Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage


Ninnin86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, huff, dette er ikke noe moro :( Jeg var jo sååå fornøyd i starten og følte meg i storform! Men nå har det snudd helt, og formen er skikkelig dårlig... Blir nok ikke lenge på jobb i dag, kjenner jeg :( Skal se om jeg holder ut til klokken 10..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 :rodmer: Tenk at det har gått 7 uker allerede!!!

Rolig morgen = foreløpig ingen kvalme og oppkast! Det er en lettelse! :) Er jo på jobb, har vakthelg, så greit å være nogen lunde i vater! Heldigvis er helgene ganske rolige her, og jeg kan sove forholdsvis lenge! Det hjelper veldig :)

Hvis det ikke skjer stort her i dag, tipper jeg at jeg må se litt på tv i løpet av dagen ;) Det er jo både langrenn og skiskyting, noe jeg er helt avhengig av å få med meg :fnise: Tenker jeg skal kose meg, ja!

Ellers er mamma og co i byen for å følge med min bror som går JR NM i langrenn! Skulle ønske jeg kunne vært med og sett på, men får vel følge med på nettet. De sender live update med både mellomtider og sluttider :) Etter rennet kommer de innom og hilser på! Det blir koselig :rodmer:

Ha en super dag, alle sammen :goodbye:

Dagens tekst fra Babyverden:

Livmoren din er nå på størrelse med en appelsin

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1, og fortsatt i mye bedre form enn jeg har vært hele uken :hoppendeglad: Men jeg vet jo at formen går som en berg- og dalbane, og er redd den daler litt igjen til uka.. Har nok hjulpet på at jeg har kunnet sove lenge i helgen, og ikke stresset med å komme meg opp! Har latt magen roe seg litt før jeg har hoppet ut av sengen :) Så får vi se hvordan formen er i morgen når jeg igjen skal stå opp før småfuglene! Krysser fingrene for at det går bra! :)

Ellers virker det som den vordende far er veldig veldig stolt! For over et par øl i gårkveld klarte han å fortelle gladnyheten til to til :fnise: Det var jo bare hans fetter og fruen, og de har lovet å ikke si det til noen ;) Men vi får se om de klarer å holde tett! Har vel bestemt oss for å ikke offentliggjøre det før til påsken, når jeg er ca 10 uker på vei! Men da får det være greit, tror jeg ;)

Nå har jeg vært på jobb hele helgen (24/7 fra fredag til i morgentidlig) + at jeg skal jobbe vanlig dagtid i morgen, så nå gleder jeg meg til å komme hjem! Lei av å være på jobb nå.. Skal bli godt med en frikveld :)

Ha en fortsatt super søndag, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

HENDENE FORMES: Armene til embryoet blir lenger og nå får det en tydelig håndplate. Den har ikke fingre enda og ligner litt på en padleåre.

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3 :rodmer:

Kvalmen kommer og går, og i morges var den virkelig til stede.. Har funnet ut at jeg må drikke noen dl med vann før jeg står opp, for jeg kaster jo uansett opp... Greit å blande ut guffet/gallen med litt vann, blir ikke så vondt å kaste opp, da.. Nei, huff, dette er kanskje ikke så interessant å lese om :fnise: Men triks i ludo, for alle , som sliter med det samme!

Ellers hadde jeg en interessant start på dagen i dag! Jeg "mistet" den ene vindusviskeren min på tur til jobb :fnise: I 100-sonen på en oversaltet vei inn mot Oslo... HURRA! :fnise: Hadde akkurat passert en bensinstasjon, og det var ca 2 mil til neste! Så med helt hvit frontrute klarte jeg å karre meg til Esso på Alnabru. Der fant jeg ut hvilken visker jeg behøvde (helt på egenhånd!!) og satte den på (også helt på egenhånd!!). STOLT ;) Hehe, det er vel egentlig ikke mye å skryte av, men jeg hadde aldri gjort dette gfør, og var derfor veldig stolt!! :D Feiret med å kjøpe Esso-boller til frokost :fnise:

Er ikke så kvalm nå, og håper på å komme meg greit igjennom dagen! Veldig lite som skjer på jobb for tiden.. Sitter egentlig og venter på svar fra jobbintervjuet jeg var på for ca 1 mnd siden.. Avgjørelsen skulle vel tas i forrige uke, så jeg tror jeg skal ringe og spørre hvordan det ligger an :) Er redd jeg ikke får den, nå som det har gått så lang tid... :vetikke:

Ha en strålende dag, alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Ser ikke ut som jeg får den jobben :sukk: Ringte, og fikk høre at jeg var innstilt som nummer 2! Vedkommende som var innstilt som nummer 1 hadde ennå ikke takket ja, men kom sannsynligvis til å gjøre det.. :sukk: Jaja, bedre lykke neste gang.. :tristbla:

Edit skriveleif

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går graviditeten Ninnin?

Jeg syntes at uke 4 til 8 gikk sååååå sakte!

Nå er jeg på 10 + 2 og ting går mye raskere :)

Jeg iallefall har sluttet å tenke på det døgnet rundt, og såfremt jeg kjenner knurringer i magen så tenker jeg at alt er ok der inne :jepp:

Jeg har heldigvis (bank i bordet) ikke slitt med kvalme, og kun vært kvalm noen få dager. Ikke kastet opp! Takk lov! Jeg blir faktisk livredd når jeg kaster opp, føles som om jeg ikke får puste og blir helt ødelagt...

Håper at kvalmen din gir seg snart :)

Mulig jeg ikke har vært kvalm fordi jeg småspiser hele døgnet :sjenert: Ikke bra for helsa kanskje, men veldig bra for munnen min :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tr.heimspia83 :goodbye:

Vet du, det går egentlig ganske greit nå! :jepp: Jeg har innfunnet meg med at jeg kaster opp hver morgen, men jeg er ikke så mye kvalm som jeg var i forrige uke! Så nå drikker jeg vann før jeg står opp for å forberede kroppen på det som skal skje om noen minutter :fnise: ...veldig sært, når jeg tenker meg om.. :gjeiper: Ellers er jo ikke kroppen helt der den pleier å være! Jeg er veldig trøtt og sliten, og trenger å hvile masse! Jeg jobber som instruktør på et treningssenter, og har 1-2 timer i uka! Her kjenner jeg veldig godt at kroppen ikke spiller på lag med meg... Huff huf, blir jo bare sååå sliten :fnise: Men men, de sier det går over når man kommer til 2. trimester, så da krysser jeg fingrene og håper på det :)

Skal til jordmor på første svangerskapskontroll nå førstkommende fredag, og det blir kjempespennende!! :) Gleder meg skikkelig! Mannen ville også være med, og det betyr veldig mye :rodmer:

Hvordan går det med deg, da? Ser at du ikke sover så mye? :troest: Håper det kommer seg! Godt å høre at du ikke er kvalm og kaster opp! Jeg unner ingen det, for å si det sånn!!

------------------------------------------------------------------------

Jeg er forresten 7+4 i dag, og det er 2 dager til første kontroll!! Stas!

Blir jobbing frem til da. Ble spurt om å gå to ekstravakter, og da kunne jeg jo ikke si nei! Nå som formen har blitt såpass mye bedre, er det ikke noe problem å være på jobb :) Får bare håpe det ikke tar helt av her.. Da kan det tenkes at Ninnin blir litt sliten :gjeiper:

Ha en superduper dag, folkens!! :klemmer:

Dagens ord fra Babyverden:

Embryoet er 1 cm langt og nå dannes barnets føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å komme til første kontrollen :)

Da kan man senke skuldrene litt når man får høre at alt er ok.

Jo her er det så å si ikke noe søvn. Jeg prøvde å overse tissetrangen 2 ganger i natt å heller prøve å sovne igjen, og det fungerte sånn noenlunde ok. Fikk iallefall 2 timer sammenhengende :kjefte:

Kos deg på kontroll, håper alt er i tipp topp stand med dere begge to :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkar! Så kjipt med all den tissingen! Jeg var sånn i starten, men det gav seg i uke 5. Nå tisser jeg normalt, og er ikke en gang oppe om natten.. Så jeg er heldig der :)

Ja, nå håper jeg vi får mange gode nyheter på fredagen :) Det er vel for tidlig å høre hjertelyden, da... Men tipper vi får en del nyttig informasjon :)

...når skal egentlig magen komme, forresten?! Jeg synes allerede at jeg har fått en liten kul der nede.. Den er ikke stor, men jeg ser det godt! Er egentlig veldig tynn fra før av, men når jeg tar på starmme singletter nå, ser jeg ikke ut som før for å si det sånn :fnise: Det er litt søtt, da :rodmer: Men det må da være veldig tidlig? Jeg har jo ikke gått opp noe heller, men har gått ned 0,5 kg pga dårlig matlyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke når magen skal komme.

Har lest her inne at noen ble såpass oppblåst at magen vistes i uke 6, andre ikke før uke 16. Tror det er veldig individuelt...

Min har iallefall begynt å vises nå i uke 10...

Jeg er småtykk fra før av :fnise: men jeg klarer ikke å "holde inn" magen lengre, dermed vises den synes jeg.... Samboer går å titter på den hele tiden, så tror han også ser det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje en del luft der i starten? :klo: Jeg klarer heller ikke å "holde inn" magen lenger. Bruker å klare å trekke den ganske langt inn, men nå er det en liten kul der :rodmer: Håper jeg klarer å skjule den en stund til ;)

Har du noen magefølelse om hvilken kjønn det blir, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen min sier jente, men alle "symptomene" og kjærringrådene, samt det kinesiske horoskopet sier gutt :sjenert:

Vi finner vel ut av det innen noen mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+5, og jeg er drittlei av å kaste opp... Det er samme rutine hver morgen.. Håper dette gir seg etter hvert!

Ble noen ekstravakter på meg denne uken gitt, så da jobber jeg 24/7. Sover, spiser og bor på jobb i noen dager.. Men lønna er grei, så da er det vanskelig å si nei! I tillegg får jeg sove en time lengre enn hvis jeg skulle vært hjemme, og det er ikke feil :) Blir en litt roligere morgen, for å si det sånn!

I morgen er det kontroll hos jordmor, og jeg er så spent :rodmer: Mannen min skal også være med, og det er jeg kjempeglad for! Han er skikkelig spent han også, og gleder seg veldig!! Jeg valgte å bestille min første time til jordmor, da jeg ikke er så veldig fornøyd med fastlegen min. Han klarte å feildiagnostisere meg en gang. Og selv om det ikke var noe alvorlig, tenker jeg at det kunne jo ha vært det! Så nå har jeg meldt inn bytte av fastlege, og det trår vel i kraft 1. april! Så da satser jeg på at jeg er i trygge jordmorhender i morgen, noe jeg tror jeg kommer til å være :)

Det nærmer seg helgen også, og det er jeg skikkelig klar for! Jobbet jo hele forrige helg, så nå skal det bli godt å være hjemme! Skal bare slappe av og kose meg sammen med mannen min :rodmer: Digg! Håper på fint vær så vi kan være litt ute! Ser ut som det er meldt bra i alle fall! :)

Ha en fortsatt fin dag, folkens :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

TAR DU VITAMINTILSKUDD? Du trenger mer vitaminer og mineraler nå som du er gravid, og den lille forsyner seg av dine lagre. Pass på at du ikke tar mer enn anbefalte dagsdoser.

Jeg må vel innrømme at jeg ikke er så veldig flink til å ta vitamintilskudd, men jeg spiser mye frukt og grønt, samt drikker appelsinjuice og melk hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig du jobber med?

Kan tenke meg at dett blir stas med første kontroll. Og så koselig at mannen din ville være med :) Håper mannen min blir like engasjert når det blir vår tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg jobben min på PM, jeg :)

Ja, det blir skikkelig stas! Han er jo så søt! Gleder seg skikkelig :) Veldig glad for det, altså! Alltid spennende å se om vordende fedre gleder seg like mye (eller mer) enn mor :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7+6, og jeg har vært på første svangerskapskontroll :rodmer: Det var veldig spennende, og litt spesielt! Hehe.. Jordmora syntes vi var litt tidlig ute med kontrollen, og ønsket at vi kom tilbake en gang til før UL i uke 18-20. Så da skal vi tilbake og høre babyens hjertelyd den 2. mai :rodmer: Det blir kjempestas!!

Har fått mye lesestoff, så nå gleder jeg meg VELDIG til å bli ferdig på jobb og reise hjem :) Blir en lesehelg, for å si det sånn!!

Termin er fortsatt beregnet til 05. november, så jeg hadde regner forholdsvis riktig :) Men får sikkert ny termin på UL. Jordmor sendte søknad om fødeplass, og det blir forhåpentligvis AHUS! Moderne fødeavdeling og god stemning, så det blir helt sikkert bra :) Veldig rart å tenke på at om 32 uker (sånn ca), kommer babyen vår :rodmer: Jeg gleder meg virkelig!!

Mannen var også med på kontrollen, og han syntes også det var stas! Er så glad for at han er så engasjert som han er!!

Solen skinner på østlandet, og jeg vil aller helst bare ta helg... Men får vel vente et par timer til, før jeg reiser hjem og setter meg i sola :sol:

Haha, jeg vant forresten (ironisk nok) vinlotteriet på jobben i dag :fnise: :fnise: Så den flaska skal nok bli vellagret før jeg åpner den :gjeiper:

Ha en strålende fredag, alle sammen :goodbye:

Dagens ord fra Babyverden:

EMBRYOET VOKSER: Hodeomkretsen øker, kroppen blir lengre og hånden begynner å få fingre!

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Så koselig å hilse på deg :) Og gratulerer med spire i magen!! Har du meldt deg inn i terminklubben for nov/des 2012? Uansett er du hjertlig velkommen dit også :)

Er det første babyen, eller? :babysmokk: Det er det her, og jeg er veldig spent :rodmer:

Edit: Var innom dagboka di, og ser jo at du har ei jente fra før :rodmer: Så stas for henne at hun skal bli storesøster, da!!

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...