ut av huset som jeg burde ha vært, det er så pes å styre med skjold når man prøver å amme litt diskret i offentligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å amme uten skjold de siste 2 matingene. Har brukt lillefingeren for å få henne til å suge hvis hun ikke har forstått det når brystvorta er i munnen. Merker nå at jeg tydeligvis ikke har hatt optimal ammestilling mens jeg har brukt skjold :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...