Gå til innhold

Barnefordelingssak, psykisk vold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I løpet av mitt forhold til min eks, ble jeg utsatt for omfattende psykisk vold. Jeg kunne ikke dra ut av huset uten at det ble problemer. Altså jeg kunne ikke jobbe, møte venner, få/gå på familiebesøk, prate i telefonen med venner e.l uten at det ble problemer. Han sa forferdelige ting til meg og han kritiserte alle sidene ved personligheten min samt alle andre områder i mitt liv gjevnlig. Han tålte ikke at jeg hadde noe annet enn han, som kunne være potensielt positivt i livet mitt. Jeg utviklet sterk sosial angst i løpet av mitt forhold til han og han har mange ganger fått meg til å virkelig skamme meg over meg selv. Han truet med vold ved flere anledninger og var like ved å slå en gang, men han har aldri utøvd fysisk vold mot meg (forholdet våres varte i 3 år).

Saken er, at jeg er uhyre redd for hva slags konsekvenser det vil få for min datter, å tilbringe det jeg annser som for mye tid med han. Eller, jeg er fullstendig overbevist om at det vil få store konsekvenser for min datter! Problemet er at han er en dyktig manipulator. Han vil komme til å beskylde meg for "alvorlige" ting, som ikke stemmer. Jeg tror neppe jeg blir beskyld for vold f.eks, men alike vel alvorlige ting (jeg vil ikke skrive konkret, eller hvorfor jeg tenker disse konkrete tankene, da det vil gjøre det lett for han å kjenne meg igjen). Disse tingene han vil beskylde meg for, kan tilynelatende virke som det har hold i virkeligheten, da historiene inneholder (små) elementer som er sanne. En annen ting er at han mest sannsynlig vil danne et bilde av meg som er ganske likt det bilde jeg kommer til å danne av han (jeg vet fra flere år sammen med han, at han bevist eller ubevisst tilegner meg de egenskapene, det egenntlig kun er han som har). Jeg tipper at forskjellen i våre historier vil være at min vil inneholde mange flere detaljer og konkrete eksempler, da min historie faktisk er den som stemmer.

Jeg leser om barnefordelingssaker og har inntrykk av at med mindre det har vært fysisk vold, er det vanskelig å nå frem med sitt budskap? Nå skal det også sies at han økonomiske situasjon ikke er bra og at han har sviktet på forskjellige områder i forhold til samvær (ingenting alvorlig, men gjentatte ganger), dette vet jeg at han uansett vil nekte for. Så skal det også nevnes at deler av historien min, kan også bevises med tekstmeldinger. Han har ca 20% samvær i dag og vil gå for minimum 50% i retten. Dattern våres er 2,5 år..

Er det noen som kjenner til slike saker? Som enten jobber med det eller har opplevd det selv? Hva er sannsyligheten for at han får minst mulig samvær og hvertfall ikke mer enn det han har i dag??



Anonymous poster hash: b73a2...0d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...